Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
De auteurs, Martens en Boekaerts, beide hoogleraar aan de Universiteit Leiden en deskundig op het gebied van motivatie in het onderwijs, illustreren wat er misgaat bij onderwijs en onderwijsinnovaties, als er geen rekening wordt gehouden met motivationele processen. Ze gaan in op het inzicht waarom motivatie zo belangrijk is voor leren, zeker in allerlei onderwijsvormen die nu in de belangstelling staan. Dit komt aan de orde in hoofdstuk 1. In hoofdstuk 2 besteden ze aandacht aan motivatieproblemen en de gevolgen die deze kunnen hebben, zoals uitval en laag welbevinden. In hoofdstuk 3 gaan ze dieper in op de onderliggende processen en theorie. In hoofdstuk 4 tot en met 7 bestuderen ze vervolgens de interventies. Wat kan je veranderen aan de student, het docentgedrag, en de onderwijsomgeving opdat er met meer motivatie geleerd wordt? Ze sluiten af met enkele praktijkvoorbeelden, in hoofdstuk 8.
Motivatie studenten --- Hoger onderwijs. --- HO (hoger onderwijs) --- studiebegeleiding --- Didactics of higher education --- Social psychology --- studentenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- motivatie --- 378 --- hoger onderwijs --- motivatieproblemen --- studenten --- 489.9 --- 419.3 --- 489.4 --- 489.5 --- Hoger onderwijs --- Leeromgeving --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Onderwijsvernieuwing --- Studenten --- motiveren --- student --- studielandschap --- 489.52 --- Motivatie --- Multimedia --- Nieuwe leren --- Onderwijsinnovatie --- Probleemgestuurd onderwijs --- Studiebegeleiding --- multimedia --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- hoger onderwijs (ler) --- leeromgeving --- leraren hoger onderwijs --- motivatie (ler) --- onderwijsstijlen --- Motivatie ; hoger onderwijs --- 37.032 --- 37.042.2 --- Motivatie : onderwijs --- S20090877.JPG --- leerkrachten --- motivatie van leerlingen --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- hoger onderwijs - overige onderwerpen --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- Didactiek --- Studie en studieresultaten --- 371.22 --- 371.21 --- Motivatieproblemen --- Onderwijsstijlen --- Leraren hoger onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Student --- Motivatieprobleem --- Onderwijsstijl --- Leraar hoger onderwijs --- Opvoeding --- Onderwijs
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|