Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
School management --- Kwaliteitszorg --- Leerprocessen --- Leerproces
Choose an application
Anyone can master the fundamentals of game design - no technological expertise is necessary. The Art of Game Design: A Book of Lenses shows that the same basic principles of psychology that work for board games, card games and athletic games also are the keys to making top-quality videogames. Good game design happens when you view your game from many different perspectives, or lenses. While touring through the unusual territory that is game design, this book gives the reader one hundred of these lenses - one hundred sets of insightful questions to ask yourself that will help make your game better. These lenses are gathered from fields as diverse as psychology, architecture, music, visual design, film, software engineering, theme park design, mathematics, writing, puzzle design, and anthropology. Anyone who reads this book will be inspired to become a better game designer - and will understand how to do it. * Jesse Schell is a highly recognizable name within the game industry - he is the former chair of the International Game Developer's Association, and has designed many successful games, including Disney's award-winning Toontown Online. * The book's design methodology was developed at Carnegie Mellon University's Entertainment Technology Center, co-founded by Dr. Randy Pausch of "Last Lecture" fame. * 100 'lenses' are scattered throughout the book. These are boxed sets of questions, each a different way of seeing a game that will inspire the creative process. * 500 pages of detailed, practical instruction on creating world-class games that will be played again and again.
Computer games --- 527 --- games --- leerprocessen --- Design --- informatica - specifieke toepassingen
Choose an application
De titel 'Mensen veranderen' kan op twee manieren worden uitgelegd: mensen veranderen en ontwikkelen zich door wat ze meemaken, maar mensen veranderen ook andere mensen. Rondom veranderen is een complete industrie ontstaan van professionals die allerhande theorieën en interventies hebben ontwikkeld. Deze theorieën zijn beschreven in diverse boeken, maar een overzicht met inzichten en interventies op individueel niveau ontbrak nog. Die is er nu wel: Mensen veranderen. Veel veranderingsprocessen in organisaties lopen vast omdat er onvoldoende rekening wordt gehouden met individuele verschillen. Een individueel veranderingstraject kan immers pas succesvol zijn als er een juiste mix is tussen situatie, persoon, de interventie en eigenschappen en competenties van een eventuele begeleider. De kernvraag van het boek luidt daarom: Wat valt er te zeggen over de effectiviteit van een door een interventionist uitgevoerde interventie in een bepaalde context gericht op verandering van een persoon die onder meer emoties heeft ?Het boek bestaat uit drie delen:1. Mensen en hun context2. Processen van veranderen3. Interventies en interveniërenIn deze drie delen geven de auteurs u een overzicht van theorieën, praktijkinzichten, modellen, interventies en mechanismen, waaruit u als veranderaar kunt putten ter inspiratie bij een individuele verandervraag.Bron : http://www.managementboek.nl
Verandering --- Organisatiesociologie --- Psychologie --- Organisatieleer --- Organisatieveranderingen --- Veranderingsmanagement --- Leerprocessen --- Man --- Volwassene --- Organisatieverandering --- Leerproces
Choose an application
Apprentissage Leerproces --- 367.21 --- bedrijfsopleidingen --- interactief leren --- leerprocessen --- leiderschap --- trainingen --- Personeelswerving-personeelsselectie --- Adult education. Lifelong learning --- Personnel management
Choose an application
What do we know about how people learn? How do young people’s motivations and emotions influence their learning? What does research show to be the benefits of group work, formative assessments, technology applications, or project-based learning and when are they most effective? How is learning affected by family background? These are among the questions addressed for the OECD by leading researchers from North America and Europe. This book brings together the lessons of research on both the nature of learning and different educational applications, and it summarises these as seven key concluding principles. Among the contributors are Brigid Barron, Monique Boekaerts, Erik de Corte, Linda Darling-Hammond, Kurt Fischer, Andrew Furco, Richard Mayer, Lauren Resnick, Barbara Schneider, Robert Slavin, James Spillane, Elsbeth Stern and Dylan Wiliam. The Nature of Learning: Using Research to Inspire Practice is essential reading for all those interested in knowing what research has to say about how to optimise learning in classrooms, schools and other settings. It aims, first and foremost, to inform practice and educational reform. It will be of particular interest to teachers, education leaders, teacher educators, advisors and decision makers, as well as the research community
Pedagogische psychologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Didactische werkvormen --- lerarenopleiding --- onderwijskunde --- leerprocessen --- 371 --- 37 --- didactiek --- groepswerk --- leeromgevingen --- onderwijs --- pedagogie --- Actieonderzoek --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsvernieuwing ; basisonderwijs --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Lerarenopleiding : CVO --- Leerpsychologie --- Onderwijsinnovatie --- Didactiek --- 159.95 --- Onderwijskunde --- 120043.jpg --- PXL-Education 2018 --- onderzoek --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Wetenschappelijk onderzoek --- Internationalisering --- Onderwijspraktijk --- Leerprocessen --- Innovatie --- Education --- Learning --- Research. --- Research --- Methodology. --- Evaluation. --- Educational research --- Leerproces --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Het denken en werken vanuit onderwijsmodellen is voor iedereen die in het onderwijs werkt dagelijkse kost. Onderwijsontwikkelaars, docenten/trainers, onderwijsmanagers; een ieder zoekt naar het juiste model dat past bij zijn of haar situatie. Ook studenten van lerarenopleidingen, PABO's en onderwijskunde krijgen er tijdens hun studie mee te maken. Door het grote aanbod van modellen is het vooral voor deze studenten vaak lastig om het juiste model te kiezen, passend bij opdrachten en scripties. 75 Onderwijsmodellen is daarbij een handig hulpmiddel. De 75 modellen in het boek zijn schematisch weergegeven. Elk model wordt besproken aan de hand van vier punten: de essentie van het model, de toepassing van het model in de praktijk, het beoogde resultaat en de aandachtspunten. Afsluitend zijn een aantal verwijzingen naar websites en/of literatuur over het model opgenomen. De gekozen modellen zijn reeds beproefd of veelbelovend. 75 Onderwijsmodellen is niet alleen voor studenten een handig hulpmiddel, het biedt ook in de praktijk een compact naslagwerk voor de toepassing van onderwijsmodellen. Handige zoekindexen zijn in het boek opgenomen, waaronder een speciaal gerelateerd aan de zeven competenties zoals de lerarenopleidingen die hanteren. Deze uitgave wordt ondersteund door een website. Hierop staan handige tools voor het invullen van modellen. Bovendien kunnen de bewerkbare figuren van de modellen als PowerPointpresentaties worden gedownload. Docenten vinden ondersteunend materiaal op de website.
Onderwijsleermodellen. --- onderwijsvernieuwing --- School management --- onderwijsvormen --- onderwijsmethoden --- didactiek --- didactische modellen --- leerprocessen --- 450.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Onderwijskunde --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Onderwijsleermodellen --- (zie ook: Pedagogiek) --- Onderwijsmodellen --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- PXL-Education 2019 --- onderwijskunde --- onderwijsmodellen --- Onderwijsmodel
Choose an application
Secondary education --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- portfolio's --- SO (secundair onderwijs) --- leerprocessen --- lerarenopleiding --- secundair onderwijs --- 484.21 --- didactiek --- 454.21 --- 489.4 --- Begeleid zelfstandig leren --- Leerprocessen --- Lerarenopleiding --- Portfolio's --- Secundair onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- leerlingenbegeleiding --- leermethoden --- portfolio --- studentenbegeleiding --- zelfstudie --- didactiek secundair onderwijs - didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Didactische werkvormen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Evaluatie --- Zelfsturend leren --- Portfolio --- Didactische werkvorm --- Sport --- Didactic strategies. --- SO (secundair onderwijs). --- Secondary education. --- didactische werkvormen. --- portfolio's. --- Didactics --- Primary education
Choose an application
Het leren en ontwikkelen van de mensen is een belangrijke voorwaarde voor het succes van organisaties. Maar hoe leren mensen eigenlijk op hun werk en binnen hun organisaties? En hoe kun je mensen stimuleren zich te ontwikkelen? Kennis over hersenen helpt ons om menselijk gedrag te beïnvloeden. Om prestaties te verhogen, stress te reduceren en leerblokkades weg te nemen. Dit boek is het eerste boek dat de wetenschap van het brein én de praktijk van het werken in organisaties bij elkaar brengt. In dit boek zijn door zo'n 40 bekende wetenschappers en praktijkmensen de belangrijkste breinprincipes die je in het werk kunt gebruiken op een rij gezet. En er wordt met veel voorbeelden duidelijk gemaakt wat je hiervan zelf kunt inzetten. Voor je eigen leren, voor het ontwikkelen van je medewerkers en voor cursisten, zowel in het werk als tijdens coachinggesprekken.
Cognitive psychology --- Physiology of nerves and sense organs --- 65.012.4 --- Apprentissage Leerproces --- Cerveau Hersenen --- Stress Stress --- Créativité Creativiteit --- Neurologie (syndroom van Horner) --- Hersenen (cerebrum) --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Hersenen --- Leren --- Leerprocessen --- Organisaties --- Personeelsmanagement --- Coaching --- Stress --- Emoties --- Zintuigen --- Leerproces --- Organisatie --- Emotie --- Zintuig
Choose an application
History --- Museum exhibits --- Museums --- Study and teaching --- Educational aspects --- Social aspects --- Leerprocessen --- Kinderen --- Geschiedenis --- Tentoonstellingen --- Kunstzinnige vorming --- Vormgeving --- Public institutions --- Cabinets of curiosities --- Display techniques --- Displays, Museum --- Museum displays --- Exhibitions --- Museum techniques --- Leerproces --- Kind --- Tentoonstelling --- China --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Cultuureducatie --- Verbeelding
Choose an application
Leren is een complex proces. Hoewel we nog niet helemaal begrijpen hoe leren in zijn werk gaat, is onze kennis van leerprocessen de laatste decennia wel enorm toegenomen. Op basis van leerpsychologisch en onderwijskundig onderzoek op breed terrein zijn inmiddels inzichten gegroeid die voldoende aanleiding geven om onze hedendaagse onderwijspraktijk eens kritisch tegen het licht te houden. De Amerikaanse onderzoeker Robert J. Marzano ontwierp een praktisch model, 'Dimensions of learning', waarin hij de nieuwe inzichten uit de leertheorie vertaalde naar praktische instrumenten waarmee docent, docent in opleiding en leerling aan de slag kunnen. Het model onderscheidt 5 dimensies, die samen complexe leerprocessen beschrijven: motivatie, het verwerven en integreren van nieuwe kennis, het verdiepen en verbreden van kennis, de toepassing van kennis in betekenisvolle situaties en reflectie.Geïnspireerd door het werk van Marzano schreef Wietske Miedema 'Leren in vijf dimensies', een volledig op de Nederlandse situatie toegespitste bewerking van Marzano?s werk. In dit boek wordt de achterliggende theorie kort behandeld, maar het boek geeft vooral veel pedagogische en didactische uitwerking en veel échte voorbeelden uit alle Nederlandse schooltypen. Met behulp van het werk kunnen docenten lessen met activerende didactische werkvormen ontwikkelen. Ook bevat het waardevolle ideeën voor docenten die hun onderwijs baseren op het natuurlijk leren, vooral met betrekking tot onderzoekend leren en de afwisseling tussen directe instructie en begeleiden van zelfstandig leren
Secondary education --- Didactics --- didactiek --- voortgezet onderwijs --- SO (secundair onderwijs) --- leerprocessen --- leren --- 484 --- Kennis --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Reflectie --- Secundair onderwijs --- Didactiek; algemeen --- 454 --- Klasklimaat --- Motivatie --- 083299.jpg --- Secundair onderwijs ; didactiek --- Onderwijs --- Didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Didactische werkvormen --- Leren --- Didactische werkvorm --- Klassfeer --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|