Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Music --- muzikale vorming --- muziekpedagogiek --- muziekonderwijs
Choose an application
Drama in de lagere school is een driedelige uitgave voor muzische vorming. Voor elke graad van de lagere school is er een aparte uitgave. In elk boek vindt de lezer een waaier aan originele activiteiten, inspelend op de leefwereld en de mogelijkheden van de kinderen. Elk boek bevat 30 uitgewerkte activiteiten, verdeeld over vijf thema's. Alle werkvormen van drama komen evenwichtig aan bod: pantomine (mime met rekwisieten, denkbeeldige personages, denkbeeldige ruimtes, denkbeeldige krachten), vertelpantomine, verhalen vertellen, poppenspel, schimmenspel, rollenspel, gedichten en liedjes. De drie bronnenboeken voorzien in een geleidelijke opbouw. De kinderen krijgen de verschillende werkvormen stap voor stap onder de knie. Doorheen de drie boeken loopt een leerlijn die start bij ‘durven'. Daarna worden technieken aangeleerd waarmee de kinderen, tot slot, creatief kunnen experimenteren.
Dramatische expressie --- Muzikale vorming --- Basisonderwijs. --- Basisonderwijs.
Choose an application
Music --- muzikale vorming --- violen --- vioolmethoden --- muziekonderwijs
Choose an application
Didactics of the arts --- muzische vorming --- muzikale vorming --- bladmuziek --- muziekonderwijs
Choose an application
Music --- muzikale vorming --- cello's --- lichaamshouding --- muziekonderwijs --- linkshandigheid --- creatieve expressie
Choose an application
Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- muzische vorming --- muzikale vorming --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- lager onderwijs
Choose an application
Gevangen in een schelp gaat over de ontdekkingstocht van jonge kinderen in de wereld van de muziek. Uitgangspunt hierbij is niet de leerstof, maar de manier waarop jonge kinderen leren en zich ontwikkelen. Daarmee is het boek geschikt voor zowel het Dalton- en Montessori-onderwijs als voor het reguliere onderwijs. Het boek begint met een praktijkverhaal van een leerkracht van groep 1/ 2. Hij gaat samen met zijn leerlingen zeven weken aan de slag met het thema 'ik ben muzikant' en beschrijft dit proces mede aan de hand van uitspraken, tekeningen en foto's van de kinderen. Vervolgens bespreekt het boek de visie op ontwikkelingsgericht onderwijs en de wijze waarop de praktijk-theorie binnen de basisontwikkeling voor groep 1 t/m 4 wordt toegepast. Achtergronden en vragen zorgen voor een onderbouwing van het praktijkverhaal. Daarbij wordt ook de link gelegd tussen muziek en spel en muziek en taalontwikkeling. Gevangen in een schelp is uitgetest in de praktijk en blijkt erg aan te slaan bij docenten en kinderen. De centrale gedachte van dit boek is dat onderwijs meer kan zijn dan het belopen van vastgestelde wegen. Het gaat ook over verwondering en verbazing.
Muzikale vorming --- Basisonderwijs. --- Kleuteronderwijs. --- muziekonderwijs --- kleuteronderwijs --- Didactics of the arts --- muzikale vorming --- Didactics of Kindergarten --- Muziek en taal --- muzikale opvoeding --- taalontwikkeling --- 477.7 --- basisonderwijs --- didactiek --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Portfolio's --- 471.46 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Muzikale opvoeding --- 472.6 --- Muziekonderwijs --- Muziekportfolio --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Onderbouw --- Basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- mondelinge expressie --- Onderbouw (onderwijsvorm)
Choose an application
Voor ieder moment van de dag kun je in dit boek een toepasselijk liedje of versje vinden. Bij de verschillende hoofdstukken vind je veel handige tips en de knutselideeën zijn met jonge kinderen goed uit te voeren. Bijna alle dagelijkse activiteiten worden met dit boek een vrolijke bezigheid. (Bron: covertekst)
genre-thema"">
Choose an application
Deze bundel bevat 23 eigenzinnige en aansprekende, vrolijke en serieuze liedjes voor kinderen van 4 tot 12 jaar. Met melodieën die heel goed zingbaar zijn, in een stijl die kunderen meteen aanspreekt. Themaliedjes, kolderliedjes, feestliedjes en liedjes voor elke dag. Het zijn liedjes om te gebruiken aan het begin of eind van de dag, bij allerlei activiteiten als lezen, voorlezen, taal, muziek, natuuronderwijs of feesten, zoals verjaardag, Sinterklaas en kerst. Bij deze bundel horen 2 cd's: een voorbeeld-cd met de ingezongen versies van alle liedjes, en een cd met alleen de begeleidingen waarbij de kinderen kunnen meezingen (Bron: covertekst)
genre-thema"">
Choose an application
Didactics of the arts --- muzikale vorming --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Didactics of Kindergarten --- muzische vorming --- muzikale opvoeding --- kleuters --- 788.2 --- Auto's --- Bedwateren --- Controle --- Dieren --- Huizen --- Hygiëne --- Kinderliederen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lichaam --- Liederen --- Lopen --- Opstaan --- Pesten --- Post --- Zwemmen --- liedjes --- 477.7 --- Liedjes --- Kinderliedjes en zangspelletjes --- (zie ook: Fauna) --- Contains audio-visual material --- Liederenbundels --- Prentenboeken --- kinderliederen (genre) --- Liedboek --- Kinderlied
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|