Listing 1 - 10 of 72 << page
of 8
>>
Sort by

Book
Leren en ontwikkeling : leerpsychologie ten behoeve van het onderwijs.
Author:
ISBN: 9023211111 Year: 1973 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Alles wat je aandacht geeft groeit : de kunst van het "transparant" managen
Authors: ---
ISBN: 9789059012912 Year: 2003 Publisher: 's-Gravenhage Reed Business Information bv

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De kunst van het ' transparant' managen. Wat werkt er bij het gezond maken van de communicatie tussen manager en medewerker ? Dit boek geeft niet alleen antwoord op die vraag, maar is ook leidraad voor managers die de relatie met hun medewerkers willen verbeteren ten einde een beter werkklimaat te creëren. Transparant managen is daarbij het sleutelwoord.Bron : http://www.bol.com

Psychology of language and learning
Author:
ISBN: 0306403714 9780306403712 146843652X 1468436503 Year: 1980 Publisher: New York (N.Y.): Plenum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Integrale leerlingenzorg in het voortgezet onderwijs
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9044114034 Year: 2003 Volume: 6 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Integrale leerlingenzorg in het voortgezet onderwijs is `het geheel van voorzieningen dat een school creëert om leerlingbegeleiding een optimale slaagkans te geven'. Cruciaal daarbij is de begeleiding die de leraar in de klas biedt. Bovendien dienen er ondersteunende en wederzijds bevruchtende voorzieningen op school te zijn. Verder wordt de school voortdurend met allerlei beïnvloedende maatschappelijke krachten geconfronteerd, zoals agressie, schooluitval, lerarentekort, gebrek aan waarden en normen,... Vanuit hun praktijkervaring beschrijven de auteurs hoe daarmee als team adequaat om te gaan. Steeds moeten het docententeam en de directie competenties ontwikkelen die ze in kenmerkende onderwijsleersituaties met betrekking tot integrale leerlingenzorg inzetten. Het `integrale' zit in de afstemming tussen alle betrokkenen en alles wat leer- en onderwijssituaties omvat. Integrale leerlingenzorg impliceert tegelijkertijd integrale schoolontwikkeling en dat betekent onherroepelijk `veranderen'. Er dient werk gemaakt te worden van het begeleiden van leerprocessen en het professionaliseren van docenten, begeleiders en scholen. (Bron: www.maklu.be)


Book
Van onderwijs naar leren : tussen het aanbieden van kennis en het faciliteren van leerprocessen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9044110950 Year: 2000 Publisher: Leuven/Apeldoorn : Garant,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De wereld van onderwijs en opleiding is volop in de ban van nieuwe vormen van Ieren en jezelf ontwikkelen. Kernbegrippen zijn: zelfstandig werken en Ieren, samenwerkend Ieren, leren van vaardigheden, gebruiken van ict (computers), ontwikkelen van competenties, adaptief onderwijs, authentieke leersituaties, human resources development. Lerenden worden op nieuwe manieren aangesproken, moeten meer zelf verantwoordelijkheid leren dragen voor hun leerprocessen en de eigen loopbaan sturen. Docenten komen in andere rollen terecht: minder lesgeven, meer in teams werken, onderwijs ontwikkelen en organiseren, Ierenden coachen en hun ontwikkeling beoordelen. En managers en beleidsmakers ontdekken onderwijs, opleiding en ontwikkeling als belangrijk instrument. Het kan niet anders of onderwijskundigen en opleidingsdeskundigen zijn zelf in hun vak ook in ontwikkeling. Enerzijds beschikken zij over gevestigde kennis over het organiseren en bevorderen van leerprocessen, en kunnen zij deze kennis effectief inzetten. Anderzijds participeren zij als professionals in de spannende en maatschappelijk belangrijke zoektocht naar nieuwe wegen voor de opleiding en ontwikkeling van mensen, jong en minder jong, op school en daarbuiten.


Book
Algemene psychologie
Author:
ISBN: 9789054875185 Year: 2008 Publisher: Brussel VUBPRESS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Grondige introductie in de wetenschappelijke psychologie.


Book
Talenten transformeren : over het nieuwe leren en nieuwe leerarrangementen
Authors: ---
ISBN: 9044116487 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek op twee nauw met elkaar samenhangende terreinen: het leren van leerlingen en het leren van leraren (in opleiding). Bij het eerste gaat het om het leren van kinderen vanaf de peutertijd tot de leeftijd waarop ze intreden in het voortgezet onderwijs. Het is gericht op het ontwerpen en het ontwikkelen van leerarrangementen voor kinderen, zowel binnen als buiten de schoolsituatie. Het tweede aspect betreft het inrichten van opleidingen voor functies in het primair onderwijs. Het domein van dit boek bestaat uit het toegepast onderzoek naar de competentieontwikkeling van mensen in bestaande en nieuw te creëren onderwijsfuncties in het primair onderwijs. (Bron: covertekst)


Book
Teaching for quality learning at university : what the student does
Authors: ---
ISBN: 9780335242757 0335242758 9780335242764 0335242766 9786613320957 6613320951 Year: 2011 Publisher: Maidenhead Open University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Foreword to the first edition: "This book is an exceptional introduction to some difficult ideas. It is full of downright good advice for every academic who wants to do something practical to improve his or hers students’ learning." Paul Ramsden, Brisbane, Australia. Endorsements for the fourth edition: "Biggs and Tang present a unified view of university teaching that is both grounded in research and theory and replete with guidance for novice and expert instructors. The book will inspire, challenge, unsettle, and in places annoy and even infuriate its readers, but it will succeed in helping them think about how high quality teaching can contribute to high quality learning." John Kirby, Queens University, Ontario, Canada "For those teaching in schools and universities this book provides a framework that can be used to guide teaching from thinking about what a program, topic, lesson or lecture should be about, to the execution of the teaching and reflection on the outcomes. The guiding framework emerges from a sound conceptual analysis of the how the interaction between teacher and student can be organised to result in learning that enables students to approach the levels of understanding and problem solving that we hope will emerge from our teaching." Mike Lawson, School of Education, Flinders University, Adelaide, Australia. This best-selling book explains the concept of constructive alignment used in implementing outcomes-based education. Constructive alignment identifies the desired learning outcomes and helps teachers design the teaching and learning activities that will help students to achieve those outcomes, and to assess how well those outcomes have been achieved. Each chapter includes tasks that offer a 'how-to' manual to implement constructive alignment in your own teaching practices. This new edition draws on the authors' experience of consulting on the implementation of constructive alignment in Australia, Hong Kong, Ireland and Malaysia including a wider range of disciplines and teaching contexts. There is also a new section on the evaluation of constructive alignment, which is now used worldwide as a framework for good teaching and assessment, as it has been shown to: Assist university teachers who wish to improve the quality of their own teaching, their students' learning and their assessment of learning outcomes. Aid staff developers in providing support for departments in line with institutional policies. Provide a framework for administrators interested in quality assurance and enhancement of teaching across the whole universityThe authors have also included useful web links to further material. Teaching for Quality Learning at University will be of particular interest to teachers, staff developers and administrators.


Book
Regie versterken in het onderwijs : worden wie je bent
Author:
ISBN: 9789088506512 9088506515 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Uitgeverij SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Studieboek voor leerkrachten om leerlingen doelgericht te leren meer controle te hebben over en zich meer verantwoordelijk te voelen voor eigen (leer)gedrag.


Book
Carpe didactica
Authors: --- --- ---
ISBN: 9030105453 Year: 1994 Publisher: Deurne Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een leerboek didactiek voor studenten van de pedagogische hogescholen. Het inleidend hoofdstuk behandelt het modelgebruik in de didactiek. De volgende hoofdstukken zijn opgebouwd rond de verschillende componenten van het didactisch proces. Het laatste hoofdstuk is gewijd aan de didactische beginselen. Elk hoofdstuk bevat een reeks opdrachten, een aantal leerdoelen, een kerninhoud, een samenvatting, toetsvragen en differentiële inhouden.

Listing 1 - 10 of 72 << page
of 8
>>
Sort by