Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek krijgt de lezer dilemma's voorgelegd uit de onderwijspraktijk. De oplossing van elk dilemma staat open voor discussie. Uitgangspunt is de lezer bewust te maken van de grote verscheidenheid aan didactische, pedagogische, organisatorische en ethische dilemma's, waarmee de leraar (in opleiding) te maken kan krijgen. Bij iedere situatie krijgt de lezer adviezen en commentaren van ervaren leraren en opleiders. Zo wordt inzicht gegeven in het vinden van oplossingen die passen bij de leraar en in het afwegen van de belangen van de leerlingen, collega's, ouders en school.
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- lerarenbegeleiding --- leraren --- lerarenopleiding --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- onderwijspraktijk --- pedagogiek --- onderwijskunde --- 454.23 --- studiebegeleiding --- didactiek --- Onderwijspraktijk --- Leraren lager onderwijs --- Leraren kleuteronderwijs --- didactisch proces (gez) --- didactische werkvormen (ler) --- Didactiek ; algemeen --- DIDACTISCHE VAARDIGHEID --- Pedagogie --- Ethiek ; onderwijs --- Begeleiding ; leerkrachten ; effecten --- Didactische werkvormen --- Didactiek --- Onderwijskunde --- 100743.jpg --- Lerarenbegeleiding --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische principes --- Leraren --- Lesgeven --- Doceren --- Onderwijs --- Beginnende leraren --- Leraar --- Beginnende leraar --- Internationalisering --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- Didactiek. --- Didactische werkvormen. --- Onderwijskunde. --- didactiek. --- leraren. --- onderwijskunde. --- onderwijspraktijk. --- pedagogiek. --- studiebegeleiding. --- Didactische principes. --- Didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding.
Choose an application
In dit boek is de basiszorg op systematische wijze uitgewerkt. Basisverpleegkunde behandelt de verschillende rollen van de verpleegkundige bij het verlenen van de basiszorg volgens de gezondheidspatronen van Gordon.Ieder hoofdstuk is opgebouwd volgens de fasen van het methodisch systematisch handelen van de verpleegkundige. Het verzamelen van gegevens, verpleegkundige diagnoses en verpleegproblemen, beoogde resultaten, interventies en evaluatie komen aan bod. Wanneer dit relevant is, wordt aandacht besteed aan de verschillende domeinen van het verpleegkundig handelen. Belangrijke domeinen zijn de beroepscontext, plannen van verpleegkundige zorg, preventie en GVO, coördinatie, continuïteit en kwaliteitszorg. Het boek bevat voorbeelden van evidence based verplegen en diverse best practices. Tot slot komen in een apart hoofdstuk integrale aspecten van de basiszorg aan de orde. Bij ieder hoofdstuk is een literatuurlijst opgenomen.
Nursing --- basisverpleegkunde --- Verpleegkunde --- 613.2 --- verpleegkunde --- Gordon methode --- gezondheidszorg --- verpleegkundige interventies --- 616.083.0 --- Basisverpleegkunde --- 616.052 ) Kinderverpleegkunde --- basisverpleegkunde (gez) --- didactisch proces (gez) --- kinderverpleegkunde --- pediatrie --- systematisch verpleegkundig handelen (gez) --- verpleegkundige interventies (gez) --- Basiszorg --- verpleegkunde - inleidingen --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- departement Gezondheidszorg 07 --- verpleegkundige handelingen --- verpleegmethoden --- verpleegtechnieken --- PXL-Handboeken --- Gezondheid --- Verpleegkunde (basis) --- Verpleegplan --- Verpleegprobleem --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Voedingshygiëne --- Stofwisseling --- Uitscheidingsstelsel --- Activiteiten Dagelijks Leven --- Slapen --- Zintuigen --- Psychomotorische ontwikkeling --- Rollenpatronen --- Seksualiteit --- Stress --- Ethiek --- 613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- Activiteiten Dagelijks Leven (ADL) --- ademhaling --- cognitie --- evidence based nursing --- seksualiteit --- slaap --- systematisch verpleegkundig handelen --- uitscheiding --- verpleegkundige diagnose --- verpleegplan --- voedingsleer --- waardenbeleving* --- waarnemen en observeren --- zelfhulp --- ziekenhuisverpleegkunde --- Gezondheidsopvoeding --- Zintuig --- Rolpatroon --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Volwassene
Choose an application
Het boek bevat 11 hoofdstukken en volgt daarmee de classificatie van gezondheidspatronen van M. Gordon. Per patroon wordt een oriëntatie gegeven, een toelichting op het verzamelen van gegevens, mogelijke verpleegproblemen en interventies. Het boek behandelt het gehele terrein van de basisverpleegkunde en is om die reden een onmisbaar leerboek en naslagwerk voor de toekomstige verpleegkundige. De kennis en het inzicht van de student worden versterkt door de vele voorbeelden en opdrachten.Het boek kan gebruik worden tijdens de basis- en hoofdfase van de opleiding. De leerstof in het boek is afgestemd op de overige boeken binnen de reeks.Bouwstenen voor gezondheidszorgonderwijs is een reeks leerboeken voor de opleidingen tot verpleegkundige, verzorgende en helpende. Deze reeks is volledig afgestemd op de kwalificatiestructuur voor de verpleegkundige en verzorgende beroepen; de samenhang die het opleidingsstelsel kent is in al haar onderdelen terug te vinden in de BGO-reeks.
613.2 --- Gordon methode --- basisverpleegkunde --- gezondheidszorg --- verpleegkunde --- verpleegkundige interventies --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- 616.083.0 --- Basisverpleegkunde --- 616.083 ) Basisverpleegkunde --- slaap --- waardenbeleving --- basisverpleegkunde (gez) --- systematisch verpleegkundig handelen (gez) --- verpleegkundige interventies (gez) --- Systematisch verpleegkundig handelen --- anamnese (ziektegeschiedenis) --- arbeidsomstandigheden --- circulatiestelsel (bloedsomloop, bloedvatenstelsel, lymfestelsel, reticulovasculair stelsel) --- feces (defecatie, faeces) --- individuele hygiëne (lichaamsverzorging) --- infuus (perfusie) --- koorts --- seksuele afwijking --- verpleegkundige anamnese --- ziekenhuisinfecties (kruisinfectie) --- gezondheidsleer --- relaties --- rollenspel --- seksualiteit --- stofwisseling --- stress --- uitscheidingsstelsel --- voedingsleer --- voortplanting --- didactisch proces (gez) --- ademhaling --- arbeidsbelasting --- bewegingsstoornissen --- braken --- communicatie (leesbaarheid) --- decubitus (doorligwond, drukletsels) --- diabetes mellitus (suikerziekte) --- eten (maaltijdgebeuren) --- gezondheid --- islam --- neurologie (zenuwziekten) --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- patiëntveiligheid (veiligheid patiënt) --- pneumologie (ademhalingsziekten, longziekten, luchtwegenziekten) --- rapporteren --- slaapstoornissen --- sondevoeding (enterale voeding) --- stervensbegeleiding --- temperatuur --- transculturele verpleegkunde --- urine --- vaatziekten (bloedvatenziekten) --- verpleegkundig beroep --- voedingshygiëne (voedingsgewoonten) --- zingeving --- (zie ook: alvleesklier, insuline) --- (zie ook: neurochirurgie) --- (zie ook: beveiliging) --- (zie ook: dood, euthanasie, palliatieve zorgen, rouw, terminale zorgen)
Choose an application
Recente ontwikkelingen in de verpleegkunde, zoals aandacht voor research-based nursing en onderwijs, de ontwikkelingen van standaarden en classificaties en klinische besluitvorming dragen ertoe bij dat verpleegkundigen hun denken en handelen leren verwoorden, verklaren, verantwoorden en verbeteren in relatie tot een steeds veranderde praktijk van verplegen.Reflectie op de eigen praktijkvoering en die van anderen wordt beschouwd als een integraal onderdeel van verplegen. Door toepassing van reflectie kan de verpleegkundige zich ontwikkelen tot een kritisch, analytisch beroepsbeoefenaar die eigen beroepsmatig handelen kan onderbouwen vanuit kennis en nieuwe kennis kan ontwikkelen waardoor de kloof tussen theorie en praktijk kleiner wordt. Er zijn vele definities van reflectie. Volgens Vermunt (1992) is het reflecteren een metacognitieve vaardigheid, waarbij de persoon nieuwe kennis en inzichten opdoet op basis van een doorgemaakte situatie. Door de situatie te analyseren en de handelingswijze, de ontstane gevoelens en de gebruikte kennis te overdenken kan nieuwe kennis ontstaan die in een andere soortgelijke situatie gebruikt kan worden.Het reflecteren is een proces dat aangeleerd kan worden. Hiervoor bestaan verschillende methoden en modellen. Tevens kunnen de uitkomsten van reflectie vastgelegd worden in verschillende hulpmiddelen, zoals een logboek, port-folio of dagboek1. Inleiding.2. Reflectie in de verpleegkundige beroepsuitoefening.3. Opvattingen over leren en reflecteren.4. Het leerproces van het reflecteren.5. Modellen en methoden voor reflectie.6. Middelen coor reflectie7. Ethiek en reflectie.8. Reflectie en cultuurverschillen.9. Reflectiemodellen in de praktijk.
613.3 --- beroepsuitoefening --- cultuurverschillen --- ethiek --- leerprocessen --- reflectievaardigheid --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- Beroep en opleiding --- 613.3 Beroep en opleiding --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- evaluatie --- kwaliteitsbewaking --- reflectie --- sociale vaardigheden --- transculturele verpleegkunde --- beroepsprofielen --- Verpleegkunde --- Kwaliteit van de gezondheidszorgen --- 616.083 --- Leerdoelen --- Verpleegdoel --- 613.2 --- beroepsuitoefening (gez) --- didactisch proces (gez) --- ethiek (gez) --- leermethoden (gez) --- leermiddelen (gez) --- pedagogiek (gez) --- verpleegkunde (gez) --- zelfstudie (gez) --- 616.083 ) Verpleegkundig beroep --- vaardigheden --- verpleegkundige handelingen --- verpleegkundige opleiding --- zelfanalyse --- theorieën van de verpleegkunde --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Nursing --- Qualité des soins de santé --- 61:37 --- Geneeskunde. Hygiëne. Farmacie-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- 616-083 --- 616.083.5 --- Reflectief denken --- Didactisch proces (leerproces) --- Transculturele verpleegkunde (interculturele verpleegkunde) --- Culturele antropologie --- (verpleegkundig) --- Moraal (ethiek) --- 616-083 Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- Hypurgy. Care of patient. Hygiene of the sick. Nursing --- evidence-based nursing
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|