Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Onderwijsvernieuwing is onvermijdelijk in een wereld die constant in beweging is, in een maatschappij waarin technologische, economische, culturele en sociologische ontwikkelingen elkaar in een razend tempo opvolgen. Scholen hoeven niet alle nieuwe tendensen achterna te hollen, maar ze dienen wel een gepast antwoord te zoeken op belangrijke verschuivingen en de gevolgen ervan. Ze moeten zich durven afvragen wat hun rol is in deze nieuwe wereld. De auteur houdt een pleidooi voor een zoektocht naar duurzame oplossingen. Verandering die uitmondt in echte, gestadige verbetering is een complex en contextgebonden proces. Duurzame ontwikkeling kan niet van bovenaf opgelegd worden, maar groeit vanuit beleidskrachtige scholen. De spiraal symboliseert hoe duurzame ontwikkeling plaatsvindt: niet lineair maar geleidelijk uitdijend. Dit boek geeft inzicht in de strategieën die de schoolleiding kan gebruiken om vernieuwingen aan te pakken en tot een goed einde te brengen. Het vertelt ook wat externe ondersteuners kunnen doen om de school daarbij te helpen
School management --- Education --- Flanders (Belgium) --- Management --- 371.05 --- 720 Onderwijs --- 450.46 --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- 458.1 --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsbeleid --- 450.48 --- Onderwijsstrategieën --- 083451.jpg --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- theoretische onderwijsvernieuwing --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Organisatie - Management --- PHL-Central Office 12 --- Schoolmanagement --- Onderwijs --- Duurzame ontwikkeling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|