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321.15 --- 34 <09> --- Rechtsgeschiedenis --(algemeen) --- 34 <09> Rechtsgeschiedenis --(algemeen)
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In recent years, historiography has come to rethink the traditional account of a state-backed Counter-Reformation in the early modern Habsburg Netherlands. Hence, this volume takes a refreshing perspective on the themes of church and reform in this region from the late fifteenth century onwards. The first part interrogates the dynamics of repression and censorship in matters of religion. Six chapters underline that this censorship was not only state- or church-driven, but performed by a multitude of actors, ranging from professional organisations to university theologians. Throughout the Ancient Regime, this resulted in an institutionally and regionally fragmented policy, opening margins of manoeuver for those concerned. A second part focuses on more internal impulses for Catholic Reform in the sixteenth century, especially those created by the Council of Trent. As such, this volume helps to contextualise the Counter-Reformation of the seventeenth century in a long-term perspective, identifying the myriad of actors and motives behind this Catholic revival.
Netherlands --- Church history --- Pays-Bas --- Histoire religieuse --- 27 <493> "14/15" --- 27 <492> "14/15" --- Academic collection --- 27 <492> "14/15" Histoire de l'Eglise--Nederland--?"14/15" --- 27 <492> "14/15" Kerkgeschiedenis--Nederland--?"14/15" --- Histoire de l'Eglise--Nederland--?"14/15" --- Kerkgeschiedenis--Nederland--?"14/15" --- 27 <493> "14/15" Histoire de l'Eglise--België--? "14/15" --- 27 <493> "14/15" Kerkgeschiedenis--België--? "14/15" --- Histoire de l'Eglise--België--? "14/15" --- Kerkgeschiedenis--België--? "14/15" --- Kerkgeschiedenis--België--?"14/15" --- Christian church history --- History of the Low Countries --- anno 1500-1799 --- Censure --- --Pays-Bas espagnols --- --Censure doctrinale --- --Histoire religieuse --- --Censure --- --Christian church history --- --Pays-Bas --- --27 <493> "14/15" --- Censure doctrinale --- Pays-Bas espagnols
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Espagne --- --Découvertes --- --Portugal --- --Colonisation --- --1580-1640 --- --930.9 "15/17" --- Wereldgeschiedenis: Nieuwe Tijd --- 930.9 "15/17" --- 930.9 "15/17" Wereldgeschiedenis: Nieuwe Tijd --- --Espagne --- Découvertes --- Colonisation --- Acqui 2006 --- Portugal
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Fiction --- Literary rhetorics --- Discourse analysis, Narrative --- Discours narratif --- Narratologie --- --Fiction --- Narration (Rhetoric) --- History and criticism --- 840 "15/19" --- 82 --- Narrative discourse analysis --- Franse literatuur--?"15/19" --- Literatuur. Algemene literatuurwetenschap --- Discourse analysis, Narrative. --- 82 Literatuur. Algemene literatuurwetenschap --- 840 "15/19" Franse literatuur--?"15/19" --- 82 Literature in general --- Literature in general --- Analyse du discours narratif
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Despotisme --- 321.61 <4-15> --- Despotism --- politieke geschiedenis --- marxisme --- West-Europa --- Despotism - Case studies --- West-Europa.
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n de Spaanse ambassade
Cervantes Saavedra, Miguel de, --- Spanje --- Literatuur --- Geschiedenis --- #KVHA:Literatuur; Spaans --- 860 "15" DE CERVANTES SAAVEDRA, MIGUEL --- 806 --- Spaanse literatuur --- 860 "15" DE CERVANTES SAAVEDRA, MIGUEL Spaanse literatuur--?"15"--DE CERVANTES SAAVEDRA, MIGUEL --- Spaanse literatuur--?"15"--DE CERVANTES SAAVEDRA, MIGUEL --- Conferences - Meetings --- Afrika --- Frans --- België --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Noorwegen --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw
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Voici l'étude d'une figure historique de la mystique chrétienne. Figure passante organisée autour des rapports entre un sujet parlant, une parole et une institution, quand se déchire le monde des certitudes médiévales, que la foi se fait combat et question, que l'ordre traditionnel tombe en ruine et que s'ouvrent mille autres lieux pour restaurer la communication spirituelle. Brûlé par l'amour d'un Autre, le sujet (souvent féminin) dit son désir d'une impossible rencontre, à travers les surprises et les violences d'un récit d'extases, de grâces et de blessures. La manière de dire lui importe davantage que le dit, et sa parole se fait musique, poème, dialogue et fable. Associés aux images troublantes du fou, de l'idiot, de l'enfant, de la femme ou de l'errant, les mystiques se réfèrent et se dérobent au pouvoir de l'institution ecclésiale, emportés d'un mouvement qui est transport, passion, mais aussi "vie commune de la foi". Cette figure passante est organisée autour des rapports entre un sujet parlant, une parole et une institution, quand se déchire le monde des certitudes médiévales, que la foi se fait combat et question, que l'ordre traditionnel tombe en ruine et que s'ouvrent mille autres lieux pour restaurer la communication spirituelle.
#GBIB:SMM --- 248.2 "15" --- 248.2 "16" --- 248.2 "16" Mystieke theologie. Mystiek. Mysticisme--17e eeuw. Periode 1600-1699 --- Mystieke theologie. Mystiek. Mysticisme--17e eeuw. Periode 1600-1699 --- 248.2 "15" Mystieke theologie. Mystiek. Mysticisme--?"15" --- Mystieke theologie. Mystiek. Mysticisme--?"15" --- Religion --- Mythologie
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