Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Leerlingen verantwoordelijkheid geven voor hun eigen leerproces is een lastig onderwerp. Te snel te veel verantwoordelijkheid overdragen, betekent dat leerlingen verloren kunnen raken; wanneer docenten te weinig verantwoordelijkheid afstaan, blijven leerlingen afhankelijk. In beide gevallen leren zij minder actief en effectief als mogelijk zou zijn. Dit boek geeft zowel een praktijktheoretisch kader als vele voorbeelden van hoe docenten met dit spanningsveld om kunnen gaan. Naast voorbeelden uit de praktijk worden ook de belangrijkste principes uit de leertheorie, de pedagogie en de didactiek bij elkaar gebracht. Daardoor wordt ook vanuit een theoreitsch kader duidelijk wat nodig is om leerlingen actiever en met meer verantwoordelijkheid voor hun leerproces te laten functioneren.
Teacher education. Teacher's profession --- didactische processen --- Initial didactic situation --- leerlingen --- leren leren --- actief leren --- verantwoordelijkheid --- 454.23 --- didactiek --- leren --- 450.8 --- Leerlingen --- Leerprocessen --- Leren leren --- Verantwoordelijkheden --- Intelligentie --- Leeractiviteiten --- Leerklimaat --- Leerproces --- Onderwijs --- Vaardigheden --- 474.21 ) * DIDACTISCHE WERKVORMEN - O.N. --- leeractiviteiten --- vaardigheden --- Actief leren --- Didactiek --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: teleonderwijs) --- Leerstrategieën --- Studiemethoden --- Leerlingbegeleiding --- onderwijsstrategie --- studievaardigheden --- leerlingbegeleiding --- onderwijsleerprocessen --- 474.21 ) * DIDACTISCHE WERKVORMEN - O.N
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|