Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Dit openleerpakket biedt een overzicht van relevante leertheorieën en onderwijspsychologische theorieën. Het begin bij Aristoteles en eindigt met het sociaal-constructivisme. Methodiek: begeleid zelfstandig leren.
Leerpsychologie. --- Leren. --- Pedagogische psychologie. --- leren --- Educational psychology --- leertheorieën --- onderwijspsychologie --- Leerpsychologie --- Pedagogische psychologie --- 700 Pedagogie --- leren leren
Choose an application
Educational systems. Teaching systems --- didactische processen --- ervaringsleren --- theoretische pedagogiek --- Kolb, David --- Leerpsychologie --- Leerstrategieën --- Ervaringsleren --- Leren --- leren leren --- #FARO gidsen_publiekswerking --- 415.4 --- Leerprocessen --- Leerstijlen --- Leraren --- Reflectie --- 370.02 --- leerpsychologie --- pedagogie --- Hogere geestelijke functies --- 371.3 --- 159.95 --- 37 --- Leerstrategie
Choose an application
Choose an application
Achievement motivation. --- #PBIB:2005.3 --- #KVHB:Competentie --- #KVHB:Prestatiemotivatie --- #KVHB:Motivatie --- Competentiegericht onderwijs --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- 415.4 --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Achievement motivation --- Performance motivation --- Educational psychology --- Motivation (Psychology) --- Performance
Choose an application
613.3 --- reflectie --- stage (praktijkleren) --- studiemethoden --- verpleegkunde --- verpleegkundige opleiding --- zelfstudie --- Verpleegkunde --- opleiding --- Reflecteren --- S2007340.JPG --- beroepservaring --- welzijnswerk, methoden --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- 361.1 --- Contains audio-visual material --- Cognitive psychology --- leerpsychologie --- reflectie (psychologie) --- emoties --- leren leren
Choose an application
159.9:37 --- Psychologie in verband met opvoedkunde --- Cognitive learning theory. --- Learning, Psychology of. --- 159.9:37 Psychologie in verband met opvoedkunde --- Cognitive psychology --- leerpsychologie --- Cognitive learning theory --- Learning, Psychology of --- Learning --- Psychology of learning --- Educational psychology --- Comprehension --- Learning ability --- Cognitive theory of learning --- Psychological aspects --- Lernpsychologie. --- Kognitive Lerntheorie. --- Unterricht. --- Lernpsychologie --- Unterricht
Choose an application
Taking a closer look at creative people; what inspires them, how do they think and work, how do they create an environment where they can easily generate ideas. In this book 40 European creatives from many different disciplines, art directors, fashion designers, architects and photographers, are interviewed and their work environment, scrapbooks, notebooks, doodles, sources of inspiration are photographically documented into a beautiful inspiration book.
Creativiteit. --- Creativiteit --- Creative marketing --- Marketing --- Grafische vormgeving --- Design --- 415.4 --- creativiteit --- ontwerpers --- probleemoplossing --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Dorte Nielsen, Kiki Hartmann --- design --- grafische vormgeving --- designtheorie --- inspiratie --- twintigste eeuw --- eenentwintigste eeuw --- designers --- 745.01 --- 766.01 --- Musiceren --- Financiewezen
Choose an application
De inhoudelijke en structurele uitwerking van dit handboek illustreert een visie op leren en instructie. De lezer maakt kennis met onderwijskundige concepten, principes, theorieën, modellen en methodes en leert deze kenniselementen ook actief toepassen. Het gaat immers niet alleen om het snel verwerken van onderwijskundige basiskennis. De toepassing staat centraal. Dit boek overstijgt de traditionele formele instructiecontexten (kleuterschool, lagere school, secundaire school) en besteedt aandacht aan bedrijfsopleidingen, professionele opleidingen en informele leercontexten zoals musea en tentoonstellingen. (Bron: covertekst)
Educational psychology. --- Teaching. --- Educatief ontwerpen. --- Geografie --- Onderwijskunde. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijs --- Algemene Didactiek. --- Handboeken en inleidingen. --- onderwijsonderzoek --- Teaching --- onderwijsmethoden --- onderwijspraktijk --- Evaluation de la formation Training evaluation --- Formation Opleiding --- 371 --- 450.46 --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Instructies --- Leren --- Referentiekader --- 450.4 --- Educatief ontwerpen --- Onderwijskunde --- Onderwijsonderzoek --- 371.3 --- 450.43 --- Behaviorisme --- Constructivisme --- Curriculumontwikkeling --- Metacognitie --- Onderwijskundig ontwerpen --- 062935.jpg --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Objectiviteit --- Leerpsychologie --- Instructie --- Leerplannen --- Cognitivisme --- Denken --- Zorgverbreding --- 371.213
Choose an application
Art --- Geometry. --- Aesthetics. --- Beautiful, The --- Beauty --- Esthetics --- Taste (Aesthetics) --- Philosophy --- Criticism --- Literature --- Proportion --- Symmetry --- Mathematics --- Euclid's Elements --- Mathematics. --- Psychology --- Aesthetics --- Geometry --- 415.4 --- 770.6 --- creativiteit --- esthetica --- geometrie --- geometrische motieven --- probleemoplossing --- wiskunde --- 7.013 --- Kunstbeschouwing ; esthetisch genoegen en wiskundige vormen --- Kunst en geometrie --- Kunst en wetenschap ; kunst en wiskunde --- Vormanalyse ; proportie ; compositie --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- productdesign, filosofie, esthetiek en kritiek --- Kunst ; verhouding, vorm, ritme --- Radio broadcasting Aesthetics
Choose an application
In een eerste hoofdstuk wordt dieper ingegaan op de achterliggende theorie bij dit boek : levenslang leren als maatschappelijke nood. Hoofdstuk twee gaat over het menselijke brein : werking, structuur, en vooral : leercapaciteit. Aan de hand van inzichten uit de meest recente breinresearch wordt uit de doeken gedaan wat er precies gebeurt in onze hersenen wanneer we studeren en hoe we daar het best kunnen op inspelen. In hoofdstuk drie wordt naar dieper ingegaan op het centrale thema van dit boek. In de eerste plaats leggen de auteurs de techniek van mindmapping uit. Ze tonen stap voor stap hoe een mindmap wordt opgebouwd, zowel met de hand als met de PC, en illustreren dat met tal van voorbeelden. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan de manier waarop mindmapping de natuurlijke breinritmes volt, wat meteen de reden is waarom het leren met mindmapping zo vlot verloopt.
Mind mapping. --- Didactiek. --- Mindmapping. --- Study methods --- lesvoorbereiding --- mindmapping --- Didactics --- Mindmapping --- Leren --- 371.3 --- 371.13 --- #PBIB:+SLO 220.92 --- Apprentissage Leerproces --- Cerveau Hersenen --- Didactique Didactiek --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leren --- #KVHB:Mind manager --- #KVHB:Studiemethode --- 37.041 --- brein --- leren leren --- leren --- mind mapping --- 37 --- lerarenopleiding --- onderwijs --- vakdidactiek --- 450.8 --- didactiek --- geheugen --- hersenen --- levenslang leren --- studeren --- 415.4 --- Hersenen --- Leerprocessen --- Leren leren --- Lesgeven --- Levenslang leren --- Mind mapping --- Secundair onderwijs --- Zelfsturend leren --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- Onderwijsvernieuwing --- leerprocessen --- Menselijk brein --- Studiemethode --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- Studiemethodiek --- Didactiek --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- Studeren --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Geheugen --- Didactische werkvormen --- Studiemethoden --- Mindmaps --- Onderwijs --- Managementvaardigheden --- Lerende organisaties --- Opvoeding en onderwijs --- Mindmap --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Lerende organisatie
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|