Listing 1 - 10 of 45 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dans l'enseignement des langues vivantes, comme en d'autres domaines éducatifs, on assiste depuis une décennie à un vaste mouvement visant à redéfinir, en termes de compétences, les objectifs de formation aussi bien que les capacités des élèves et des enseignants. Cet ouvrage propose un premier bilan des effets de cette nouvelle approche, établi par des spécialistes de la didactique de la langue maternelle et des langues secondes, et portant sur les diverses composantes des programmes scolaires en ces domaines : le lexique, la grammaire, le discours oral, le discours écrit, la littérature. Certaines contributions mettent en évidence les possibilités de renouvellement didactique qu'offre la centration sur les compétences ; d'autres soulignent au contraire les illusions et les dérives possibles de cette démarche ; un essai final souligne enfin la nécessité de re-définir la notion même, dans une perspective résolument dynamique.
Language and languages --- Langage et langues --- Study and teaching --- Congresses --- Etude et enseignement --- Congrès --- Competentiegericht onderwijs --- Taal en talen --- Vreemdetalenonderwijs --- didactiek --- competenties --- Competentiegericht onderwijs. --- didactiek. --- competenties. --- Didactiek. --- Competenties. --- Congrès --- enseignement des langues --- éducation --- didactique --- Congresses.
Choose an application
Steeds meer medewerkers worden beoordeeld op competenties. Hoe kan een medewerker deze competenties ontwikkelen? Dit werkboek biedt toegankelijke informatie en praktische oefeningen waar medewerkers direct zelf mee aan de slag kunnen.Voor de werkgever kan dit werkboek in veel situaties een goed en voordelig alternatief zijn voor het inhuren van een trainingsbureau. Het boek is opgebouwd uit zeven heldere hoofdstukken waarin medewerkers eenvoudig zelf hun weg vinden. Elk hoofdstuk begint met een korte casus die veel herkenning zal oproepen. De informatie is overzichtelijk ingedeeld en de oefeningen zorgen ervoor dat het geleerde direct kan worden toegepast. Vragen die beantwoord worden zijn: Waarom is het ontwikkelen van talent belangrijk voor werknemer én werkgever? Wat is een competentie? Welke competentie is bij mij sterk en welke competentie wil ik verder ontwikkelen? Welke vijf mogelijkheden zijn er om mijn competentie te ontwikkelen? Wat is cultuur en welke invloed heeft cultuur op het ontwikkelen van competenties? Wat is het leerklimaat binnen mijn organisatie en welke relatie heeft dit met mijn competenties? Hoe gaan werkgevers in de praktijk om met het ontwikkelen van competenties? Hoe ontwikkel ik mijn competenties? is bedoeld voor alle medewerkers die gemotiveerd zijn om hun talent te ontwikkelen. Het is geen naslagwerk voor professionals over competentiemanagement, maar een praktisch werkboek met concrete voorbeelden en adviezen. Het is toegankelijk geschreven en geschikt voor een brede doelgroep vanaf middelbaar niveau. Somberg (1966) studeerde aan de Lerarenopleiding en volgde opleidingen PR & Communicatie.Tevens behaalde hij de graad Master in Educational Management en voltooide hij de opleiding Loopbaan- en Mobiliteitsadviseur.Momenteel is hij verbonden aan de afdeling Human Resources van een grote onderneming.
S2006302.JPG --- competentieontwikkeling --- #KVHB:Competentiemanagement --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Personeelsmanagement --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Competenties --- 658.37 --- HRM (human resource management) --- competentiemanagement --- Personnel management --- competenties --- Begaafdheid. --- Competenties. --- Begaafdheid --- 097 Personeelsbeleid --- 431 --- opleiding management --- formation management
Choose an application
68 p.
Human resource management --- Personeelsbeleid --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Orientation du personnel Personeelsorientatie --- 367.2 --- coaching --- competenties --- management --- organisatieleer --- Competentiemanagement --- S2007341.JPG --- competentieontwikkeling --- 658.37 --- Management --- Strategisch management --- Personeelsmanagement --- Beloningssystemen --- Competenties --- Competentieontwikkeling --- Beloningssysteem --- Kostenbeheersing --- Competentie
Choose an application
1. Competentie-ontwikkelend onderwijs in Vlaanderen?2. Competentiegericht onderwijs: kansen en valkuilen.3. Competenties: een zoektocht naar toegevoegde waarde.4. Competentie-ontwikkelend onderwijs. De experiëntele benadering5. Assessment en Competentie-ontwikkelend opleiden: een visietekst.6. EVC. Competentiegericht beoordelen en flexibiliseren van onderwijs7. Competentie-ontwikkelend onderwijs: reflecties rond implemantatie8. Perspectieven voor het debat.
Competentiegericht leren. --- Onderwijsvernieuwing. --- School management --- competenties --- Research on teaching --- Didactics of higher education --- Flanders --- Education --- Aims and objectives --- Research --- Critical pedagogy --- 451.3 --- assessment --- competentiegericht onderwijs --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- EVC (Elders verworven competenties) --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsorganisatie --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Vlaanderen --- 371 onderwijs --- 658.3 competenties --- 720 Onderwijs --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- onderwijs --- onderwijskunde --- 450.46 --- 489.4 --- Competentiegericht onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- onderwijsvernieuwing --- 454.2 --- Assessment --- EVC (Eerder Verworven Competenties) --- Hoger onderwijs --- EVC --- 454.23 --- 090862.jpg --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën --- Competenties --- Onderwijskunde --- Onderwijsbeleid --- Onderwijs --- Competentieontwikkeling --- Competentie --- Nederland --- Kust --- Emigratie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
De Katholieke Hogeschool Leuven heeft al een EVC-procedure en een aangepast assessmentsinstrumentarium ontwikkeld en met succes toegepast op een groep kandidaat-studenten 2003 - 2004. Deze ervaring leidde tot een praktische handleiding voor iedereen die betrokken is bij het uitbouwen van flexibele en gepersonaliseerde leertrajecten vertrekkend van de kennis, vaardigheden en attitudes van de kandidaten.
EVC --- EVC. --- Lerarenopleiding --- Hoger onderwijs. --- Vlaanderen. --- elementary education --- Teaching --- educating --- lerarenopleiding --- Higher education --- Psychology --- assessments (onderwijs) --- competenties --- Adult education. Lifelong learning --- Flanders --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Vlaanderen --- #PBIB:+110.71 --- Connaissances générales Algemene kennis --- Formation Opleiding --- Formation continuée Permanente opleiding --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- Société de l'information Kennismaatschappij --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Lerarenopleiding --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- hoger onderwijs --- levenslang leren --- onderwijsvernieuwing --- 472.7 --- competentiegericht leren --- leraren lager onderwijs --- lerarenopleidingen --- 450.7 --- 489.32 --- 489.4 --- EVC (elders verworven competenties) --- EVC Eerder verworven competenties --- Hoger onderwijs --- Studietrajectbegeleiding --- EVC (Eerder Verworven Competenties) --- Levenslang leren --- 472.7 ) De onderwijzer en zijn opleiding --- competentie (ler) --- eerder verworven competenties --- lager onderwijs --- leraren --- lerarenopleiding (ler) --- opleidingstraject --- Competenties; onderwijs --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- competentie --- competentiemeting --- E05035.jpg --- Eerder verworven competenties --- Leraren ; basisonderwijs ; opleidingen --- Leraren: opleidingen: Vlaanderen --- Onderwijs : Didactiek : Hoger onderwijs : Algemeen --- de onderwijzer en zijn opleiding --- Opleiding en bijscholing --- België --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Leraren lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Leren --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties --- 450.2 --- 780 Hoger onderwijs --- Leraar lager onderwijs --- Elders verworven competenties --- Emigratie
Choose an application
kennismanagement --- 098 Bedrijfskunde --- organisatieleer --- management --- 366.4 --- 367.2 --- Competenties --- Kennis --- Kennismanagement --- Kwaliteitszorg --- Personeelsbeleid --- bedrijfsleiding, management --- (zie ook: Basiscompetenties) --- Contains audio-visual material --- Organization theory
Choose an application
Auteur gaat in op de praktische implementatie van het competentiedenken, zowel in de profit- als in de non-profitsector. De globale aanpak, met diverse proceskenmerken, komt uitgebreid aan bod. Daarnaast wordt een productengamma voorgesteld met instrumenten voor het analyseren, meten en ontwikkelen van competenties. Valkuilen en kritische succesfactoren komen aan bod, evenals cases, tips en suggesties. (Bron: covertekst) 1. Competentiedenken.- 2. In de praktijk.- 3. Integratie in HK-activiteiten.
HRM (human resource management) --- competentiemanagement --- Organization theory --- Personnel management --- competenties --- Psychologie --- 097 Personeelsbeleid --- competentieontwikkeling --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- 658.386 --- Competentie (competentiemanagement) --- 371.39 --- Competentieleren --- human resources management --- arbeid, motivatie --- 658.3 --- Competentiemanagement --- S20080002.JPG --- Personeelsopleiding. opleiding in het bedrijf --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- 658.37 --- Arbeids- en organisatiesociologie --- Competenties --- Arbeids- en organisatiesociologie. --- Competenties. --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Didactic strategies --- 370.02
Choose an application
Competentiemanagement is definitief doorgebroken. Niet alleen in de bedrijven, maar ook in het onderwijs, de welzijnssector, de ziekenhuizen, de overheidssector, enzovoort. Deze volledig herziene editie van Iedereen competent biedt niet alleen inzicht in de aard van competenties en van competentiemanagement. Het boek is ook een handleiding om competentieprofielen op te stellen en om competenties te beoordelen. Het geeft een realistische kijk op de ontwikkelbaarheid van competenties. De inzichten en modellen worden aangevuld door resultaten uit wetenschappelijk onderzoek en door de recentste ontwikkelingen. De auteur reikt ook een aantal ondersteunende instrumenten aan en illustreert het boek met meerdere praktijkcases en voorbeelden, die blijk geven van een grote variëteit aan benaderingen op de werkvloer. Het boek richt zich tot algemeen managers en HR-professionals in bedrijven, instellingen of organisaties en tot iedereen die beroepshalve met de problematiek te maken heeft. (Bron: covertekst)
Vocational qualifications --- Employees --- Personnel management --- Rating of --- Competentiemanagement. --- Human Resource Management. --- Human resource management. --- Personeelsbeleid. --- HRM (human resource management) --- competentiemanagement --- competenties --- Human resource management --- 097 Personeelsbeleid --- aanwinstenlijst september 05 --- Développement des ressources humaines Human resource development --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- #KVHB:Competentiemanagement --- 331.3 --- 331.33 --- Beroepskwalificaties 331.543 --- Management 658.012.4 --- Personeelsbeleid 658.3 --- personeelsbeleid --- 367.2 --- 378:331 --- arbeidsmarkt --- competentie-management --- hoger onderwijs --- human resources management --- management --- Competentie (competentiemanagement) --- Competenties --- arbeid, motivatie --- personeelsevaluatie --- Competentiemanagement --- E100070.jpg --- competentieontwikkeling --- Personeelsbeleid. Human resources management. Strategisch HRM --- Beoordeling --- Personeelsbeleid --- hogescholen en de bedrijfswereld --- 658.37 --- 658.3 --- competenties (gez) --- Personeelsmanagement --- competentiemanagement. --- Employees - Rating of
Choose an application
competentiemanagement --- Didactics --- levenslang leren --- competenties --- #SBIB:316.334.1O350 --- #A0108A --- 710 Vorming --- 371 --- P492 --- Onderwijs en economie --- onderwijs - school --- Nederland --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- handboeken en inleidingen.
Choose an application
Als mensen gevraagd wordt naar invloedrijke personen in hun levens- of loopbaanontwikkeling, noemen ze vaak een docent. Dit loopt uiteen van docenten die een concrete interesse weten aan te wakkeren tot docenten die, meer algemeen, een nieuwe kijk op de wereld bieden. Het zijn de docenten die een blijvende betekenis achterlaten voor het zelfvertrouwen, voor een bepaalde manier van denken of doen in leven en werk. Meer dan ooit zijn inspirerende docenten van belang. Waarom is hun onderwijs inspirerend? Wat zijn hun kwaliteiten en drijfveren? Hoe hebben ze zich ontwikkeld tot inspirerend docent?De auteur heeft voorbeelden van inspirerend docentschap in het hoger beroepsonderwijs opgediept en in tien verhalen vastgelegd. Het boek bevat een uitwerking van vele thema?s die deel uitmaken van inspirerend docentschap, zoals: een vraagbehoefte bij studenten oproepen, hoge eisen stellen, leren van fouten en een open leerklimaat creëren. Per thema wordt duidelijk hoe gedrag en beweegredenen van verschillende docenten zich tot elkaar verhouden. De lezer krijgt inzicht in de manier waarop hun gedrag en attitude een bijzondere betekenis krijgen voor studenten.De kwaliteiten van inspirerende docenten in het hoger beroepsonderwijs komen zo aan het licht. Het boek biedt andere docenten de mogelijkheid op zichzelf te reflecteren en op hun manier van lesgeven en de beweegredenen daarvoor. Het kan tevens een bijdrage leveren aan het gesprek op hogescholen over de kwaliteit van het onderwijs en de professionele ruimte. De docenten tonen hoe ze gestimuleerd maar ook beperkt worden door factoren in hun omgeving. In het boek laten zij zien hoe zij hun ruimte benutten om inspirerend en geïnspireerd te zijn en blijven.Het boek vormt de neerslag van onderzoek in het hoger beroepsonderwijs en is primair bedoeld voor docenten en opleidingsmanagers. Een vertaalslag naar de praktijk van de hogere niveaus in het middelbaar beroepsonderwijs is evenwel goed mogelijk. Daarnaast zal het boek zijn weg vinden naar professionaliseringstrajecten voor docenten.
Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische principes. --- lesgeven --- Didactics --- Technical, artistic and vocational education --- Higher education --- departement Algemeen 11 --- hoger onderwijs --- kwaliteitszorg --- 780 Hoger onderwijs --- competenties --- docenten --- motivatie --- 489 --- HBO --- didactiek --- lerarenopleiding --- docentenbegeleiding (ler) --- lesgeven (ler) --- Competenties --- Hoger onderwijs --- Lesgeven --- Reflecteren --- 113584.jpg --- Leidinggeven ; docenten --- Leraren ; hoger onderwijs --- hoger beroepsonderwijs --- Hoger onderwijs; algemeen --- 378 --- 371.3 --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Nederland --- Leraren --- Beroepssecundair onderwijs --- Hoger beroepsonderwijs --- Leraar --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Directie --- Literatuur --- Teacher education. Teacher's profession
Listing 1 - 10 of 45 | << page >> |
Sort by
|