Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Leer- en onderwijspsychologische theorieën : een openleerpakket.
Authors: --- ---
ISBN: 9038208529 Year: 2005 Publisher: Gent : Academia Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit openleerpakket biedt een overzicht van relevante leertheorieën en onderwijspsychologische theorieën. Het begin bij Aristoteles en eindigt met het sociaal-constructivisme. Methodiek: begeleid zelfstandig leren.


Book
Cirkelen rond Kolb : begeleiden van leerprocessen
Author:
ISBN: 902441704X Year: 2005 Publisher: Soest Nelissen


Book
Zie jij de gorilla? Verborgen kansen zien en benutten.
Author:
ISBN: 9022989887 Year: 2005 Publisher: Utrecht A.W. Bruna


Book
Leren van beroepservaringen : het ontwikkelen van reflectievaardigheden : werkcahier.
Authors: --- ---
ISBN: 9031345113 Year: 2005 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Psychology of learning for instruction.
Author:
ISBN: 0205375197 9780205375196 0205441815 9780205441815 Year: 2005 Publisher: Boston Pearson Education

Inspired : how creative people think, work and find inspiration
Authors: ---
ISBN: 9063691106 Year: 2005 Publisher: Amsterdam BIS Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Taking a closer look at creative people; what inspires them, how do they think and work, how do they create an environment where they can easily generate ideas. In this book 40 European creatives from many different disciplines, art directors, fashion designers, architects and photographers, are interviewed and their work environment, scrapbooks, notebooks, doodles, sources of inspiration are photographically documented into a beautiful inspiration book.


Book
Onderwijskunde als ontwerpwetenschap.
Author:
ISBN: 9038207697 Year: 2005 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De inhoudelijke en structurele uitwerking van dit handboek illustreert een visie op leren en instructie. De lezer maakt kennis met onderwijskundige concepten, principes, theorieën, modellen en methodes en leert deze kenniselementen ook actief toepassen. Het gaat immers niet alleen om het snel verwerken van onderwijskundige basiskennis. De toepassing staat centraal. Dit boek overstijgt de traditionele formele instructiecontexten (kleuterschool, lagere school, secundaire school) en besteedt aandacht aan bedrijfsopleidingen, professionele opleidingen en informele leercontexten zoals musea en tentoonstellingen. (Bron: covertekst)

The visual mind II
Author:
ISBN: 0262311453 1282097571 0262272342 9786612097577 1429413018 9780262272346 9780262050760 0262050765 0262550636 9780262550635 0262541912 9780262541916 9780262311458 9781282097575 6612097574 9781429413015 Year: 2005 Publisher: Cambridge, Mass.


Book
Leukere lessen : mindmapping voor leerkrachten en docenten
Authors: ---
ISBN: 9045515725 9789045515724 Year: 2005 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een eerste hoofdstuk wordt dieper ingegaan op de achterliggende theorie bij dit boek : levenslang leren als maatschappelijke nood. Hoofdstuk twee gaat over het menselijke brein : werking, structuur, en vooral : leercapaciteit. Aan de hand van inzichten uit de meest recente breinresearch wordt uit de doeken gedaan wat er precies gebeurt in onze hersenen wanneer we studeren en hoe we daar het best kunnen op inspelen. In hoofdstuk drie wordt naar dieper ingegaan op het centrale thema van dit boek. In de eerste plaats leggen de auteurs de techniek van mindmapping uit. Ze tonen stap voor stap hoe een mindmap wordt opgebouwd, zowel met de hand als met de PC, en illustreren dat met tal van voorbeelden. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan de manier waarop mindmapping de natuurlijke breinritmes volt, wat meteen de reden is waarom het leren met mindmapping zo vlot verloopt.

Keywords

Mind mapping. --- Didactiek. --- Mindmapping. --- Study methods --- lesvoorbereiding --- mindmapping --- Didactics --- Mindmapping --- Leren --- 371.3 --- 371.13 --- #PBIB:+SLO 220.92 --- Apprentissage Leerproces --- Cerveau Hersenen --- Didactique Didactiek --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leren --- #KVHB:Mind manager --- #KVHB:Studiemethode --- 37.041 --- brein --- leren leren --- leren --- mind mapping --- 37 --- lerarenopleiding --- onderwijs --- vakdidactiek --- 450.8 --- didactiek --- geheugen --- hersenen --- levenslang leren --- studeren --- 415.4 --- Hersenen --- Leerprocessen --- Leren leren --- Lesgeven --- Levenslang leren --- Mind mapping --- Secundair onderwijs --- Zelfsturend leren --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- Onderwijsvernieuwing --- leerprocessen --- Menselijk brein --- Studiemethode --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- Studiemethodiek --- Didactiek --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- Studeren --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Geheugen --- Didactische werkvormen --- Studiemethoden --- Mindmaps --- Onderwijs --- Managementvaardigheden --- Lerende organisaties --- Opvoeding en onderwijs --- Mindmap --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Lerende organisatie

Listing 1 - 10 of 10
Sort by