Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Creatief denken bevat een scala aan originele denkwijzen die een frisse kijk geven op alle aspecten van het leven: werk, vrije tijd en relaties.
denkproces --- Creativiteit --- 415.4 --- denken --- creativiteit --- 159.955 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Musiceren
Choose an application
'Ik geloof dat veel getalenteerde mensen hun creativiteit zijn kwijtgeraakt. Ze raakten geblokkeerd - door een nare leraar, een afgunstige vriend of jaloerse ouders. Maar ongeacht je leeftijd of je levensloop, en ongeacht de vraag of het beoefenen van kunst je werk, je liefhebberij of je droom is, het is nooit te laat of te egoïstisch of te dwaas om aan je creativiteit te werken.' Julia Cameron beschrijft in haar werkboek The Artist's Way een praktische methode om in twaalf weken de verschillende blokkades die onze creatieve vermogens in de weg staan, op te heffen.
Choose an application
Psychiatry --- autisme --- pervasieve ontwikkelingsstoornissen --- 462.4 --- Aspergersyndroom --- volwassenen --- Autistische kinderen --- Autisme --- Normaal begaafde volwassenen --- Diagnostiek --- Therapie --- Psychiatrische stoornissen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Begaafdheid --- Diagnose --- Psychiatrische stoornis --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Een ontwerper bedenkt en ontwikkelt nieuwe of verbeterde producten. Ontwerpen is een proces van trial and error. Tijdens het ontwerpproces bedenkt de ontwerper oplossingen waarvan hij niet zeker weet of ze zullen werken. Door een oplossing te testen probeert hij daar achter te komen: trial. Soms blijkt zijn idee niet te werken: error. Wanneer het idee wel werkt, heeft de ontwerper zijn resultaat een stap dichterbij gebracht. Dit boek maakt het ontwerpproces inzichtelijk en biedt de lezer een handleiding voor productontwerpen met zo min mogelijk errors. Hierbij komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde: systematische productontwikkeling, het programma van eisen, marktonderzoek, functionaliteit en betekenisgeving, vormgeving en kleurstelling, gebruiksonderzoek, ergonomie en technieken om tot nieuwe, innovatieve oplossingen te komen. Productontwerpen is gebaseerd op theoretische kennis, ontwikkeld aan de Universiteit Twente, en op de praktijkervaring van de auteurs.
Design --- 20e eeuw --- Productontwikkeling --- Technologie --- designmanagement --- produktontwikkeling --- ontwerpen --- verpakking --- 415.4 --- 770.6 --- creativiteit --- ergonomie --- ontwerpmethodiek --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- productdesign, filosofie, esthetiek en kritiek --- Maatschappij
Choose an application
1. Basis brein zaken - 2. Bewuster denken - 3. Beter ontspannen - 4. Doelgericht leven - 5. Sneller leren en effectiever informatieverwerken - 6. Slimmer werken - 7. Omgeving en productiviteit
Cerveau Hersenen --- Mémoire Geheugen --- Art de lire Leesvaardigheid --- Pensée Denken --- Apprentissage Leerproces --- 415.4 --- #KVHB:Hersenen --- #KVHB:Mindmappen --- #KVHB:Creativiteit --- #KVHB:Geheugentraining --- hersengymnastiek --- creativiteit --- denken --- denktechnieken --- mindmapping --- 612.82 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- hersenen
Choose an application
Aandacht creëren voor talenten van kinderen is dé nieuwe uitdaging waar het onderwijs in onze snel evoluerende maatschappij voor staat. Je ziet het begrip 'talent' dan ook regelmatig opduiken in zeer uiteenlopende betekenissen. Het lijkt een 'rage'... of is er meer aan de hand? Dit EE-Cahier geeft in enkele basisartikels achtergrond en duiding over de betekenis van het talentmodel en brengt vervolgens het verslag van verschillende praktijkverhalen: het talentenportfolio, meervoudige intelligentie, aandacht voor kunst, techniek, sport... Een variatie van grote concreet uitgewerkte acties tot kleine tips, prikkelende en uitdagende vaststellingen, getuigenissen en praktijkervaringen tonen welke verdoken rijkdom het werken aan talenten oproept, bij kinderen en bij leerkrachten. (Bron: www.cegopublishers.be)
Basisonderwijs --- Didactiek. --- lager onderwijs --- Teaching --- talentmanagement --- Primary education --- #PBIB:+105.92 --- basisonderwijs --- buitengewoon onderwijs --- didactiek --- talenten --- 415.4 --- 473 --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Meervoudige intelligentie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Talenten --- basisschool --- competenties --- leerlingenbegeleiding --- leren --- onderwijsvernieuwing --- 474.23 --- Buitengewoon onderwijs --- didactische principes --- didactische werkvormen (ler) --- meervoudige intelligentie --- talent --- 159.95 --- Buitengewoon onderwijs ; algemeen --- Didactische principes ; basisonderwijs --- Leren --- Motivatie ; onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Talent --- 474.21 --- Didactiek --- 103374.jpg --- Begaafdheid --- Onderwijs :Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Motivatie/Schoolmoeheid --- Hogere geestelijke functies --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Ervaringsgericht onderwijs --- Onderwijsstrategie --- Hoger onderwijs
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|