Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
1. Basis brein zaken - 2. Bewuster denken - 3. Beter ontspannen - 4. Doelgericht leven - 5. Sneller leren en effectiever informatieverwerken - 6. Slimmer werken - 7. Omgeving en productiviteit
Cerveau Hersenen --- Mémoire Geheugen --- Art de lire Leesvaardigheid --- Pensée Denken --- Apprentissage Leerproces --- 415.4 --- #KVHB:Hersenen --- #KVHB:Mindmappen --- #KVHB:Creativiteit --- #KVHB:Geheugentraining --- hersengymnastiek --- creativiteit --- denken --- denktechnieken --- mindmapping --- 612.82 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- hersenen
Choose an application
Liefde voor leren komt de eigen ontwikkeling en die van organisaties ten goede. Mensen die van leren houden, staan positief ten opzichte van nieuwe denkbeelden en inzichten, nieuwe situaties en ontwikkelingen. Daarbij leren ze op verschillende manieren en hebben voorkeuren voor verschillende contexten.Maar in de manier waarop leren nu georganiseerd wordt, zien we deze diversiteit niet terug. Liefde voor leren laat zien dat een bepaalde aanpak op een bepaalde plek voor bepaalde mensen goed werkt, maar op een ander moment en voor andere mensen totaal niet! Voor het vormgeven van leren op individueel, groeps- en organisatieniveau heeft u dus een 'taal' nodig die diversiteit in leren benoemt.In Liefde voor leren wordt deze taal ontwikkeld. Via het algemene leren in en om organisaties en het landschap van het leren leest u specifieker over leervoorkeuren, denkgewoonten en integratie en reflectie. Ieder hoofdstuk wordt voorafgegaan door een handige leeswijzer. Vier uitgebreide bijlagen zorgen er ten slotte voor dat u de diversiteit van leren in uw eigen organisatie toe kunt passen.
leren --- kennismanagement --- organisatieontwikkeling --- Sociology of occupations --- Planning (firm) --- Adult education. Lifelong learning --- pedagogiek --- levenslang leren --- bedrijfsorganisatie --- Sociologie van het beroep --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Planning in het bedrijf --- Apprentissage Leerproces --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Pensée Denken --- 061 organisaties --- 334 bedrijven --- 374 vorming en opleiding --- 415.4 --- leren leren --- leerpsychologie --- 371.3 --- 374.7 --- Denkgewoonten --- Leren : organisaties --- Leren --- Provincie West-Vlaanderen --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- 370.02
Choose an application
1. Waarom stressmanagment? - Wat is stress? - 3. Stress en de werking van onze hersenen - 4. Herken stresssignalen - 5. Let op stress- en alarmsignalen - 6. Oorzaken van stress - 7. Stress en efficiëntie - 8. Invloed van gedachten op emoties en gedrag en op de gezondheid
Personality development --- Psychology --- 604.6 --- stress --- stress management --- Stress Stress --- Psychologie Psychologie --- Temps (gestion) Tijdscontrole --- Assertivité Assertiviteit --- psychosomatiek, psychologie van het ziek zijn, stress --- stressmanagement --- Psychosociale belasting door het werk (welzijnsbeleid) : Stressbeleid --- Charge psychosociale du travail (politique du bien-être) : Gestion du stress --- 415.4 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie
Choose an application
Cognitive psychology --- cognitieve wetenschappen --- Physiology of nerves and sense organs --- #PBIB:2002.3 --- #KVHB:Cognitieve psychologie --- #KVHB:Neuropsychologie --- #KVHB:Neurologie --- neurologie --- geheugen --- cognitieve neurowetenschappen --- Neurologie --- Hersenen --- Intelligentie --- Geheugen --- 415.4 ) Leerpsychologie --- 612.82 --- Bewustzijn --- Taal --- Waarneming --- Cerveau --- Intelligence --- Mémoire --- redactie Frank Wijnen en Frans Verstraeten --- psychologie --- intelligentie --- hersenen --- brein --- neuro-imaging --- taal --- perceptie --- aandacht --- motoriek --- bewustzijn --- 159.9
Choose an application
Veel kinderen en volwassenen hebben het moeilijk om dingen te leren en te begrijpen. Hun basisvoorwaarden voor leren zijn onvoldoende ontwikkeld. Zo ontstaat vaak een vicieuse cirkel: slechte schoolresultaten, negatief zelfbeeld,...Vicieuze cirkels kunnen doorbroken worden. Kinderen kunnen leren de nodige werktuigen te ontwikkelen om vat te krijgen op de wereld. Cognitieve werktuigen zijn basisvoorwaarden om de wereld te begrijpen en zelfstandig te kunnen leren. De benaderingen van Feuerstein, Nyborg en Buckley bieden zowel inspiratie als concrete hulpmiddelen hierbij
464 --- inclusief onderwijs --- leerproblemen --- leren leren --- ontwikkelingsproblemen --- orthopedagogiek --- studiemethoden --- Geheugen --- Intelligentie --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Logopedie --- Onderwijs --- Cognitieve ontwikkeling --- Cognitieve strategieën --- Feuerstein --- Feuerstein, Reuven --- Inclusief onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leerstoornissen --- Leren leren --- Nyborg, Magne --- Ontwikkelingsstoornissen --- Taalontwikkeling --- leerstoornissen --- leren --- 450.8 --- COM --- Cognitie --- Conceptonderwijs --- Groepsspelen --- Inclusie --- Kansarmoede --- Kinderen --- Leerbevordering --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Leren denken --- Leren lezen --- Nyborg --- Ontwikkelingsstoornis --- Portsmouth --- Speciaal onderwijs --- Spraakontwikkeling --- leerstoornissen (ler) --- leren leren (ler) --- ontwikkelingsstoornissen --- 37.02 --- Denken --- Leerattituden --- Leermoeilijkheden --- Leren --- 030725.jpg --- didactiek --- leermoeilijkheden --- leerpsychologie --- kinderen met leerproblemen --- Mémoire --- Intelligence --- Pédopsychiatrie --- Orthophonie --- Enseignement --- Kinderen met leerproblemen --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- 371.3 --- 376 --- 159.95 --- 159.98 --- Leerbevordering. --- Leerstoornissen. --- Onderwijskunde. --- Kinderen. --- orthodidactiek --- Teaching --- Educational psychology --- Personality development --- ergotherapie --- Leerpsychologie --- Feuersteinmethode --- Denktraining --- Opvoeding en onderwijs --- Cognitie vaardigheden --- Cognitieve opvoeding --- Leerproblemen --- Toegepaste psychologie --- Onderwijspsychologie --- Klinische psychologie --- Taalverwerving --- Conceptonderwijsmodel van Nyborg --- Portsmouth Taalverwervingssysteem --- INSIDE-project --- Feuerstein methode --- Opvoeding --- Cognitieve vaardigheden --- Leerprobleem
Choose an application
Radicaal kiezen voor je eigen talent is de weg naar zelfrealisatie en authenticiteit. 'Doen waar je goed in bent' is een garantie op blijvende goesting in werken en leren, ook op gevorderde leeftijd.www.mytalentbuilder.com. Daarmee ontdek je gemakkelijk jouw unieke talentenprofiel en leer je hoe je dat op de beste manier kunt inzetten in een professionele omgeving. Ook voor werkgevers biedt de tool een handige methode om de sterktes van hun team perfect in te schatten.Nauwe integratie van online tool: ontdekken, gebruiken, delen van je talentRadicaal kiezen voor je eigen talent is de weg naar zelfrealisatie en authenticiteit. 'Doen waar je goed in bent' is een garantie op blijvende goesting in werken en leren, ook op gevorderde leeftijd. Deze herziene editie is volledig in lijn met de online tool op www.mytalentbuilder.com. Daarmee ontdek je gemakkelijk jouw unieke talentenprofiel en leer je hoe je dat op de beste manier kunt inzetten in een professionele omgeving. Ook voor werkgevers biedt de tool een handige methode om de sterktes van hun team perfect in te schatten. Bron : http://www.bol.com
Developmental psychology --- talentmanagement --- Social psychology --- zelfontplooiing --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Personality development --- Talent --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Personnalité Persoonlijkheid --- management --- 367.1 --- Personeelsmanagement --- personeelsbeleid --- talenten --- bedrijfspsychologie - sociologie --- 658.3 --- Handbooks, manuals, etc. --- Organizational behavior --- Ontwikkelingspsychologie --- Sociale psychologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- leerpsychologie --- communicatievaardigheden --- PXL-Central Office 2016 --- Arbeids- en organisatiepsychologie. --- Begaafdheid. --- Empowerment --- Management --- Managementvaardigheden --- Emoties --- Competentiemanagement --- Competenties --- Talenten --- Begaafdheid --- Bedrijfspsychologie --- HRM : Loopbaan --- GRH : Carrière --- bedrijfspsychologie --- personeelsmanagement --- persoonlijkheid --- ontwikkelingspsychologie --- 367.1 Bedrijfspsychologie en -sociologie --- Emotie --- Competentie --- Kind --- leraarschap --- Compétences Bevoegdheden
Choose an application
Er is veel geschreven over leren, maar goede en toegankelijke overzichtswerken zijn er nauwelijks. Een basiswerk over leren in en om organisaties ontbrak al helemaal. Tot nu toe, want die constatering bracht Manon Ruijters en Robert-Jan Simons ertoe een basisboek te maken met 50 gezichtsbepalende concepten rond leren en ontwikkelen: Canon van het leren . De ambitieuze auteurs kregen hulp van ruim vijftig auteurs, mensen uit wetenschap en praktijk, zodat er 50 toelichtingen op belangrijke concepten en hun grondleggers ontstonden. Deze auteurs brengen de theorieën niet alleen helder en zonder overbodige poespas over, maar delen hun persoonlijke fascinatie, ervaring met en kritische reflecties. De 50 hoofdstukken kennen een vergelijkbare opbouw: Start vanuit een persoonlijk verhaal van de auteur over de grondlegger Uitleg van het concept zoals het door de grondlegger is bedoeld Doorvertaling naar de praktijk en een kritische reflectie Afsluiting met referenties Het boek is bestemd voor praktijkmensen: trainers, opleiders en adviseurs die zich bezig houden met leren in en om organisaties in de meest brede zin van het woord. Managers, wetenschappers en studenten vinden verdieping in de Canon.
leren --- History of education and educational sciences --- Teaching --- vergelijkende pedagogiek --- theoretische pedagogiek --- historische pedagogiek --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Onderwijskunde --- Didactische werkvormen --- didactische werkvormen --- Onderwijsleerprocessen --- Organisatieleer --- Appreciative Inquiry --- Formation Opleiding --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- #SBIB:316.334.2A86 --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:35H302 --- 366.1 --- 454 --- leermethoden --- lerende organisatie --- Leren --- didactiek --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Organisatieleer: processen --- Inrichting en organisatie --- Didactiek --- 371.3 --- Didactic strategies --- Lerende organisaties --- Ontwikkeling --- Organisatieontwikkeling --- Leertheorieën --- Leerpsychologie --- Leertheorie --- Didactics --- Adult education. Lifelong learning
Choose an application
De burn-outepidemie neemt ongekende vormen aan. Maar er is een oplossing: hoe groter je mentale weerbaarheid, hoe beter je beschermd bent tegen stress, burn-out en andere mentale problemen.In dit grensverleggende boek toont brein experte Elke Geraerts wat de belangrijkste componenten zijn van mentale veerkracht, en hoe je deze kunt trainen om je mentale kapitaal te vergroten. Recent wetenschappelijk onderzoek toont namelijk aan dat we zelf een aanzienlijke impact hebben op ons mentale kapitaal.Met de juiste minset kan de kans op een burn-out dus aanzienlijk worden verkleind, en met de juiste aanpak kan burn-out in je bedrijf sterk worden gereduceerd.Bron : http://www.bol.com
burn-out --- hersenen --- Industrial psychology --- 613.867 --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing burnout --- Burn-out --- Stress --- Veerkracht --- 650.013 --- psychologie --- welzijn --- 671 Gezondheidszorg. Preventie --- stress - burn-out --- 331.02 --- bien-être --- Mentale gezondheid --- Optimisme --- Welzijn --- Burnout --- 604.6 --- stress --- psychosomatiek, psychologie van het ziek zijn, stress --- Burn-out Burn-out --- Stress Stress --- Psychologie Psychologie --- Burn out (Psychology) --- Prevention --- Bedrijfspsychologie --- PXL-Social Work 2015 --- psychosomatiek --- burnout --- 671 Gezondheidszorg. Preventie. --- Burn-out Burn-out. --- Burn-out. --- Psychologie Psychologie. --- Stress Stress. --- Stress. --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing burnout. --- Veerkracht. --- Welzijn. --- burn-out. --- psychologie. --- stress. --- welzijn. --- Psychosomatiek, psychologie van het ziek zijn, stress. --- Stress - burn-out --- 331.02. --- Bien-être. --- Geestelijke gezondheidszorg --- 415.4 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie
Choose an application
Altijd online en bereikbaar zijn, multitasken, negatieve stress, slaapgebrek, open kantoren waar iedereen elkaar kan horen... Ons denkende brein staat meer dan ooit onder druk, met nefaste gevolgen voor onze productiviteit, creativiteit en gezondheid. Doordat ze hun brein onvoldoende kennen, doen slimme mensen domme dingen, zo stelt neuropsychiater Theo Compernolle. In dit baanbrekende boek ontsluit hij in zijn bekende glasheldere stijl de recentste kennis over ons denkende brein en toont hij aan welke breinboeien onze hersenen vandaag in een verstikkende klemgreep houden. Maar hij laat ook zien hoe we ze kunnen ontketenen, en reikt concrete tools en tips aan om het beste uit ons brein te halen. Zijn vurige pleidooi voor meer 'slow thinking' in een digitale wereld zal niemand onberoerd laten.
Hersenen: stress. --- organisatiecultuur --- multitasking --- neuropsychologie --- organisatiepsychologie --- hersenen --- Psychology --- Hersenen --- Stress --- 159.95 --- 415.4 --- neurologie --- psychologie --- algemene psychologie --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing --- Multitasken --- Reflectie --- 159.9 --- 612.82 --- 007.5 --- 159.95 Geestelijke functies --- Geestelijke functies --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- 61 --- informatica - cybernetica - Internet - Sociale media (zie ook 681.3) --- Information society --- Psychological aspects --- Information technology --- Management --- Digital media --- Human multitasking --- Psychologie --- hersenactiviteit --- PXL-Social Work 2015 --- Brein --- Verstand --- Multitasking --- 612.821.2 --- Psychologie ; Geestelijke functies --- Medische wetenschappen ; Hersenen. Zenuwcentra algemeen ; Aandacht. Associatie. Geheugen. Verbeelding --- geheugen --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Psychologie Psychologie --- Cerveau Hersenen --- Digital Digitaal --- Stress Stress --- Arbeidsmotivatie --- Welzijn --- mentale spanning --- neurobiologie --- psychologische veerkracht --- psihološka odpornost --- reziliență psihologică --- psychological resilience --- psiholoģiskā noturība --- psihološka otpornost --- psühholoogiline vastupidavus --- психическа устойчивост --- psykisk modstandsdygtighed --- psichologinis atsparumas --- odporność psychiczna --- psykologinen resilienssi --- psychická odolnost --- resilienza psicologica --- pszichológiai reziliencia --- resiliencia psicológica --- resiliência psicológica --- reżiljenza psikoloġika --- résilience psychologique --- psychische Belastbarkeit --- psychická odolnosť --- ψυχολογική ανθεκτικότητα --- psykologisk resiliens --- psykologisk återhämtningsförmåga --- psykologisk motståndskraft --- psyykkinen palautumiskyky --- психична устойчивост --- néaraibhitheolaíocht --- neurobiologji --- neurobiology --- Neurobiologie --- неуробиологија --- невробиология --- neurobioloogia --- νευροβιολογία --- neurobiología --- newrobijoloġija --- neurobiológia --- nevrobiologija --- neurobiologi --- neirobioloģija --- neurobiologija --- neurobiologia --- невробиологија --- нервен систем --- neuron --- idegtudomány --- nerv --- nervová soustava --- нерв --- неврон --- tension mentale --- stress mentali --- henkinen paine --- stres mendor --- psichinė įtampa --- psykisk spænding --- mental stress --- solicitare psihică --- психички стрес --- vaimne pinge --- стрес --- stres --- διανοητική ένταση --- strus meabhrach --- stress --- psychické vypětí --- tensione mentale --- stressz --- psiholoģiskais stress --- tensión psíquica --- psihički stres --- Streß --- duševní vypětí --- mental anspänning --- stresas --- работа под притисок --- mentális feszültség --- στρες --- душевна состојба --- psychická zátěž --- vypätie/stres --- tensão mental --- estado depressivo --- psykisk spänning --- stressi --- spriedze --- ansia --- υπερένταση --- psychický stress --- duševní zátěž --- estrés
Choose an application
Hoe komt het dat mensen plots een hevige daling in hun motivatie en energie voor hun werk kunnen ervaren? In Help! Mijn batterijen lopen leeg leer je te begrijpen wat energieverlies en een burn-out is, hoe je de gevarenzone van een burn-out kunt herkennen, maar vooral hoe je een burn-out kunt voorkomen.Help! Mijn batterijen lopen leeg is een praktijkboek waarin energieverlies en burn-out worden benaderd vanuit een talentgericht en systemisch perspectief, aan de hand van levensechte voorbeelden. Burn-out is niet het probleem van één persoon. Het ontstaat vaak in relatie met anderen. Je zult als organisatie dus nooit meer kunnen zeggen dat iemand met een burn-out thuiszit, zonder je hier deels medeverantwoordelijk voor te voelen.Help! Mijn batterijen lopen leeg daagt je uit om te kiezen voor je talent, voor je toekomst. Het is niet zomaar een zelfhulpboek voor mensen die effectief kampen met een burn-out. Het is herkenbaar voor iedereen die het wel eens moeilijk heeft in zijn job. Bovendien biedt het hulpverleners, personeelswerkers en coaches een houvast voor een professionele begeleiding van mensen met een verhoogd risico op een burn-out.
Arbeidsmotivatie. --- Burnout. --- depressies --- burn-out --- Personnel management --- talentmanagement --- Industrial psychology --- organisatiepsychologie --- hulpverlening --- arbeid --- persoonlijke ontwikkeling --- 65.012.1 --- BPB1205 --- Psychologie du travail --- 097 Personeelsbeleid --- Burn-out --- Stress Stress --- 604.6 --- psychotherapie --- stress --- 658.303 --- 658.332 --- AA / International- internationaal --- zelfhulp --- 159.944 --- Arbeid --- Burnout --- Motivatie --- Talent --- Arbeidsmotivatie --- Sociaal werk --- personeelsbeleid --- psychologie, bedrijven --- 613.867 --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing burnout --- 65.012.1 Management and organization of industry, trade and communication--?.012.1 --- Management and organization of industry, trade and communication--?.012.1 --- Arbeidspsychologie --- psychosomatiek, psychologie van het ziek zijn, stress --- Industriële vermoeidheid. Eentonigheid --- Hygiëne. Arbeidsveiligheid. Comfort --- Psychosomatiek - Psychologie van het ziek zijn --- stress - burn-out --- 331.02 --- Job stress --- Helping behavior --- arbeidsmotivatie (gez) --- burn-out (gez) --- PHL-Central Office 12 --- psychosomatiek --- burnout --- talentontwikkeling --- PXL-Social Work 2018 --- Stress --- Teamwerk --- Managementvaardigheden --- Arbeidsomstandigheden --- Personeelsmanagement --- Talentontwikkeling --- Talenten --- Psychologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Bedrijfspsychologie --- psicologia del lavoro --- психологија рада --- zamestnanecká psychológia --- Arbeitspsychologie --- psicología del trabajo --- arbejdspsykologi --- psihologija dela --- ψυχολογία της εργασίας --- psikologji e punës --- психологија на трудот --- arbetspsykologi --- psihologia muncii --- occupational psychology --- munkapszichológia --- tööpsühholoogia --- трудова психология --- työpsykologia --- psychologie práce --- arbeidspsychologie --- psikoloġija okkupazzjonali --- psihologija rada --- psicologia do trabalho --- psychologia pracy --- arodpsiholoģija --- darbo psichologija --- psikologji pune --- darba psiholoģija --- psychologie povolání --- psychologie průmyslu --- průmyslová psychologie --- work psychology --- psihologie industrială --- industrial psychology --- psychology of work --- pramoninė psichologija --- priemyselná psychológia --- psikologji industriale --- industrijska psihologija --- pracovná psychológia --- fatiga --- munkalélektan --- работна психологија --- psychológia práce --- pracovní psychologie --- Man --- Volwassene --- gairmshíceolaíocht --- 431 --- welzijn op het werk --- geestelijke gezondheid --- depressie --- opleiding management --- formation management --- 415.4 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|