Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Spelen --- Spelen ; didactiek --- 159.95 --- Leren --- Probleemoplossend denken --- Educational games --- Instructive games --- Training games --- Education --- Games --- Simulation methods
Choose an application
978
#KVHB:Cognitieve psychologie --- 159.95 --- OF 1 2013-2014 --- Cognitieve psychologie --- OO Inleiding tot de psychologie --- PHL-Healthcare 12 --- psychologie --- cognitieve ontwikkeling --- cognitieve functies --- Leerpsychologie --- Psychologie --- Man --- Volwassene
Choose an application
The study of mathematical cognition and the ways in which the ideas of space, time and number are encoded in brain circuitry has become a fundamental issue for neuroscience. How such encoding differs across cultures and educational level is of further interest in education and neuropsychology. This rapidly expanding field of research is overdue for an interdisciplinary volume such as this, which deals with the neurological and psychological foundations of human numeric capacity. A uniquely integrative work, this volume provides a much needed compilation of primary source material to researc
Cognitive psychology --- Numerical approximation theory --- Physiology of nerves and sense organs --- Number concept --- Cognitive neuroscience --- Space and time --- Mathematics --- Psychological aspects --- #KVHB:Cognitieve psychologie --- #KVHB:Rekenen --- #KVHB:Wiskunde --- 159.95*1 --- 159.95*1 Cognitieve psychologie --- Cognitieve psychologie --- Space of more than three dimensions --- Space-time --- Space-time continuum --- Space-times --- Spacetime --- Time and space --- Fourth dimension --- Infinite --- Metaphysics --- Philosophy --- Space sciences --- Time --- Beginning --- Hyperspace --- Relativity (Physics) --- Apperception --- Psychology --- Math --- Science --- Brain --- Logic of mathematics --- Mathematics, Logic of --- Philosophy. --- Evolution. --- Number concept - Congresses --- Cognitive neuroscience - Congresses --- Space and time - Psychological aspects - Congresses --- Mathematics - Psychological aspects - Congresses
Choose an application
Volwassenen met een niet-aangeboren hersenletsel worden na een periode van intensieve revalidatie ten volle geconfronteerd met hun beperkingen, wanneer ze terugkeren in hun natuurlijke omgeving, met minder nabijheid van hulpverleners en minder omgevingsaanpassingen dan voordien. Breinbreker - ontwikkeld binnen een (semi-)residentiële setting - focust zich op de cognitieve, sociale, emotionele en gedragsmatige beperkingen die het gevolg zijn van het hersenletsel. Het bevorderen van de kwaliteit van bestaan is het belangrijkste doel. In functie hiervan wordt gewerkt naar groter inzicht in de beperkingen, adequater leren omgaan met de gevolgen ervan, leren gebruik maken van cognitieve vaardigheden, inzetten van compensatiestrategieën en leren toepassen van deze inzichten en vaardigheden in het dagelijks functioneren.Breinbreker is een programma waarin psycho-educatie en oefeningen ter verbetering van sturings- en emotionele zelfreguleringsvaardigheden de rode draad vormen. Het boek beschrijft de belangrijkste ondersteuningsprincipes en bevat een grote hoeveelheid materialen die gebruikt kunnen worden voor zowel de assessment als de bevordering van cognitieve en emotionele vaardigheden
Hersenbeschadigingen. --- Patiënten met hersenbeschadigingen --- Hulpverlening. --- hersenletsel --- Neuropathology --- revalidatie --- cognitieve therapie --- Brain --- Wounds and injuries --- Complications --- Brain damage --- Patients --- Rehabilitation --- Care --- Neurobehavioral disorders --- 159.95 --- 615.851 --- #KVHB:Hersenbeschadiging --- #KVHB:Niet-aangeboren hersenletsel --- 606.1 --- neurologie --- hersentrauma --- niet-aangeboren hersenletsel --- Niet-aangeboren hersenletsel --- Hersenbeschadiging/hersenletsel (hersenletsel) --- Revalidatie (ambulante revalidatie, kinderrevalidatie) --- Niet-aangeboren hersenletsels --- Revalidatie --- Hersenen --- Cognitieve therapie --- niet aangeboren hersenletsel --- psychotherapie --- 609.16 --- 159.95 Geestelijke functies --- Geestelijke functies --- Psychotherapie. Pschychoanalyse als therapie --- neurologie, epilepsie --- Cognitieve ontwikkeling --- Cognitieve zelftherapie --- Ondersteuning --- Sociale vaardigheden --- Levenskwaliteit --- Methodiek --- Psycho-educatie --- Sport
Choose an application
Architects. --- Architecture and science. --- Architecture and science --- 72-05 --- Science and architecture --- Architecten. Algemene studies over bouwmeesters --- 72-05 Architecten. Algemene studies over bouwmeesters --- Architects --- Architecture and philosophy --- Cognitive neuroscience --- Creative ability --- 159.95*1 --- 1 --- 159.95*1 Cognitieve psychologie --- Cognitieve psychologie --- 1 Filosofie. Psychologie --- Filosofie. Psychologie --- Creativeness --- Creativity --- Ability --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Science --- Professional employees --- Cognitive neuropsychology --- Cognitive science --- Neuropsychology --- Philosophy and architecture --- Philosophy --- Cognitive neuroscience. --- Architecture and philosophy. --- Creative ability. --- Cognitive psychology --- Architecture --- architecture [discipline] --- creativity --- architects --- 1 Philosophy. Psychology --- Philosophy. Psychology --- architectuurfilosofie
Choose an application
Psycholoog Daniel Kahneman is de grondlegger van de gedragseconomie en de geluksstudies. Hij introduceerde de feilbare menselijke psyche in de economie, gekenmerkt door gebrekkig oordeelsvermogen in onzekere omstandigheden. Voor zijn baanbrekend onderzoek won hij in 2002 als eerste psycholoog de Nobelprijs voor de economie.
Persoonlijkheidspsychologie --- handboeken en inleidingen. --- Cognitive psychology --- besluitvorming --- denken --- intuïtie --- rationalisme --- cognitieve psychologie --- Thought and thinking --- Decision making --- Intuition --- Reasoning --- 159.95 --- 159.9 --- 65.012.4 --- #KVHB:Cognitieve psychologie --- Change talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit duurzaam --- Cognitieve psychologie --- Psychologie --- Business management, administration. Commercial organization --- Beslissen --- Denken --- 159.955 --- 415.4 --- beslissen --- gedrag --- gedragseconomie --- (het) denken --- Hogere geestelijke functies --- Man --- Volwassene --- 410 --- neurologie --- Nobelprijs economie --- psychologie
Choose an application
Motor Control in Everyday Actions presents 47 true stories that illustrate the phenomena of motor control, learning, perception, and attention in sport, physical activity, home, and work environments. At times humorous and sometimes sobering, this unique text provides an accessible application-to-research approach to spark critical thinking, class discussion, and new ideas for research. The stories in Motor Control in Everyday Actions illustrate the diversity and complexity of research in perception and action and motor skill acquisition. More than interesting anecdotes, these stories offer concrete examples of how motor behavior, motor control, and perception and action errors affect the lives of both well-known and ordinary individuals in various situations and environments. (Bron: covertekst)
Motor Skills. --- Psychomotor Performance. --- Movement, Psychology of. --- Motor learning. --- Psychomotricité --- Apprentissage moteur --- Motoriek --- 159.95 --- Leren --- 113231.jpg --- Motoriek. --- Psychomotricité --- Motor learning --- Movement, Psychology of --- Motor psychology --- Motor skill learning --- Motion --- Psychophysiology --- Motion study --- Movement education --- Muscular sense --- Learning, Psychology of --- Physical education and training
Choose an application
Dit boek over revalidatiepsychologie belicht de talrijke psychologische processen die inherent zijn aan de revalidatie van mensen met een lichamelijke en/of neurocognitieve aandoening. Het boek is vooral bedoeld voor alle andere hulpverleners in de revalidatiesetting zoals artsen, verpleegkundigen, ergotherapeuten, logopedisten, kinesitherapeuten en maatschappelijk werkers. Als hulpverlener moet je immers de nodige kennis en vaardigheden bezitten om te kunnen omgaan met de psychologische fenomenen die het verloop en de uitkomst van de revalidatie sterk kunnen beïnvloeden. Het boek omvat zes delen die thematisch samenhangende hoofdstukken groeperen, gaande van revalidatie in biopsychosociaal perspectief, de revalidant als mens, de revalidant en zijn familie, de werkrelatie tussen hulpverlener en revalidant, het revalidatieproces en ten slotte de hulpverlener zelf. De hoofdstukken in deze delen worden telkens samengevat met als afsluiting praktische take home messages en een literatuur ...
159.91 --- 159.95*1 --- 159.944 --- 615.8 --- 174.2 --- 159.95*1 Cognitieve psychologie --- Cognitieve psychologie --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- 174.2 Beroepsmoraal van de artsen. Medische beroepsethiek --- Beroepsmoraal van de artsen. Medische beroepsethiek --- 159.944 Werken en vermoeidheid. Efficiënt werken. Prestatie --- Werken en vermoeidheid. Efficiënt werken. Prestatie --- Fysiotherapie. Fysische therapie. Radiotherapie. Andere niet-medicinale therapeutische behandelingen --- #KVHB:Revalidatiepsychologie --- revalidatiepsychologie --- 608.9 --- Hulpverlening : psychologie --- Revalidatiepsychologie --- Psychologie ; gezondheidszorg --- Ziek zijn ; psychologie --- revalidatie, geneesmethoden, geneesmiddelen --- Klinische psychologie; algemeen --- Revalidatie --- Psychologie --- #KVHB:Gezondheidspsychologie --- #KVHB:Neuropsychologie --- psychologie --- revalidatie --- 612 --- patiënten --- 419.7 --- levenskwaliteit --- neuropsychologie --- 612.1 --- hulpverlening --- 615.851 --- Physiotherapy. Alternative treatments --- stress --- burn-out --- Psychology --- pijn --- stressmanagement --- meetinstrumenten (psychologie) --- medische psychologie --- motivatie --- coping --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogiek --- fysieke handicaps. --- Rehabilitation --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Healthcare 2016 --- chronische aandoeningen --- ICF; International Classification of Functioning --- patiëntenzorg
Choose an application
Nicholas Carr buigt zich over over de langetermijneffecten van het internet. Gebruikmakend van nieuwe inzichten over de plasticiteit van het brein, de werking van ons geheugen en de manieren waarop we informatie verwerken, toont hij aan dat het internet niet alleen ?nuttig gereedschap? is, maar ook bezig is onze identiteit en zelfs de structuur van onze hersenen te veranderen.Bron : http://www.boekenbank.be
Adaptatie (fysiologie, biologie). --- Fysiologische aspecten. --- Internet. --- Neuropsychologie. --- Psychologische aspecten. --- Cognitive psychology --- neurowetenschappen --- Neuropathology --- Computer architecture. Operating systems --- Developmental psychology --- denken --- internet --- informatieverwerking --- PXL-Central Office 2014 --- geheugen --- hersenactiviteit --- technologische verandering --- 681.324 --- Hersenen --- Intelligentie --- Internet --- Neurologie --- Neuropsychologie --- 159.95 --- 415.4 --- computerarchitectuur --- hersenen --- neurologie --- neuropsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- sociale media --- hogere mentale processen --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Psychologie --- Informatieverwerking --- Beïnvloeding --- 159.92 --- Man --- Volwassene
Choose an application
Het boek wil een antwoord geven op de vraag hoe professionals in deze veelkleurige samenleving beter contact kunnen maken en beter kunnen omgaan met diversiteit. Het demonstreet daarbij een originele manier van denken die daaraan een bijdrage kan leveren: het creatief analytisch denken. Wie analytisch denkt, kijkt niet alleen anders naar een vraag of probleem dan iemand die creatief denkt, maar communiceert ook anders en draagt andere oplossingen aan. De auteur brengt beide samen en verhoogt op die wijze de kwaliteit van de antwoorden op vragen van mensen met diverse achtergronden. De gebruiker ontwikkelt zo zijn intercultureel vakmanschap
328.7 --- allochtonen --- diversiteit --- sociale zorg --- multiculturaliteit --- multiculturele samenleving --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- 159.95 --- Analytisch denken --- Cultuurverschillen --- Diversiteit --- communicatie --- maatschappelijk werk --- Multiculturele samenleving --- Creativiteit --- Interculturaliteit - Multiculturaliteit --- Maatschappelijk werk ; methodiek ; Nederland --- S20120043.jpg --- sociale problemen en zorg voor allochtone groepen --- Allochtone groepen --- 325 --- Dienstverlening --- Interpersoonlijke communicatie --- Interculturele hulpverlening --- Sociology of social care --- creativiteit --- sociale dienstverlening --- interculturaliteit --- Sociologie van sociale dienstverlening --- toegepaste filosofie --- departement Algemeen 11 --- interculturele communicatie --- Inclusie --- Maatwerk
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|