Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Innovatie uit de polder : hoe Nederland kan vernieuwen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789047001089 Year: 2009 Publisher: Amsterdam Antwerpen Business Contact


Book
Innovation networks in industries.
Authors: ---
ISBN: 9781847203762 Year: 2009 Publisher: Cheltenham Elgar

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This title explores the role of networks in industries, reflecting a belief that some of the most important analytical and policy questions related to networks must fully consider the industry level.


Book
Innoveren met creativiteit
Author:
ISBN: 9789020983326 Year: 2009 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

R&D voorbij, meer dan onderzoek en ontwikkeling : innovatiebeleid - waar kan innovatie vandaan komen - hoe innovatieproces organiseren - innovaties naar markt brengen ; Product voorbij : strategische innovatie bekijkt hele businessmodel - businessmodelinnovatie meer dan hype - leren van bedrijven die strategisch innoveren - businessmodelinnovatie in de praktijk - do's and don'ts voor aspirant-strategische innovatoren ; Industrie voorbij : waar Abraham de creatieve mosterd haalt - nichespelers In de mallemolen van de internationale concurrentie is stilstaan geen optie. Bedrijven die niet systematisch bezig zijn met vernieuwingen, duwen zichzelf uit de markt. Innovatie is een onmisbaar element geworden van elke bedrijfsstrategie, niet alleen in technologische sectoren maar in alle segmenten van de economie. In dit boek exploreert Marion Debruyne een aantal creatieve pistes om over innovatie na te denken en om innovatie in praktijk te brengen. Waar mogelijk, steunt ze daarvoor op de bevindingen van recent onderzoek van FlandersDC. De auteur legt uit waarom de tijd voorbij is dat bedrijven hun innovatieproces heel discreet binnen hun eigen muren verborgen hielden: de kennis die voor innovatie nodig of nuttig kan zijn, zit immers verspreid over de hele wereld en informatie delen is dus een wezenlijk aspect van innovatie geworden. Voorts laat Marion Debruyne zien waarom innovatie niet hetzelfde is als 'creatief zijn' en hoe een innovatieproces stevig georganiseerd moet worden. Creatief omgaan met innovatie betekent ook: zich niet beperken tot productinnovatie. De auteur gaat grondig in op de vraag hoe behalve de producten ook alle bedrijfsprocessen en zelfs het hele businessmodel van een onderneming voorwerp van innovatie kunnen worden. (Bron: covertekst)


Book
Economic prosperity recaptured : the Finnish path from crisis to rapid growth
Author:
ISBN: 9780262012690 0262012693 9780262255394 0262255391 1282240676 9781282240674 0262291894 9786612240676 9780262291897 6612240679 Year: 2009 Publisher: Cambridge, MA : MIT Press,


Book
Werk maken van een creatieve economie
Authors: ---
ISBN: 9789020983357 Year: 2009 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Noodzaak van een creatief Vlaanderen : welvaart onder vuur - een nieuwe start, meer creativiteit graag - economische groei op nieuw spoor ; Creatieve regio als nieuw economisch doel :ingrediënten voor creatieve regio - Vlaanderen, een creatieve regio - implicaties voor beleid ; Creatieve steden als motor van groei : stad in geglobaliseerde wereld - Vlaamse steden, creatieve steden - richtingen voor nieuw stedelijk beleid ; Creatieve industrie als pijler van creatieve economie : wat is creatieve industrie - creatieve industrie in Vlaanderen - beleidsaanbevelingen; Creatieve economie, uitdagingen ombuigen naar opportuniteiten ; Met meningen van : Karel Van Eetvelt - Phillipe Muyters - Patrick Janssens ; Nawoord door Patricia Ceysens


Book
The economic growth engine : how energy and work drive material prosperity.
Authors: ---
ISBN: 9781848441828 Year: 2009 Publisher: Cheltenham Elgar

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by