Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Etymology --- German language --- -803.0 <03> --- 803.0-54 --- -432 --- Aa3.3 --- Ashkenazic German language --- Hochdeutsch --- Judaeo-German language (German) --- Judendeutsch language --- Judeo-German language (German) --- Jüdisch-Deutsch language --- Jüdischdeutsch language --- Germanic languages --- Duits. Duitse taalkunde--Naslagwerken. Referentiewerken --- Duits: etymologie --- -German language --- Duitse taal --- etymologie --- woordenboeken --- woordenboeken. --- 803.0-54 Duits: etymologie --- 803.0 <03> Duits. Duitse taalkunde--Naslagwerken. Referentiewerken --- -Etymology --- 432 --- 803.0 <03>
Choose an application
English literature --- Sociolinguistics --- English language --- Communicatie --- Engels --- Nederlands --- Taalgebruik --- Taal --- Therapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige boek.
Secondary education --- Didactic strategies --- zelfstudie --- onderwijsmanagement --- Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- lesvoorbeelden --- studiemethode-begeleiding --- Nederlands --- begeleid zelfstandig leren --- 484.2 --- didactiek --- secundair onderwijs --- 831.2 --- Begeleid zelfstandig leren --- Didactiek --- 485.1 --- Zelfstandig leren --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - onderwijsstrategieën --- Nederlande taal en letterkunde --- Contains audio-visual material --- Secundair onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
#KVHA:Kantoor Italiaans --- dictionnaires --- Woordenboeken --- linguistique --- woordenboeken --- taalkunde --- French language --- Dictionaries as Topic --- Français (Langue) --- Dictionaries and encyclopedias, French --- Frans --- 801.3=40 --- Désherbage --- Franse taal ; woordenboeken --- Deselectie --- 8 --- Français (Langue) --- Dictionaries --- Dictionnaires --- #KVHA:Frans. Woordenboeken; verklarende --- 831 FR --- #C9203 --- 804.0 --- woordenboek; frans --- 804.0 Frans. Franse taalkunde --- Frans. Franse taalkunde --- French language - Dictionaries --- Français (Langue) - Dictionnaires. --- Francais (langue) --- Etymologie --- Grammaire
Choose an application
Dit boek bespreekt manieren om je van je spreekgedrag bewust te worden en er zelf invloed op uit te oefenen.Het gaat hierbij niet alleen om aspecten als stemvermoeidheid, te snel, te saai of te onduidelijk spreken, maar ook en vooral om het stimuleren van de positieve facetten van het spreekgedrag door middel van concrete tips.Naast onderwerpen als adem, stem, articulatie komen ook non-verbale aspecten als houding, gebaren en oogcontact aan bod. Daarnaast komen ter sprake: stemming, emoties, gevoelens van (on)zekerheid, spreekangst, akoestiek en omgevingslawaai.
Grammaire --- Psycholinguistique --- Phonétique --- Grammar --- Psycholinguistics --- spreektechniek --- spreken --- Phonetics --- Mass communications --- Grammaire. --- Psycholinguistique. --- Phonétique. --- Spreken --- Expressie --- Stemgebruik --- Mondelinge communicatie --- Non-verbale communicatie --- Spreken in het openbaar --- Communicatieve vaardigheden --- Praktijk --- Nederlands --- Taal --- Splreekkunst --- Therapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Phonétique.
Choose an application
Deze speciale uitgave bestrijkt de volledige leerlijn taal en biedt u een staalkaart van ervaringen met taalbeleid in het Vlaamse en Nederlandse onderwijs, van basisschool tot universiteit. Daarnaast geven enkele deskundigen en beleidsmakers in korte bijdragen hun visie op taalbeleid.
Philosophy of language --- Research on teaching --- taalbeleid --- Didactics of languages --- Nederlands --- Onderwijs --- Didactiek --- Taalbeleid --- Nederland --- Vlaanderen --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Kust --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Vlaams --- Emigratie --- Literatuur --- 456.1 --- taalonderwijs --- 485.1 --- 110094.jpg --- Nederlandse taal ; didactiek --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- (zie ook: teleonderwijs)
Choose an application
Docenten die vakonderwijs verzorgen, hebben tegelijkertijd te maken met de taalontwikkeling van de leerlingen. Op school worden leerlingen geconfronteerd met het speciale taalgebruik (vaktaal) en de denkwijzen van de verschillende vakken. Als zich in een groep grote verschillen in taalvaardigheid voordoen, worden leerresultaten beter als docenten bewust die vaktaal opbouwen. Handboek taalgericht vakonderwijs beschrijft concreet hoe docenten aandacht kunnen besteden aan de rol van taal in het vak of beroepsgerichte programma's om zo leerlingen optimale begeleiding te kunnen geven. Belangrijk hierbij is om te focussen op de talige kant van het vakonderwijs en vervolgens het onderwijs contextrijk aan te bieden met taalsteun en vol interactie. De auteurs geven in dit handboek tal van didactische suggesties, geordend rond de kernbegrippen context, taalsteun en interactie. Tevens worden ervaringen met taalgericht vakonderwijs systematisch beschreven, typische kenmerken van schools taalgebruik besproken, en zijn er verwijzingen naar recent materiaal voor docent en leerling opgenomen. Ook gaan de auteurs in op het opbouwen van een taalbeleid in school. (Bron: covertekst)
Didactiek. --- Taalbeleid --- Zaakvakken en taalvaardigheid. --- Onderwijs. --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- HO (hoger onderwijs) --- 371.321 --- 475.2 --- Onderwijs --- Taalgericht vakonderwijs --- Taalonderwijs --- taalbeleid --- taalonderwijs --- taalopvoeding --- 485.1 --- taalbeleid: lerarenopleiding --- taaldidactiek --- 485.15 --- Basisonderwijs --- Nederlands --- Nederlands; ba.o. --- 100740.jpg --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; didactiek --- het werk van de onderwijzer. het geven van lessen --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlands; ba.o --- Vakoverschrijdend werken --- Leerstrategieën --- Didactiek --- Wereldoriëntatie --- Nederland --- Secundair onderwijs --- Leerstrategie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Kust --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Literatuur
Choose an application
Een school zonder taalbeleid...Als het van huidig minister van Onderwijs en Vorming Frank Vandenbroucke afhangt, wordt zo'n school in de nabije toekomst een grote uitzondering. Dat valt alleszins af te leiden uit zijn talenbeleidsnota (2007). Met allerlei initiatieven wil hij er immers voor zorgen dat elke leerling volgens zijn niveau taalvaardig(er) wordt. Het is nu aan de scholen, in het bijzonder aan alle leraren, om hier werk van te maken. Geen eenvoudige opdracht, maar het kan! Dat is alvast de positieve boodschap die dit boek wil uitdragen. In deze publicatie wisselen praktijkvoorbeelden en bijdragen over achtergrond en aanpak elkaar af. Centraal staat de stelling dat taalgebruik op school geen struikelblok mag zijn om te leren. Anders gezegd : een goede taalkennis is een belangrijke basis om goed te kunnen leren. De samenstellers van dit boek willen aantonen waar we in Vlaanderen vandaag met taalbeleid staan en daarom komen verschillende actoren zoals beleid, inspectie, begeleiding Nascholing en leraren aan het woord Inhoudsopgave : Van droom naar werkelijkheid : taalbeleid in het onderwijs Een denk- en werkkader voor taalbeleid Focus op 'Met woorden aan de slag' Een taalbeleid uitbouwen : een boeiend en dynamisch proces in het OLVC Zottegem, Campus Centrum Rol van de inspectie bij de controle van taal-/talenbeleid Taal(vaardigheids)beleid in VTI Diksmuide 2003-2007 Focus op posterprojecten De lat hoog voor vakonderwijs : taalbeleid in de klas via taalgerichte vakdidactiek Taalgericht vakonderwijs in de praktijk. Drie vakleerkrachten over hun ervaringen als trainer in een TVO-project Taalgericht vakonderwijs in het Imelda-Instituut in Brussel : van atelier naar taalwerkplaats Focus op geletterdheid Taalbeleid door de bril van een begeleidingsdienst Het meten van taalvaardigheid en het opstellen van een begeleidingstraject via taaltoetsen Naar een doelgericht en meetbaar schooltaalbeleid Focus op schrijfkaders Met vereende (leer)krachten! Taalbeleid in scholen met anderstalige 'nieuwkomers' en anderstalige 'oudkomers'.
Taalbeleid --- Taalonderwijs. --- Taalvaardigheid --- Onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- taalbeleid --- Didactics of languages --- SO (secundair onderwijs) --- Taalonderwijs ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- Dutch language --- Study and teaching (Secondary) --- Government policy --- Flanders (Belgium) --- secundair onderwijs --- taal --- taalvaardigheid --- 456.1 --- Secundair onderwijs --- 481.3 --- taaleducatie (ler) --- taalgebruik (ler) --- taalvaardigheidsonderwijs (ler) --- 485.15 --- 373.5 --- Taalgericht vakonderwijs --- communicatie (leesbaarheid) --- geletterdheid --- linguistiek (taal) --- taalverwerving --- Nederlandse taal en letterkunde --- departement Lerarenopleiding 09 --- Nederlandse taal --- Leerlingbegeleiding --- Nederlands --- Didactiek --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
internationaal recht --- Semiotics (Law) --- Sémiotique (Droit) --- Periodicals --- Périodiques --- Semantics (Law) --- Law --- Droit --- Law (Philosophical concept) --- Philosophy --- Philosophie --- Arts and Humanities --- Language & Linguistics --- General and Others --- Philosophy. --- Jurisprudence --- philosophie du droit. --- linguistique. --- Sprachwissenschaft --- lingüística --- lingvistika --- lingwistika --- taalwetenschap --- keeleteadus --- linguística --- kielitiede --- nyelvészet --- teangeolaíocht --- językoznawstwo --- linguistikë --- лингвистика --- kalbotyra --- lingvistică --- jazykověda --- γλωσσολογία --- jezikoslovje --- lingvistik --- linguistica --- linguistics --- граматика --- etümoloogia --- nyelvtan --- spelluta --- γραμματική --- mondattan --- етимология --- lexicologia --- spraakkunst --- pronunciation --- pragmatika --- angewandte Sprachwissenschaft --- nauka o původu slov --- phonetics --- fonetiikka --- наука за јазикот --- morfologie --- правопис --- Etymologie --- pravopis --- Sprechtechnik --- prononciation --- fonētika --- etimologija --- grammatik --- Pragmalinguistik --- dějiny jazyka --- sprogvidenskab --- uttalslära --- ordboksvetenskap --- etymologia --- pisownia --- leksikologija --- leksikologji --- лексикологија --- gramatika --- fonetică --- προφορά --- etimología --- fonética --- λεξικολογία --- fonologie --- litriú --- betydelselära --- filologie --- sémantique --- Rechtschreibung --- Phonetik --- gramatică --- helyesírás --- gramática --- etimoloģija --- tartis --- Grammatik --- grammatika --- etymológia --- etymology --- grammar --- orthographe --- ääntäminen --- etymologi --- alaktan --- etimológia --- lexikológia --- hangtan --- ortografia --- Lexikologie --- syntax --- etimoloġija --- Sprachforschung --- lexicology --- kirjakuju --- Semantik --- szemantika --- semantik --- ortogrāfija --- grammatica --- φωνητική --- valodniecība --- semantiikka --- kielioppi --- leksikoloģija --- σημαντική --- ετυμολογία --- szókincstan --- oikeinkirjoitus --- fonetiek --- semantika --- sémantika --- keeletehnika --- Morphologie --- fonetikë --- lexikologi --- lexicología --- uttal --- beszédtechnika --- uitspraak --- jezikoslovlje --- spelling --- fonetik --- leksikoloogia --- mluvnice --- pronuncia --- semántica --- izgovor --- ljudlära --- semantica --- pronunciação --- semântica --- shqiptim --- pronúncia --- semantikë --- ορθογραφία --- phonétique --- matematická lingvistika --- étymologie --- stavemåde --- pronunciación --- výslovnosť --- etymologie --- taalkunde --- jazykozpyt --- udtale --- ortografía --- ortografie --- allmän språkvetenskap --- semantics --- semantiek --- fonetica --- etimologie --- linguïstiek --- rašyba --- Linguistik --- lessicologia --- leksikologi --- foneetika --- fonetika --- stavning --- gramatikë --- sanasto-oppi --- etimologia --- sanasaíocht --- semantică --- grammaire --- jelentéstan --- семантика --- morfológia --- aplikovaná lingvistika --- lexicologie --- filosofia do Direito --- retsfilosofi --- filosofija tad-dritt --- tiesību filozofija --- Rechtsphilosophie --- filozofi e së drejtës --- филозофија права --- filosofía del Derecho --- õigusfilosoofia --- filozofija prava --- rättsfilosofi --- философия на правото --- filosofia del diritto --- teisės filosofija --- filozofia práva --- jogfilozófia --- φιλοσοφία του δικαίου --- juridische filosofie --- oikeusfilosofia --- filozofia dreptului --- philosophy of law --- filozofie práva --- filozofia prawa --- филозофија на правото --- θεωρία του δικαίου --- retsteori --- теорија на правото --- teória práva --- právní myšlení --- teisės teorija --- јуриспруденција --- Rechtstheorie --- théorie du droit --- teoria del diritto --- teorie práva --- tiesību teorija --- teoria do Direito --- teoria e së drejtës --- rättsteori --- teorija prava --- teoría del Derecho --- právní teorie --- rechtsfilosofie --- teoria dreptului --- rechtstheorie --- theory of law --- jogelmélet --- oikeuden teoria
Choose an application
Academisch Nederlands. --- Academische teksten --- Essays --- Literatuuronderzoek --- Nederlandse taal --- Papers --- Scripties --- Wetenschappelijke artikels --- Wetenschappelijke teksten --- Nederlandse taal. --- cultuurwetenschappen. --- schrijfvaardigheid. --- Science --- schrijven --- wetenschappelijke publicaties --- writing [processes] --- Architecture --- Stilistics --- Literature --- Social sciences --- Authorship --- Language arts --- Study and teaching --- 001.8 --- cultuurwetenschappen --- academisering --- literatuur --- geschiedenis --- filosofie --- scripties --- essays --- verhandelingen --- dissertaties --- papers --- literatuuronderzoek --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Academisch schrijven; Nederlands --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- Methodologie in de wetenschap --- Tekstschrijven --- Cultuursociologie --- Geschreven taal --- Nederlands --- Communicatieve vaardigheden --- Methodologie --- Cultuurwetenschappen. --- Schrijfvaardigheid. --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|