Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Geheugen --- 415.4 --- geheugen --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Geheugen. --- Cognitive psychology
Choose an application
Cognitive psychology --- Intellect --- Cognition --- Cognition. --- Intelligence. --- 159.928 --- 159.955 --- 159.95*1 --- Psychology --- Cognitive Function --- Cognitions --- Cognitive Functions --- Function, Cognitive --- Functions, Cognitive --- Begaafdheid. Intelligentie --- Denken. Abstractievermogen --- Cognitieve psychologie --- Intellect. --- 159.95*1 Cognitieve psychologie --- 159.955 Denken. Abstractievermogen --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Intelligence --- Human intelligence --- Mind --- Ability --- Thought and thinking
Choose an application
Cognitive psychology --- Developmental psychology --- Intellect --- Nature and nurture --- Intelligence --- Hérédité et milieu --- 159.928 --- Begaafdheid. Intelligentie --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Hérédité et milieu --- Intellect. --- Environment --- Genetics and environment --- Heredity and environment --- Nature --- Nature versus nurture --- Nurture and nature --- Genetics --- Heredity --- Human beings --- Human intelligence --- Mind --- Ability --- Psychology --- Thought and thinking --- Nurture --- Effect of environment on --- Environment and genetics --- Environment and heredity
Choose an application
Hoe kan je voor problemen een creatieve oplossing vinden door middel van creatieve technieken? Iedereen bezit creativiteit en door oefeningen kan je het gebruik ervan stimuleren. In het eerste deel wordend de achtergronden van het creatieve proces behandeld. In het tweede deel volgt een groot deel cratieve technieken. Ze worden beschreven aan de hand van voorbeelden uit het leven van alledag. De theorie uit de eerste twee delen kan uiteindelijk worden gebruikt om tijdens een 'creatieve sessie' een probleem aan tepakken. Alle technieken worden daartoe in het derde deel in de vorm van handleidingen beschreven, zodat je er zelf mee aan de slag kan.
Creativiteit. --- Probleemoplossingen. --- Cognitive psychology --- creativiteit --- probleemoplossend denken --- cognitieve psychologie --- Industrial psychology --- #KVHB:Creatieve therapie --- #KVHB:Creativiteit --- Apprentissage Leerproces --- Brainstorming Brainstorming --- Créativité Creativiteit --- Evaluation Evaluatie --- Problèmes Problemen --- Résolution des problèmes Probleemoplossing --- Techniques Technieken --- psychologie --- 415.4 --- probleemoplossing --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Hulpverlening --- Methodiek --- Creativiteit --- Creatieve expressie --- Musiceren --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie
Choose an application
Een boek over het Aspergersyndroom zonder het woord 'Asperger' in de titel: het was een doordachte maar gewaagde keuze in 1998. Desondanks werd Brein bedriegt een bestseller onder de autismeboeken met meer dan 15.000 verkochte exemplaren. Voor heel wat mensen betekende Brein bedriegt een eerste moment van herkenning en zelfs de uitweg uit een jarenlange zoektocht naar een diagnose. Sindsdien is het aantal begaafde personen met een diagnose uit het autismespectrum spectaculair toegenomen. Er zijn ook heel wat nieuwe inzichten in het autisme zoals zich dat uit bij mensen met een normale of hoge intelligentie. En naast de toenmalige hardnekkige misverstanden zijn er ook nieuwe ontstaan. Zoals: iedereen is een beetje autistisch. Of: het autistisch brein bedriegt nog steeds... In deze compleet herziene editie herleest Peter Vermeulen het oorspronkelijke boek en biedt hij nieuwe inzichten, onder meer over diagnostiek en begeleiding. De inhoud is nieuw, de stijl dezelfde als toen.
Autisme --- Autism --- Autistic disorder --- #KVHB:Aspergersyndroom --- #KVHB:Hoogbegaafdheid --- begaafdheid --- Autismespectrumstoornissen --- Aspergersyndroom. --- Autisme. --- Diagnostiek --- Begeleiding --- Aspergersyndroom --- #KVHB:Autisme --- 462.4 --- hoogbegaafdheid --- autismespectrumstoornissen --- autisme --- 606.2 --- psychiatrie --- Autistische kinderen --- 616.2 --- 159.95 --- Orthopedagogics --- psychopathologie --- 159.97 --- 159.928 --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Begaafdheid. Intelligentie --- 159.97 Psychologie van het abnormale--(Psychotherapie. Groepstherapie zie {615.851};Psychiatrie zie {616.89}) --- Psychologie van het abnormale--(Psychotherapie. Groepstherapie zie {615.851};Psychiatrie zie {616.89}) --- 159.95 Geestelijke functies --- Geestelijke functies --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Diagnose --- Syndroom van Asperger --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
De leerling die de hooggespannen verwachtingen maar niet waarmaakt is in het onderwijs een bekend fenomeen. Begaafde leerlingen hebben vaak een extra duwtje nodig. Zodra aandacht wordt besteed aan hun bijzondere talenten, autonomie en creativiteit, kunnen zij zich ontwikkelen tot gelukkige leerlingen. In dit boek worden drie projecten beschreven: het verbredingsproject, het POP-project (Persoonlijk Ontwikkelings Plan) en het TOP-project (Toekomstgericht Ontwikkelings Plan). Doel van het verbredingsproject is het verbreden van kennis van leerlingen die meer kunnen en meer willen dan de gemiddelde leerling. Het POP-project is een methode om onderpresterende begaafde leerlingen tot en met de derde klas te motiveren. In het TOP-project tenslotte helpen onderpresteerders vanaf de vierde klas elkaar om motivatie voor het schoolse leren te ontwikkelen. Vanaf dan moet er weer gepresteerd, gepland, zelfstandig geleerd worden. (Bron: covertekst)
Orthopedagogics --- Developmental psychology --- Sociology of education --- Students --- Accompaniment --- Education --- Evaluation --- #PBIB:+105.92 --- 462.1 --- hoogbegaafdheid --- leerlingenbegeleiding --- persoonlijk ontwikkelingsplan --- 110311.jpg --- Begaafdheid --- Onderwijs :Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Motivatie/Schoolmoeheid --- Hoogbegaafde kinderen
Choose an application
Radicaal kiezen voor waar je goed in bent, is de weg naar zelfrealisatie en authenticiteit. Het is ook de poort naar het leveren van een positieve bijdrage aan de samenleving. Het lijkt paradoxaal, maar door te gaan voor waar je echt goed in bent en het ontplooien van je uniek talent ga je steeds waardevoller worden voor je omgeving. Doen waar je goed in bent is bijna een levensverzekering en een garantie op blijvende goesting voor werken en leren, ook op gevorderde leeftijd.De auteur zoekt naar hoe de voorgeschiedenis van iemand heel sterk bepalend is voor zijn of haar 'handleiding'. Hoe kan je focussen op je talent en hoe kan je omgaan met zwakke punten of met domeinen waarop je geen passie hebt zonder dat je ze hoeft te ontwikkelen? Op basis daarvan beschrijft hij hoe een bepaalde job, rol of context in samenhang met het benutten van talent tot succes dan wel tot stress en burn-out kan leiden. Hij zoekt en vindt manieren waarop kinderen in hun opvoeding en op school aangesproken kunnen worden op hun uniek talent. Het geheel wordt onderbouwd met recente inzichten uit de positieve psychologie en geïllustreerd met sprekende voorbeelden. Als lezer kan je zelf aan de slag met de concrete tools die het boek aanreikt
burn-out --- Developmental psychology --- talentmanagement --- Social psychology --- zelfontplooiing --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Personality development --- Self --- Employment interviewing --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- 415.4 --- Talenten --- 367.2 --- Hogere geestelijke functies --- Personeelsbeleid --- Ontwikkelingspsychologie --- Sociale psychologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- #PBIB:+117.10 --- Personnalité Persoonlijkheid --- 159.923 --- talenten --- vaardigheden --- Persoonlijkheid --- Talent --- Vaardigheden --- 159.92 --- Zelfontplooiing --- 094995.jpg --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Begaafdheid --- competentieontwikkeling --- Muzische vorming : Algemeen --- persoonlijkheidspsychologie --- 658.37 --- 415.5 --- arbeidspsychologie --- competenties --- flow --- motivatie --- Toestanden van veranderd bewustzijn --- 65.012 --- 65.012.4 --- begaafdheid (ler) --- talent --- creativiteit in organisaties --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 65.012 Methods --- Methods --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- PHL-Central Office 12 --- leerpsychologie --- Bedrijfspsychologie --- Empowerment --- Management --- Managementvaardigheden --- Emoties --- Talentontwikkeling --- Psychologie --- Competenties --- Kind --- Emotie --- Competentie --- Man --- Volwassene
Choose an application
Kritisch historisch overzicht van de intelligentietest en de theorieën die in de 19de en 20ste eeuw eraan ten grondslag lagen.
Cognitive psychology --- intelligentietests --- Psychologie --- Intelligentie --- Intelligentietests --- Psychotechnisch onderzoek --- 159.928 --- 572.087 --- 572.512 --- 572.71 --- #KVHB:Psychodiagnostiek --- #KVHB:Intelligentietests --- Begaafdheid. Intelligentie --- Antropometrie --- Metingen en proporties van het menselijk lichaam. Dimensies --- Craniology in general --- Intelligentietests. --- 572.71 Craniology in general --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- 159.9.018 --- 159.9 <07> --- 159.9 <07> Psychologie--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- 159.9 <07> Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851}--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Psychologie--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851}--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- 159.9.018 Methoden in de psychologie --- Methoden in de psychologie --- Intelligentietest --- Man --- Volwassene
Choose an application
Cognitive psychology --- Affective and dynamic functions --- Intelligence. --- Intelligence levels --- Intelligence tests --- #gsdbP --- C6 --- onderwijs --- gelegenheidspublicatie --- hoogleraren --- psychologie --- intelligentie (x) --- 159.95 --- 159.93 --- Intelligentie --- 415.4 ) Leerpsychologie --- 159.928 --- Intelligence testing --- IQ tests --- Mental tests --- Psychological tests --- Intelligence quotient --- IQ (Intelligence quotient) --- Educational psychology --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Cognitieve psychologie --- Psychische functies --- Geestelijke functies --- Begaafdheid. Intelligentie --- Testing --- Stinissen, Juul --- Festschrift - Libri Amicorum --- Intellect. --- Intelligence levels. --- Intelligence tests. --- INTELLIGENCE --- essays --- essays. --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- 159.95 Geestelijke functies --- Stinissen, J. --- Intelligence --- Essays. --- Intellect --- Human intelligence --- Mind --- Ability --- Psychology --- Thought and thinking --- Stinissen, Juul. --- intelligentie
Choose an application
1. Waarom stressmanagment? - Wat is stress? - 3. Stress en de werking van onze hersenen - 4. Herken stresssignalen - 5. Let op stress- en alarmsignalen - 6. Oorzaken van stress - 7. Stress en efficiëntie - 8. Invloed van gedachten op emoties en gedrag en op de gezondheid
Personality development --- Psychology --- 604.6 --- stress --- stress management --- Stress Stress --- Psychologie Psychologie --- Temps (gestion) Tijdscontrole --- Assertivité Assertiviteit --- psychosomatiek, psychologie van het ziek zijn, stress --- stressmanagement --- Psychosociale belasting door het werk (welzijnsbeleid) : Stressbeleid --- Charge psychosociale du travail (politique du bien-être) : Gestion du stress --- 415.4 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|