Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Opvoeden in het onderwijs is geschreven voor studenten die opgeleid worden tot leraar basisonderwijs. Het boek biedt in formatie en opdrachten om de pedagogische taak als leraar te realiseren. Opvoeden op school houdt de ontwikkeling van een stimulerende en veilige leef- en leeromgeving in met behulp van een pedagogisch plan. Opvoeden betekent ook een vertrouwensband met elk kind ontwikkelen. Dit lukt alleen als leerkrachten beschikken over een breed palet aan vaardigheden en een inlevende houding. Opvoeden geeft tenslotte kinderen de kans morele, sociale en persoonlijke waarden te ontwikkelen. Autonomie is daarbij een kernbegrip. Opvoeden op school lijkt minder eenvoudig dan vroeger. Hoe ga je bijvoorbeeld om met geweld,pesten en seksuele verleidingen in en rond de school? Hoe herken je ernstige opvoedingsproblemen van kinderen? Welke hulp van anderen kun je inroepen bij deze problemen? Het boek sluit in zijn opbouw aan bij competentiegericht opleiden. Steeds zijn concrete situaties uit de praktijk het uitgangspunt voor nadere verkenning, theoretische doordenking en reflectie op eigen ervaringen. De relatie met de bekwaamheidseisen van de SBL helpt je je eigen leervragen over opvoeding in het onderwijs te articuleren. Met vele praktijkgerichte opdrachten leer je je pedagogische inzichten en vaardigheden ontwikkelen.
Opvoedkunde. --- Pedagogie. --- Educational sciences --- opvoeding --- lerarenberoep --- didactiek --- onderwijs --- 433 --- 474 --- Competentiegericht onderwijs --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Morele opvoeding --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Onderwijsstijlen --- Opvoeden tot burgerzin --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoedingsproblemen --- Relatie leraar-leerling --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Waardevorming --- 474.22 --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Opvoeding in de praktijk --- 473.7 --- Morele ontwikkeling --- Opvoeding --- Problemen --- Regels --- Waarden --- Didactiek basisonderwijs; algemeen --- Didactische principes --- Didactiek --- Pedagogiek --- Nederland --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Het pedagogisch handelen van de leraar wordt vanuit verschillende invalshoeken bekeken : het eigen beroepsbeeld, de individuele leerling, het groepsproces, de leraar als persoon en de de schoolomgeving.
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- Primary education --- intercultureel onderwijs --- pedagogisch klimaat --- lerarenopleiding --- basisonderwijs --- didactiek --- differentiatie --- 474.23 --- 433 --- 474.22 --- Basisonderwijs --- Didactische werkvormen --- Groepswerk (Werken in groepen) --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Kringgesprek --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Lerarenopleiding --- Onderwijsstijlen --- Relatie leraar-leerling --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Diversiteit --- Groepsgedrag --- Klassenmanagement --- Leerlijnen --- Leraren --- Ouderparticipatie --- Pedagogisch klimaat --- Schoolorganisatie --- Groepsgesprek --- 473.7 --- Klasbeheer --- Klasgeest --- Klasklimaat --- Onderwijsstrategieën --- 081571.jpg --- Basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Opvoeding in de praktijk --- Lerarenbegeleiding --- Schoolmanagement --- Leerlijn --- Leraar --- Jongere --- Directie
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|