Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Effectief leren in de les geeft zowel beginnende als ervaren docenten ideeën voor de onderwijspraktijk en om het leren van leerlingen te stimuleren. De publicatie biedt een groot aantal adviezen voor effectieve instructie. Dit zorgt voor een duidelijke structuur in de les, directe feedback aan leerlingen en een ontspannen sfeer. Het boek besteedt veel aandacht aan samenwerkingsvormen gericht op leren met de bijbehorende werkvormen, het werken met meervoudige intelligenties en het ontwikkelen van een leerklimaat in de klas. Het bevat praktijkvoorbeelden, tips en adviezen. Veel van die voorbeelden en tips zijn direct afkomstig uit de praktijk. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een overzicht van onderwijsliteratuur over dat thema.
Teacher education. Teacher's profession --- Initial didactic situation --- actief leren --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- didactiek --- Didactiek --- Studievaardigheden ; leerlingbegeleiding --- 454.2 --- effectief leren --- Didactische werkvormen --- didactische principes --- Meervoudige intelligentie --- Leren --- Studiemethoden --- Leerlingbegeleiding
Choose an application
Effectief leren speelt in alle onderwijssituaties een belangrijke rol. In alle onderwijssituaties moeten leerlingen basiskennis opdoen en basisvaardigheden aanleren. Dit basisboek geeft door middel van de instructiestrategie van directe instructie een groot aantal praktische adviezen aan op welke wijze docenten dat kunnen vormgeven, of hoe docententeams dat samen kunnen doen en hoe ze van daaruit een begin kunnen maken met activerend leren. Het boek is rijkelijk voorzien van praktische adviezen en voorbeelden uit de praktijk.
Teacher education. Teacher's profession --- Initial didactic situation --- actief leren --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- didactiek --- 371.13 --- 371.212 --- 371.31 --- 454.21 --- effectief leren --- 454.2 --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Directe instructie --- Hoger onderwijs --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Lager onderwijs --- Leren --- Meervoudige intelligentie --- Onderwijsleergesprek (Leergesprek) --- Onderwijsstrategieën --- Secundair onderwijs --- onderwijsbeleid (ler) --- onderwijsleerprocessen (ler) --- onderwijsorganisatie (ler) --- 094180.jpg --- Didactiek --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Didactische beginsituatie --- Didactische werkvormen --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- basiseducatie --- Coöperatief leren --- leren leren --- departement Lerarenopleiding 10 --- leeromgevingen --- leermotivatie
Choose an application
Het overdragen aan leerlingen van verantwoordelijkheid voor hun eigen leerproces is voor docenten vaak lastig. Als zij te snel te veel verantwoordelijkheid afstaan, kunnen leerlingen zich verloren voelen. Ze leren dan minder actief en effectief. Met te weinig verantwoordelijkheid blijven de leerlingen afhankelijk. En dat gaat weer ten koste van de effectiviteit. (wr)Actief leren maakt duidelijk wat het betekent voor docenten en leerlingen als de verantwoordelijkheid anders komt te liggen. Het is gebaseerd op de constructivistische leerprincipes, waarbij het leren van de leerling centraal staat. Het boek geeft aan onder welke condities dat goed en minder goed gaat. Daarmee brengt dit boek de belangrijkste principes uit de leertheorie, de pedagogiek en de didactiek bij elkaar. Net als de vorige editie bevat dit boek veel praktische adviezen voor docenten, met nieuwe oefeningen. (wr)Actief leren vormt samen met Samenwerkend leren en Effectief leren in de les een drieluik. De delen zijn samen of los te gebruiken. Ze zijn geschreven door Sebo Ebbens en Simon Ettekoven, sinds 1990 actief als nascholers van docenten van primair tot universitair onderwijs. De lespraktijk in de boeken stoelt op hun ervaringen en die van een (zeer) groot aantal docenten
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|