Narrow your search

Library

UGent (4)

AP (2)

KU Leuven (2)

Odisee (2)

UAntwerpen (2)

UCLouvain (2)

VUB (2)

Arteveldehogeschool (1)

DocAtlas (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

More...

Resource type

book (5)


Language

English (3)

Dutch (2)


Year
From To Submit

2007 (5)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by
Language discourse and social psychology
Authors: --- ---
ISBN: 9781403995940 140399594X 9781403995957 1403995958 Year: 2007 Publisher: Houndmills, Basingstoke, Hampshire ; New York : Palgrave Macmillan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Pragmatics
Author:
ISBN: 0194372073 9780194372077 Year: 2007 Publisher: Oxford Oxford university press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dialogue activities: exploring spoken interaction in the language class
Author:
ISBN: 9780521689519 9780511733130 0521689511 Year: 2007 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vragen uw studenten zich vaak af waarom de taal die ze in de taalklas leren zo anders is dan de geproken taal die ze buiten de klas tegenkomen? Dit boek biedt praktische ideeën om studenten te leren omgaan met gesproken taal in verschillende contaxten door het gebruik van transcripties en authentieke gesprekken. Dit boek bevat meer dan 100 dialoogactiviteiten die leerkrachten in hun klas kunnen gebruiken.


Book
Beter voor de klas : werken aan je persoonlijke professionaliteit
Author:
ISBN: 9789024417698 Year: 2007 Publisher: Baarn Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Annelies Boutellier stelt in haar boek dat goed vakmanschap van de leraar staat of valt met reflectie op en bewustzijn over de eigen persoonlijkheid. Door zelfkennis zal de leraar zicht krijgen op de a-specifieke factoren van lesgeven en zal hij beter met zichzelf omgaan. Dit is van groot belang in een tijd, waarin het onderwijs maatschappelijk onder druk staat en de manier van lesgeven meer en meer verandert van docentgericht naar leerlinggericht. Een groot deel van het boek bestaat uit uitleg over de opbouw van onze persoonlijkheid. De auteur belicht uitvoerig de biografische en de systemische kant van deze ontwikkeling. De eerste gaat over de aanpassing aan de omgeving. De systemische kant heeft te maken met het feit dat we als mens leven in grotere gehelen (systemen) en dat de dynamieken in een systeem veel invloed hebben op hoe we in het leven staan. Overal worden deze inzichten onderbouwd met voorbeelden uit de praktijk en via onderzoeksvragen wordt de lezer tot reflectie gestimuleerd. Dit boek is vooral geschreven voor jonge en aankomende leraren. Om hen te ondersteunen bij de ontwikkeling van de zeven competenties van het vak leraar. In vijf hoofddelen, onderverdeeld in bijna twintig korte hoofdstukken, tracht de auteur aan aanstaande leraren duidelijk te maken dat goed vakmanschap staat of valt met reflectie op en bewustzijn van de eigen persoonlijkheid. Nadenken dus over je eigen houding als onderwijsgevende en inzicht krijgen in jezelf. Uit de herinnering aan onze eigen schooltijd komen leraren in gedachten die uitmuntten in aandacht en tijd voor leerlingen hadden, humor, enthousiasme, openheid en eerlijkheid. Mensen die een luisterend oor toonden, authentiek handelden, rust uitstraalden, liefde voor het vak toonden en leerlingen persoonlijk benaderden. Het lijkt van alle tijden. Aan de hand van zogenoemde onderzoeksvragen en gelukkig ook tal van voorbeelden uit de praktijk, kan het boek van waarde zijn voor mensen die zich voorbereiden op het leraarsvak. Wellicht leidt Het tot meer zelfinzicht in talrijke schoolsituaties Inhoudsopgave : Deel 1 Introductie 1 Leerlingen herinneren zich jou door wie je bent 2 Leren kijken naar jezelf is het begin 3 In de klas valt veel te beleven 4 Op het werk van de leraar kun je vanuit verschillende invalshoeken reflecteren Deel 2 Worden wie je bent is een complex proces 1 Het grote avontuur na je geboorte 2 Een deel van jezelf beheerst je hele leven 3 Emoties sluiten zelden `n op n` aan bij de situatie 4 Het kind in ons doet altijd mee 5 We projecteren veel op anderen 6 Een leraar heeft dagelijks met projecties te maken Deel 3 Je bent altijd deel van een groter geheel 1 Onze persoonlijkheid wordt ook bepaald door het grotere geheel 2 Door een opstelling kom je veel te weten 3 Zich op je familiesysteem maakt het werk voor jou als leraar vrijer 4 In een schoolorganisatie zorgen de verschillende systemen voor een enorme dynamiek Deel 4 Wat kun je doen als je eigenlijk niets moet doen? 1 Kleine acties met veel effect 2 Het enneagram Helpt je op weg 3 Kanten van onze persoonlijkheid die werken als kwaliteit Deel 5 Afronding


Book
Beter voor de klas : werken aan je persoonlijke professionaliteit
Author:
ISBN: 9789024417698 Year: 2007 Publisher: Baarn Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Door zelfkennis zal de leraar zicht krijgen op de a-specifieke factoren van lesgeven en zal hij beter met zichzelf omgaan. Dit is van groot belang in een tijd, waarin het onderwijs maatschappelijk onder druk staat en de manier van lesgeven meer en meer verandert van docentgericht naar leerlinggericht. Een groot deel van het boek bestaat uit uitleg over de opbouw van onze persoonlijkheid. De auteur belicht uitvoerig de biografische en de systemische kant van deze ontwikkeling. De eerste gaat over de aanpassing aan de omgeving. De systemische kant heeft te maken met het feit dat we als mens leven in grotere gehelen (systemen) en dat de dynamieken in een systeem veel invloed hebben op hoe we in het leven staan. Overal worden deze inzichten onderbouwd met voorbeelden uit de praktijk en via onderzoeksvragen wordt de lezer tot reflectie gestimuleerd. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by