Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Steeds meer medewerkers worden beoordeeld op competenties. Hoe kan een medewerker deze competenties ontwikkelen? Dit werkboek biedt toegankelijke informatie en praktische oefeningen waar medewerkers direct zelf mee aan de slag kunnen.Voor de werkgever kan dit werkboek in veel situaties een goed en voordelig alternatief zijn voor het inhuren van een trainingsbureau. Het boek is opgebouwd uit zeven heldere hoofdstukken waarin medewerkers eenvoudig zelf hun weg vinden. Elk hoofdstuk begint met een korte casus die veel herkenning zal oproepen. De informatie is overzichtelijk ingedeeld en de oefeningen zorgen ervoor dat het geleerde direct kan worden toegepast. Vragen die beantwoord worden zijn: Waarom is het ontwikkelen van talent belangrijk voor werknemer én werkgever? Wat is een competentie? Welke competentie is bij mij sterk en welke competentie wil ik verder ontwikkelen? Welke vijf mogelijkheden zijn er om mijn competentie te ontwikkelen? Wat is cultuur en welke invloed heeft cultuur op het ontwikkelen van competenties? Wat is het leerklimaat binnen mijn organisatie en welke relatie heeft dit met mijn competenties? Hoe gaan werkgevers in de praktijk om met het ontwikkelen van competenties? Hoe ontwikkel ik mijn competenties? is bedoeld voor alle medewerkers die gemotiveerd zijn om hun talent te ontwikkelen. Het is geen naslagwerk voor professionals over competentiemanagement, maar een praktisch werkboek met concrete voorbeelden en adviezen. Het is toegankelijk geschreven en geschikt voor een brede doelgroep vanaf middelbaar niveau. Somberg (1966) studeerde aan de Lerarenopleiding en volgde opleidingen PR & Communicatie.Tevens behaalde hij de graad Master in Educational Management en voltooide hij de opleiding Loopbaan- en Mobiliteitsadviseur.Momenteel is hij verbonden aan de afdeling Human Resources van een grote onderneming.
S2006302.JPG --- competentieontwikkeling --- #KVHB:Competentiemanagement --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Personeelsmanagement --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Competenties --- 658.37 --- HRM (human resource management) --- competentiemanagement --- Personnel management --- competenties --- Begaafdheid. --- Competenties. --- Begaafdheid --- 097 Personeelsbeleid --- 431 --- opleiding management --- formation management
Choose an application
Regional economic development and the creative economy - global DC network - regional welfare - population and human capital - hard and soft location factors - innovation - regional entrepreneurship - internationalisation - sector analysis - DC regions in the creative economy - conclusion and some public policy implications
Economic production --- Business policy --- innovatiemanagement --- statistieken --- strategisch beleid --- Creativiteit --- Management --- Economische stelsels --- Economie --- 460 Economie --- Regionale economie 332.1 --- Bedrijfsleven 658:338 --- Vestigingsplaatsfactoren 658.21 --- Wetenschappelijk onderzoek 001.891 --- Technologische innovatie 60:658.012.1 --- 658.013 --- 159.928 --- 338 --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Begaafdheid. Intelligentie --- Bedrijfspsychologie. Bedrijfssociologie --- Economische toestand. Economische ontwikkeling --- Musiceren
Choose an application
Professioneel leren beschrijft een integraal denkmodel voor het professionaliseren van leren. De kenniscyclus - het achtereenvolgens ontwikkelen, overdragen en benutten van kennis - vormt het hart van dit model. Bij de verbetering van de kenniscyclus speelt de gerichte beïnvloeding van gedragsbepalende factoren een belangrijke rol. De auteur geeft een overzicht van alle mogelijke maatregelen die een onderneming hiertoe kan treffen. Aan de hand van gestileerde voorbeelden toont hij aan hoe men dit denkmodel in praktijk kan brengen.
#SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:309H1720 --- #SBIB:35H303 --- #SBIB:023.IO --- 097 Personeelsbeleid --- leerpsychologie --- ondernemingen --- leren --- 415.4 --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Informatiekunde, informatie management --- Organisatieleer: mensen --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Leren. --- Professionalisering.
Choose an application
Cognitief begaafde leerlingen hebben, net als andere leerlingen, recht op kwaliteitsvol onderwijs afgestemd op hun onderwijsbehoeften. Op die manier kunnen zij hun cognitieve talenten verder ontwikkelen en zich ten volle ontplooien als persoon. Vele scholen voelen zich dan ook aangesproken om de onderwijsbehoeften van deze leerlingen ernstig te nemen en naar een gepast aanbod te zoeken. Het doel van dit handboek is onderwijsprofessionals te ondersteunen in die zoektocht. In de onderwijspraktijk leven immers nog veel vragen maar ook misverstanden over wat cognitieve begaafdheid is, hoe men cognitief begaafde leerlingen kan herkennen en welke aanpak wenselijk is en werkt. Op die vragen speelt dit handboek in. Het biedt kaders voor het denken over cognitieve talentontwikkeling en handvatten voor het versterken van de aanpak van cognitief begaafde leerlingen in de onderwijspraktijk. Op die wijze wil dit boek bijdragen aan kwaliteitsvol onderwijs aan cognitief begaafde leerlingen op school. Het richt zich zowel op het basis- of primair onderwijs, als op het secundair of voortgezet onderwijs. De primaire doelgroep zijn (toekomstige) onderwijsprofessionals met een honger naar actuele inzichten en kaders die hun professioneel handelen richting bieden: leraren (in opleiding), leerlingenbegeleiders, zorgleerkrachten en -coördinatoren, schoolleiders, pedagogisch begeleiders, CLB-medewerkers, ondersteuners, lerarenopleiders, (toekomstige) hoogbegaafdheidscoaches of -specialisten en alle anderen die een begeleidende of ondersteunende rol spelen op school. Dit handboek is ook relevant voor beleidsmedewerkers, buitenschoolse hulpverleners en ouders die op zoek zijn naar inzichten over de ontwikkeling van en onderwijs aan cognitief begaafde kinderen en jongeren. Dit handboek bestaat uit twee delen. Het eerste deel schetst actuele inzichten over cognitieve begaafdheid en het sociaal-emotioneel en motivationeel functioneren van cognitief begaafde kinderen en jongeren. Het tweede deel biedt handvatten voor het versterken van onderwijs aan en de begeleiding van cognitief begaafde leerlingen. Het behandelt de vraag hoe je een beleid voor cognitief sterke leerlingen vorm kan geven en welke pedagogisch-didactische interventies volgens onderzoek werken. Interventies zoals compacten, verrijken, groeperen en versnellen komen aan bod, evenals interventies gericht op het verhogen van de motivatie, de betrokkenheid en het welbevinden van onderpresterende begaafde leerlingen.https://shop.acco.be/nl-be/items/9789464144116/Ontwikkelen-van-cognitief-talent
Developmental psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- Secondary education --- basisonderwijs --- hoogbegaafdheid --- Cognitieve opvoeding --- Cognitieve vaardigheden --- Onderwijs --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Motivatie --- Leerlingbegeleiding --- Leerproces --- Hoogbegaafdheid --- 415.4 --- didactiek --- leermethodes --- pedagogiek --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- cognitieve functies --- intelligentie --- 700 Pedagogie --- Educational psychology
Choose an application
Of we nu Whatsappen, onze GPS gebruiken of gewoon bellen: we laten allemaal een continu spoor van digitale broodkruimels achter. Bij elkaar opgeteld levert dit een ongekende hoeveelheid informatie op over menselijk gedrag. Sociale Big Data is het eerste boek dat verslag doet van hoe Big Data gebruikt wordt om ons gedrag nauwkeuriger te begrijpen en beïnvloeden. Alex Pentland, een pionier op dit gebied, laat zien hoe deze nieuwe kennis wordt toegepast op sociale netwerken, bedrijven en steden. Aan de hand van baanbrekend wetenschappelijk onderzoek geeft hij antwoord op vragen als: Hoe verspreiden ideeën zich binnen organisaties? Wat kun je doen om een stad creatiever te maken? en Hoe kunnen we onze collectieve intelligentie inzetten om maatschappelijke problemen op te lossen? Met Sociale Big Data introduceert Pentland een van de belangrijkste ideeën die de eenentwintigste eeuw vorm zullen geven en signaleert hij een spannende trend: menselijk gedrag wordt steeds meer een exacte wetenschap.Bron : http://www.bol.com
Information systems --- Sociology of culture --- 316.772.5 --- sociale media --- 651 Maatschappij. Algemeen --- sociale wetenschappen --- sociaal onderzoek --- #SBIB:303H12 --- 316.6 --- 301.2 --- 414.9 --- 415.4 --- sociale fysica --- reclame --- beïnvloeding --- stadsontwikkeling --- Communicatie naar computerisering "Mens-machine communicatie" --- 301.08 --- Methoden en technieken: sociale wetenschappen --- Gedragstheorie, sociaal gedrag, sociale psychologie, algemeen --- sociale en economische statistiek, theorie en methodiek --- richtingen in de psychologie, overige --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Gedrag --- Sociale media --- Big Data --- Datamining --- Creativiteit --- Maatschappelijke ontwikkelingen --- Trends --- Maatschappelijke ontwikkeling --- Trend --- Musiceren --- Mass communications --- information technology
Choose an application
De burn-outepidemie neemt ongekende vormen aan. Maar er is een oplossing: hoe groter je mentale weerbaarheid, hoe beter je beschermd bent tegen stress, burn-out en andere mentale problemen.In dit grensverleggende boek toont brein experte Elke Geraerts wat de belangrijkste componenten zijn van mentale veerkracht, en hoe je deze kunt trainen om je mentale kapitaal te vergroten. Recent wetenschappelijk onderzoek toont namelijk aan dat we zelf een aanzienlijke impact hebben op ons mentale kapitaal.Met de juiste minset kan de kans op een burn-out dus aanzienlijk worden verkleind, en met de juiste aanpak kan burn-out in je bedrijf sterk worden gereduceerd.Bron : http://www.bol.com
burn-out --- hersenen --- Industrial psychology --- 613.867 --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing burnout --- Burn-out --- Stress --- Veerkracht --- 650.013 --- psychologie --- welzijn --- 671 Gezondheidszorg. Preventie --- stress - burn-out --- 331.02 --- bien-être --- Mentale gezondheid --- Optimisme --- Welzijn --- Burnout --- 604.6 --- stress --- psychosomatiek, psychologie van het ziek zijn, stress --- Burn-out Burn-out --- Stress Stress --- Psychologie Psychologie --- Burn out (Psychology) --- Prevention --- Bedrijfspsychologie --- PXL-Social Work 2015 --- psychosomatiek --- burnout --- 671 Gezondheidszorg. Preventie. --- Burn-out Burn-out. --- Burn-out. --- Psychologie Psychologie. --- Stress Stress. --- Stress. --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing burnout. --- Veerkracht. --- Welzijn. --- burn-out. --- psychologie. --- stress. --- welzijn. --- Psychosomatiek, psychologie van het ziek zijn, stress. --- Stress - burn-out --- 331.02. --- Bien-être. --- Geestelijke gezondheidszorg --- 415.4 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie
Choose an application
Hoe komt het dat mensen plots een hevige daling in hun motivatie en energie voor hun werk kunnen ervaren? In Help! Mijn batterijen lopen leeg leer je te begrijpen wat energieverlies en een burn-out is, hoe je de gevarenzone van een burn-out kunt herkennen, maar vooral hoe je een burn-out kunt voorkomen.Help! Mijn batterijen lopen leeg is een praktijkboek waarin energieverlies en burn-out worden benaderd vanuit een talentgericht en systemisch perspectief, aan de hand van levensechte voorbeelden. Burn-out is niet het probleem van één persoon. Het ontstaat vaak in relatie met anderen. Je zult als organisatie dus nooit meer kunnen zeggen dat iemand met een burn-out thuiszit, zonder je hier deels medeverantwoordelijk voor te voelen.Help! Mijn batterijen lopen leeg daagt je uit om te kiezen voor je talent, voor je toekomst. Het is niet zomaar een zelfhulpboek voor mensen die effectief kampen met een burn-out. Het is herkenbaar voor iedereen die het wel eens moeilijk heeft in zijn job. Bovendien biedt het hulpverleners, personeelswerkers en coaches een houvast voor een professionele begeleiding van mensen met een verhoogd risico op een burn-out.
Arbeidsmotivatie. --- Burnout. --- depressies --- burn-out --- Personnel management --- talentmanagement --- Industrial psychology --- organisatiepsychologie --- hulpverlening --- arbeid --- persoonlijke ontwikkeling --- 65.012.1 --- BPB1205 --- Psychologie du travail --- 097 Personeelsbeleid --- Burn-out --- Stress Stress --- 604.6 --- psychotherapie --- stress --- 658.303 --- 658.332 --- AA / International- internationaal --- zelfhulp --- 159.944 --- Arbeid --- Burnout --- Motivatie --- Talent --- Arbeidsmotivatie --- Sociaal werk --- personeelsbeleid --- psychologie, bedrijven --- 613.867 --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing burnout --- 65.012.1 Management and organization of industry, trade and communication--?.012.1 --- Management and organization of industry, trade and communication--?.012.1 --- Arbeidspsychologie --- psychosomatiek, psychologie van het ziek zijn, stress --- Industriële vermoeidheid. Eentonigheid --- Hygiëne. Arbeidsveiligheid. Comfort --- Psychosomatiek - Psychologie van het ziek zijn --- stress - burn-out --- 331.02 --- Job stress --- Helping behavior --- arbeidsmotivatie (gez) --- burn-out (gez) --- PHL-Central Office 12 --- psychosomatiek --- burnout --- talentontwikkeling --- PXL-Social Work 2018 --- Stress --- Teamwerk --- Managementvaardigheden --- Arbeidsomstandigheden --- Personeelsmanagement --- Talentontwikkeling --- Talenten --- Psychologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Bedrijfspsychologie --- psicologia del lavoro --- психологија рада --- zamestnanecká psychológia --- Arbeitspsychologie --- psicología del trabajo --- arbejdspsykologi --- psihologija dela --- ψυχολογία της εργασίας --- psikologji e punës --- психологија на трудот --- arbetspsykologi --- psihologia muncii --- occupational psychology --- munkapszichológia --- tööpsühholoogia --- трудова психология --- työpsykologia --- psychologie práce --- arbeidspsychologie --- psikoloġija okkupazzjonali --- psihologija rada --- psicologia do trabalho --- psychologia pracy --- arodpsiholoģija --- darbo psichologija --- psikologji pune --- darba psiholoģija --- psychologie povolání --- psychologie průmyslu --- průmyslová psychologie --- work psychology --- psihologie industrială --- industrial psychology --- psychology of work --- pramoninė psichologija --- priemyselná psychológia --- psikologji industriale --- industrijska psihologija --- pracovná psychológia --- fatiga --- munkalélektan --- работна психологија --- psychológia práce --- pracovní psychologie --- Man --- Volwassene --- gairmshíceolaíocht --- 431 --- welzijn op het werk --- geestelijke gezondheid --- depressie --- opleiding management --- formation management --- 415.4 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|