Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Provocatieve leerlingbegeleiding is een nieuwe uitdagende manier van begeleiding,die lijkt te spotten met bestaande vormen. De begeleider is niet de wijze leermeester, maar eerder de hofnar, die plezier maakt, zegt wat anders verborgen blijft. Zijn wijsheid schuilt achter ontregelende acties die de leerling dwingt zijn eigen orde te scheppen. Humor, geloof in de kracht van de leerling en geloof in eigen kracht zijn drie basiselementen waarmee de begeleider de leerling zijn eigen kracht laat inzetten. Oprechte betrokkenheid met de leerling zorgt ervoor dat die kracht op een optimale manier wordt gebruikt.
Choose an application
In dit boek krijgt de lezer dilemma's voorgelegd uit de onderwijspraktijk. De oplossing van elk dilemma staat open voor discussie. Uitgangspunt is de lezer bewust te maken van de grote verscheidenheid aan didactische, pedagogische, organisatorische en ethische dilemma's, waarmee de leraar (in opleiding) te maken kan krijgen. Bij iedere situatie krijgt de lezer adviezen en commentaren van ervaren leraren en opleiders. Zo wordt inzicht gegeven in het vinden van oplossingen die passen bij de leraar en in het afwegen van de belangen van de leerlingen, collega's, ouders en school.
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- lerarenbegeleiding --- leraren --- lerarenopleiding --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- onderwijspraktijk --- pedagogiek --- onderwijskunde --- 454.23 --- studiebegeleiding --- didactiek --- Onderwijspraktijk --- Leraren lager onderwijs --- Leraren kleuteronderwijs --- didactisch proces (gez) --- didactische werkvormen (ler) --- Didactiek ; algemeen --- DIDACTISCHE VAARDIGHEID --- Pedagogie --- Ethiek ; onderwijs --- Begeleiding ; leerkrachten ; effecten --- Didactische werkvormen --- Didactiek --- Onderwijskunde --- 100743.jpg --- Lerarenbegeleiding --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische principes --- Leraren --- Lesgeven --- Doceren --- Onderwijs --- Beginnende leraren --- Leraar --- Beginnende leraar --- Internationalisering --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport --- Didactiek. --- Didactische werkvormen. --- Onderwijskunde. --- didactiek. --- leraren. --- onderwijskunde. --- onderwijspraktijk. --- pedagogiek. --- studiebegeleiding. --- Didactische principes. --- Didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding.
Choose an application
Positive Behavior Support (PBS) is een evidence based-programma dat op veel scholen in de Verenigde Staten met succes wordt ingezet, net als in Canada, Noorwegen, Zweden, Denemarken, IJsland, Duitsland en Chili.Er worden eenvoudige, maar doeltreffende methoden aangereikt om alle medewerkers op school op één lijn te krijgen wat betreft het omgaan met gedrag op het niveau van de school, de klas en individueel. PBS is bedoeld om antisociaal gedrag op school van kinderen in de leeftijd van 4-18 jaar zo vroeg mogelijk aan te pakken en om te buigen naar positief gedrag; jarenlang onderzoek heeft de effectiviteit ervan aangetoond.Net als de 'gewone' vakken zoals taal, rekenen en biologie, moeten er lessen worden verzorgd over (gewenst) gedrag. In dit programma staat het vergroten van gewenst gedrag, en daarmee het verminderen van ongewenst gedrag, centraal. De school bepaalt zelf in welk tempo het proces wordt doorlopen en welke onderdelen meer of minder aandacht krijgen.Met de komst van het passend onderwijs moet steeds meer maatwerk worden geleverd. PBS kan u als onderwijsprofessional helpen een veilig klimaat op school te creëren, waar geen kind wordt uitgesloten.
454.23 --- Gedrag --- Gedragsproblemen --- Regels --- 467 --- 474.2 --- Basisonderwijs --- Klassenmanagement --- Leerlingen --- Probleemgedrag --- Schoolcultuur --- Schoolklimaat --- 092981.jpg --- Gedrag ; kinderen --- Didactische principes - conflicten - leerlingen - opvoeding --- Didactische principes --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Onderwijsstrategieën --- gedragsverandering --- gedragsstoornissen --- Educational sciences --- onderwijs --- pedagogiek --- Zorgverbreding --- Onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Antisociaal gedrag --- Leerproblemen --- Groepsvorming --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Evidence based handelen --- Leerprobleem --- Gedragsprobleem --- Evidence-based practice --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit boek is een praktische handleiding voor iedereen die vrijwillig of beroepsmatig activiteiten organiseert met kinderen tussen de vier en twaalf jaar: een inloop, een club of een cursus (Bron: covertekst)
Didactiek --- Groepsdynamiek --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsstrategieën --- 454.23 --- Belonen --- Communicatie --- Conflicten --- Regels --- Straffen --- S20100581.JPG --- jeugdbewegingen --- jeugdwerk --- jeugdwerkers --- sociaal-cultureel werk --- Didactische principes --- (zie ook: Ruzie) --- 362.88 --- 362.8 --- 374 --- Leraar --- Onderwijsstijl --- Onderwijsstrategie --- Directie
Choose an application
In dit boek staat het pedagogisch-didactisch begeleiden centraal. Het bevat drie delen: 'Kijk op kinderen', 'Een veilige leeromgeving' en 'Een krachtige leeromgeving'. Belangrijke thema's zijn (het volgen van) de ontwikkeling van kinderen, en kennis van sociaal-culturele achtrgronden. Ook wordt ingegaan op het scheppen van een pedagogisch klimaat en het begeleiden van kinderen. Cruciaal is bovendien een doelgerichte en inspirerende leeromgeving. De stof sluit aan bij de competenties en bekwaamheidseisen, zoals geformuleerd door de Stichting Beroepskwaliteit Leraren (SBL). Het boek onderscheidt zich van bestaande uitgaven, door de actuele en geselecteerde, praktijkgerichte inhoud. Maar eveneens door een aansprekende schrijfstijl. Het gekozen perspectief van de aspirant-leraar zorgt voor herkenning en betrokkenheid. De opzet is gericht op zelfstandige verwerking en sluit aan bij verschillende onderwijsconcepten. Bij de tweede druk werd het boek geactualiseerd, in het bijzonder de literatuur- en websitevermeldingen, en werd de tekst waar nodig aangepast aan nieuwe ontwikkelingen. (Bron: www.thiememeulenhoff.nl)
begeleiding --- Educational psychology --- lerarenopleiding --- 101785.jpg --- Basisonderwijs ; didactiek --- 454.23 --- didactiek --- didactische werkvormen --- basisonderwijs --- kleuteronderwijs --- sociale vaardigheden --- leerlingenbegeleiding --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Begeleiding --- Lerarenopleiding --- Basisonderwijs --- Klassenmanagement
Choose an application
Teaching Unplugged is the first book to deal comprehensively with the approach in English Language Teaching known as Dogme ELT. It challenges not only the way we view teaching, but also the way we view being a teacher.Dogme ELT advocates teaching 'unplugged': a materials-light, conversation-driven philosophy of teaching that, above all, focuses on the learner and on emergent language.https://www.deltapublishing.co.uk/titles/methodology/teaching-unplugged
didactische werkvormen --- Didactics of English --- talenonderwijs --- Engels --- English --- language teaching --- didactiek --- Didactische principes --- Gesprekken --- Mondelinge communicatie --- Dogme ELT --- Didactiek --- Communicatie --- Mondelinge taalvaardigheid --- Didactische werkvormen --- Didactisch principe --- Gesprek --- Dogme Language Teaching --- Didactische werkvorm
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige boek. Kwaliteitsvol onderwijs bieden gaat niet vanzelf. Meer en meer stellen we vast dat kinderen, leerlingengroepen, ouders, teamleden, scholen, gemeenschappen enorm verschillen. Deze verscheidenheid daagt uit om gericht te zoeken naar een gepast antwoord. Handelingsplanning werkt hierbij ondersteunend. Het is een effectieve manier om het onderwijsaanbod weloverwogen af te stemmen op de specifieke onderwijsbehoeften van kinderen. De auteurs staan naast het systematische en cyclische proces stil bij de verschillende niveaus van handelingsplanning die elkaar voortdurend wederzijds beïnvloeden: het schoolwerkplan, het groepshandelingsplan en het individueel handelingsplan. De betrokkenheid van leerkrachten, paramedici, psychologisch en pedagogisch personeel, kinderen en ouders vormen de rode draad in dit dynamisch proces. Handelingsplanning is immers meer dan steriel papierwerk. Het is een manier van werken, ingebed in een ontwikkelings- en teamgericht klimaat.
Handelingsplannen --- Basisonderwijs. --- Orthopedagogics --- schoolwerkplannen --- handelingsplan --- BUITENGEWOON BASISONDERWIJS --- basisonderwijs --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- didactische principes --- handelingsplannen --- schoolwerkplanontwikkeling --- zorgverbreding --- 450.44 --- onderwijs --- 474.23 --- Oudercontact --- Schoolwerkplannen --- Zorgverbreding --- Basisonderwijs --- Schoolwerkplanontwikkeling --- 450.4 --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- Organisatieleer --- 113866.jpg --- 113867.jpg --- Basisonderwijs ; didactiek --- Didactische principes --- Contains audio-visual material --- Lager onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Gehandicapte kinderen --- Leerproblemen --- Education [Elementary ] --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Curriculum planning --- Handbooks, manuals, etc. --- Kindergarten --- Primary education --- Handelingsplan --- Kind met een handicap --- Leerprobleem --- Schoolwerkplan --- Handelingsgericht werken
Choose an application
De Index voor Inclusie is een praktisch hulpmiddel om het proces naar inclusief onderwijs op elke school te ondersteunen. De Index biedt scholen een effectief proces van (zelf)evaluatie en ontwikkeling, dat gebaseerd is op de inzichten van personeel, bestuur, leerlingen en ouders/verzorgers. Ook de plaatselijke gemeenschap speelt daarbij een rol. Met de Index kan onderzocht worden hoe barrières op de weg van leren en participeren teruggedrongen kunnen worden voor élke leerling. De cultuur, het beleid en de praktijk van de school worden geanalyseerd aan de hand van vele herkenbare indicatoren. De Index wordt inmiddels wereldwijd gebruikt en blijkt een verantwoorde methode te bieden in de ontwikkeling naar en van een inclusieve schoolomgeving.
School management --- Orthopedagogics --- schoolbeleid --- schoolorganisatie --- inclusief onderwijs --- inclusief beleid --- onderwijsvernieuwing --- onderwijsparticipatie --- Social policy and particular groups --- Inclusief onderwijs --- Inclusie --- Diversiteit --- Onderwijs --- Gelijke onderwijskansen --- Inclusief onderwijs. --- 454.23 --- didactiek --- diversiteit --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Kwaliteitszorg --- Secundair onderwijs --- basisonderwijs --- buitengewoon onderwijs --- gelijke kansen --- inclusie --- leerlingenbegeleiding --- secundair onderwijs --- zorgverbreding --- 460.6 --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische principes --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Als leraar of mentor moet u vandaag de dag alsmaar meer rollen vervullen. Uw inhoudelijke expertise volstaat niet meer. U moet ook weten hoe u fungeert als begeleider, opvoeder, lid van het schoolteam, lid van de onderwijsgemeenschap, partner van de ouders, partner van externen, cultuurparticipant, organisator, innovator en noem maar op. Ziet u ook door de bomen het bos niet meer? Geen nood. Competent biedt u in 101 praktische lemma's alle tips en tricks om snel de juiste competenties te verwerven en op de hoogte te blijven van de laatste didactische vernieuwingen
Didactiek. --- Lerarenbegeleiding. --- Teacher education. Teacher's profession --- didactiek --- 454 --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Academic collection --- didactische werkvormen --- groepswerk --- intelligentie --- 484 --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Leerprocessen --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Professionalisering --- Reflecteren (Terugblikken) --- Schoolteam (Omgang met collega's) --- 454.23 --- 489.4 --- Intelligenties --- competentiegericht leren --- didactiek : algemeen (ler) --- Basiscompetenties --- Beroepsprofiel --- Leerkrachten ; professionele ontwikkeling --- 371.12 --- 450.7 --- Competenties; onderwijs --- Lerarenbegeleiding --- Onderwijskwaliteit --- Lerarenopleiding : CVO --- Didactiek; algemeen --- Didactische principes --- Leraren hoger onderwijs --- 370.02 --- Academic collection. --- didactiek. --- didactische werkvormen. --- groepswerk. --- intelligentie. --- Competentiegericht onderwijs. --- Competenties. --- Didactische werkvormen. --- Leerprocessen. --- Leraren. --- Lerarenopleiding. --- Professionalisering. --- Reflecteren (Terugblikken). --- Schoolteam (Omgang met collega's). --- 454.23. --- Competenties; onderwijs. --- Onderwijskwaliteit. --- Lerarenopleiding : CVO. --- Didactiek; algemeen. --- Didactische principes. --- Leraar hoger onderwijs --- Leerboeken --- Opleidingen
Choose an application
371.694 --- Video-interactiebegeleiding --- Begeleiding (Coaching) --- 474.23 --- Lerarenbegeleiding --- Videofeedback ; onderwijs --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Didactische principes --- departement Lerarenopleiding 10 --- probleemgestuurd onderwijs --- didactische werkvormen --- leerlingenbegeleiding --- oplossingsgericht werken --- coachen --- Didactiek --- Reflectie --- Buitengewoon onderwijs --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|