Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Realiseer je droomschoolLeer structureel tijd maken voor veranderingGebruik teamcoaching als hefboomHeel wat scholen staan de komende jaren voor een veranderingstraject. Tegelijk zijn schooldirecties bezorgd over de slaagkans en de duurzaamheid van zo'n transformatie. Hoe zorg je dat elk teamlid meestapt in het verhaal? Op welke manier creëer je een schoolcultuur die innovatie en transformatie structureel maakt?In De ultieme gids voor transformatie van je school van EduNext leer je hoe je een diepe transformatie in je school aanpakt. Het deelt het veranderingstraject op in drie essentiële fasen en biedt via een nieuwe pedagogisch concept oplossingen voor vele onderwijsuitdagingen.Het boek is geïllustreerd met heel wat casussen van scholen die aan hun transformatietraject bezig zijn. Daarnaast is het de ideale inspiratiebron voor elke onderwijsvernieuwer.https://www.academiapress.be/nl/de-ultieme-gids-voor-transformatie-van-je-school
School management --- onderwijsvernieuwing --- Onderwijs --- Schoolontwikkeling --- Veranderingsmanagement --- Veranderingsproces --- Schoolmanagement --- Onderwijsvernieuwing --- 450.46 --- vernieuwing --- theoretische onderwijsvernieuwing --- 741 Schoolorganisatie
Choose an application
Onderwijsvernieuwing is onvermijdelijk in een wereld die constant in beweging is, in een maatschappij waarin technologische, economische, culturele en sociologische ontwikkelingen elkaar in een razend tempo opvolgen. Scholen hoeven niet alle nieuwe tendensen achterna te hollen, maar ze dienen wel een gepast antwoord te zoeken op belangrijke verschuivingen en de gevolgen ervan. Ze moeten zich durven afvragen wat hun rol is in deze nieuwe wereld. De auteur houdt een pleidooi voor een zoektocht naar duurzame oplossingen. Verandering die uitmondt in echte, gestadige verbetering is een complex en contextgebonden proces. Duurzame ontwikkeling kan niet van bovenaf opgelegd worden, maar groeit vanuit beleidskrachtige scholen. De spiraal symboliseert hoe duurzame ontwikkeling plaatsvindt: niet lineair maar geleidelijk uitdijend. Dit boek geeft inzicht in de strategieën die de schoolleiding kan gebruiken om vernieuwingen aan te pakken en tot een goed einde te brengen. Het vertelt ook wat externe ondersteuners kunnen doen om de school daarbij te helpen
School management --- Education --- Flanders (Belgium) --- Management --- 371.05 --- 720 Onderwijs --- 450.46 --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- 458.1 --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsbeleid --- 450.48 --- Onderwijsstrategieën --- 083451.jpg --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- theoretische onderwijsvernieuwing --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Organisatie - Management --- PHL-Central Office 12 --- Schoolmanagement --- Onderwijs --- Duurzame ontwikkeling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
onderwijsstructuur --- bedrijfsorganisatie --- communicatie --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Netherlands --- Enseignement --- Onderwijs --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- 371.014.3 --- #SBIB:316.334.1O230 --- Academic collection --- #C9202 --- 450.46 --- onderwijs --- 453 --- 454.3 --- onverwijsvernieuwing --- Onderwijshervorming. Onderwijsvernieuwing --(algemeen) --- Geplande onderwijsverandering --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Onderwijsvernieuwing. --- 450.4 ) Onderwijsvernieuwing --- onderwijsbetrokkenheid --- onderwijskunde --- onderwijsorganisatie --- 371.014.3 Onderwijshervorming. Onderwijsvernieuwing --(algemeen)
Choose an application
Onze huidige maatschappij zit vol uitdagingen. Uitdagingen die vanzelfsprekend ook ons onderwijs raken: veranderende verwachtingen vanuit de samenleving, veranderende noden rond vaardigheden, attitudes en competenties, een gewijzigde kijk op kennis en kennisverwerving, een toenemende diversiteit en de evolutie van de onderwijstechnologie.Naast inhoudelijke en didactische expertise wordt van schoolteams in die veranderende context ook steeds meer verwacht. Dat je het als individuele leraar niet meer alleen kan bemeesteren, wordt steeds duidelijker. Samen een school vormgeven, elke dag opnieuw, vergt samenwerking en goed teamwerk. De leraar blijft daarbij zijn cruciale rol opnemen in de leerprocessen van lerenden. Er is niets mis met zelfstandigheid, maar samenwerken blijkt steeds meer een hefboom voor het leren. Zowel voor de leraren als voor de lerenden.In deze publicatie bekijken we hoe je als schoolleider samenwerking kan inzetten in het streven naar een zo hoog mogelijke leerwinst en hoe je teamwerk werkbaar en duurzaam kan maken.
Teacher education. Teacher's profession --- School management --- onderwijzers --- samenwerkingsverbanden --- schoolbeleid --- onderwijskwaliteit --- teamwork --- samenwerking --- schoolteam --- Onderwijsbeleid --- Samenwerking --- Teamwerk --- Onderwijs --- Team --- Teamteaching --- Co-teaching --- Besluitvorming --- Personeelsbeleid --- Onderwijsassistent --- Learning [Psychology of ] --- Teacher effectiveness --- Team learning approach in education --- 450.46 --- leraarschap --- Onderwijsmanagement --- Teamwork --- Leekrachten --- Samenwerkend leren --- theoretische onderwijsvernieuwing --- 750 Onderwijspersoneel --- 720 Onderwijs
Choose an application
De mogelijkheden om onderwijs te veranderen worden eerder overschat dan onderschat. In dit boek geven de auteurs een realistisch beel d van grenzen en mogelijkheden van onderwijsverandering. Na de vele gerapporteerde mislukkingen wordt het tijd voor een wending in het denken over onderwijsvernieuwing. (Bron: covertekst)
431.2 --- 450.46 --- 454.2 --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs(Historische pedagogie) --- Leidinggeven --- Leren --- Onderwijsvernieuwing --- Schoolmanagement --- Zelfstandig leren --- België --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Onderwijsstrategieën --- Rénovation de l'enseignement --- #A0409A --- Onderwijsbeleid 37.014 --- onderwijsinnovatie --- 050941.jpg --- School management --- Educational change --- School improvement programs --- Schoolontwikkeling --- Zelfsturing --- Onderwijsmanagement --- onderwijshervormingen --- 15 --- AA / International- internationaal --- Onderwijs 37 --- 720 Onderwijs --- 741 Schoolorganisatie --- Improvement programs, School --- Instructional improvement programs --- Programs, School improvement --- School self-improvement programs --- School management and organization --- Change, Educational --- Education change --- Education reform --- Educational reform --- Reform, Education --- School reform --- Educational planning --- Educational innovations --- 371.1 --- Psychologie --- Lerarenopleiding --- algemeen. --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
1. Competentie-ontwikkelend onderwijs in Vlaanderen?2. Competentiegericht onderwijs: kansen en valkuilen.3. Competenties: een zoektocht naar toegevoegde waarde.4. Competentie-ontwikkelend onderwijs. De experiëntele benadering5. Assessment en Competentie-ontwikkelend opleiden: een visietekst.6. EVC. Competentiegericht beoordelen en flexibiliseren van onderwijs7. Competentie-ontwikkelend onderwijs: reflecties rond implemantatie8. Perspectieven voor het debat.
Competentiegericht leren. --- Onderwijsvernieuwing. --- School management --- competenties --- Research on teaching --- Didactics of higher education --- Flanders --- Education --- Aims and objectives --- Research --- Critical pedagogy --- 451.3 --- assessment --- competentiegericht onderwijs --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- EVC (Elders verworven competenties) --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsorganisatie --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Vlaanderen --- 371 onderwijs --- 658.3 competenties --- 720 Onderwijs --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- onderwijs --- onderwijskunde --- 450.46 --- 489.4 --- Competentiegericht onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- onderwijsvernieuwing --- 454.2 --- Assessment --- EVC (Eerder Verworven Competenties) --- Hoger onderwijs --- EVC --- 454.23 --- 090862.jpg --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën --- Competenties --- Onderwijskunde --- Onderwijsbeleid --- Onderwijs --- Competentieontwikkeling --- Competentie --- Nederland --- Kust --- Emigratie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit boek is een kritische analyse van inclusief onderwijs als innovatieproces. Het gaat na hoe scholen concreet vormgeven aan inclusief onderwijs als onderwijsvernieuwing. Telkens wordt gekeken naar factoren als: wat waren de verwachtigen van tevoren; wat zijn de consequenties voor de klaspraktijk en het pedagogisch-didactisch handelen; hoe functioneert het signaleren, diagnostiseren en remediëren; hoe is het multidisciplinair overleg georganiseerd; op welke wijze wordt samengewerkt met het Centrum voor leerlingenbegeleiding, met ouders,...; ontstaan er klasoverschrijdende initiatieven; waarop is het onderwijs van de school georiënteerd; welke slaagkansen geeft de school zichzelf? (Bron: covertekst)
Inclusief onderwijs. --- Onderwijsvernieuwing. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Zorgverbreding. --- Didactische theorieën. --- Orthopedagogics --- School management --- buitengewoon onderwijs --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- 460.8 --- 454.23 --- Inclusief onderwijs --- 083559.jpg --- inclusief onderwijs --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- #PBIB:2000.1 --- Academic collection --- #A0005A --- 667 Gehandicapten --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- #KVHB:Inclusief onderwijs --- orthopedagogiek --- 450.4 --- 450.46 --- 451.3 --- 474.23 --- Analyse --- Innovatie --- Onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- VLOR --- Vlaamse onderwijsraad --- geïntegreerd onderwijs --- inclusie --- ondernemingsbeleid --- onderwijsvernieuwing --- 37.014 --- Integratie --- Onderwijsorganisatie --- Onderzoek --- Personen met een handicap --- Onderwijskunde --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Buitengewoon onderwijs --- Didactische principes --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Ouders van leerlingen met speciale onderwijsnoden kiezen steeds vaker voor een school in het gewone onderwijscircuit. De praktijk van inclusief onderwijs, een klas- en schoolpraktijk die meerstemmigheid en divesiteit verwelkomt, neemt toe. Met concrete voorbeelden illustreren de auteurs hoe de school een inclusieve cultuur en praktijk kan vormgeven. Zij tonen hoe een leerling met een bijzondere onderwijsvraag kan leren en volwaardig participeren in de gewone klas. voorts bespreken zij hoe de klaspraktijk ondersteund en georganiseerd kan worden en hoe sociale inclusie van leerlingen met en zonder en label verloopt. Ten slotte buigen zij zich over de rol en de samenwerking van de vele betrokkenen: de ouders, de leraars, de 'assistenten' of extra onderwijskrachten, de therapeuten, de directie ... en de kinderen zelf.
Differentiatie. --- Inclusie. --- Onderwijskunde. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Zorgverbreding. --- Lerarenvervolmaking en research. --- #PBIB:+107.31 --- #SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #A0406A --- 700 Pedagogie --- #KVHB:Inclusie --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- geïntegreerd onderwijs --- inclusief onderwijs --- 460.8 --- buitengewoon onderwijs --- orthopedagogiek --- 450.46 --- 454.23 --- 474.23 --- Differentiatie --- Geïntegreerd onderwijs --- Inclusief onderwijs --- Onderwijs --- differentiatie --- onderwijsvernieuwing --- Klassenmanagement --- Leerlingparticipatie --- Leerplanontwikkeling --- Ondersteuning --- Orthopedagogiek --- Planning --- Schoolcultuur --- Sociale netwerken --- 454.9 --- 474.23 ) Didactische principes --- inclusie --- 37.014 --- Inclusie --- Kinderen met een handicap --- Scholen --- 460.6 --- Differentiërend ond.; ba.o. --- 030460.jpg --- Buitengewoon onderwijs --- Onderwijs : Opvoeding : Intercultureel onderwijs : Algemeen --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Didactische principes --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- (zie ook: Leerplannen) --- Secondary education --- Primary education --- Orthopedagogics --- Kindergarten --- kinderen met een beperking --- inclusief beleid --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Differentiatie ; onderwijs --- Differentiërend ond.; ba.o --- Diversiteit --- Zorgverbreding --- Lerarenopleiding --- Gewoon onderwijs --- Leerlingen met speciale onderwijsnoden --- Maatwerk
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|