Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Digital
Het bespreken van medische kansen en risico’s : Dilemma’s in de spreekkamer
Authors: ---
ISBN: 9789031382644 9789031382637 Year: 2012 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Patiënten hebben steeds meer behoefte aan goede en afgewogen informatie over hun medische situatie. Ook willen ze betrokken worden bij de medische besluitvorming. Daarom is het voor een zorgverlener belangrijk om goed te communiceren met een patiënt. Maar hoe breng je de kansen en risico's van een medische interventie over op een patiënt? En welke dilemma's spelen een rol bij de besluitvorming rond een behandeling? Het bespreken van medische kansen en risico's geeft bruikbare tips om de communicatie met de patiënt gemakkelijker te maken. Het boek is opgebouwd uit casussen die zich in de dagelijkse praktijk hebben afgespeeld. Diverse medisch specialisten - van huisarts tot oncoloog, van kinderarts tot klinisch psycholoog - bespreken de dilemma's die zij hebben ervaren bij het overbrengen van kansen en risico's aan de patiënt. Zij geven hierbij adviezen die direct kunnen worden toegepast in de praktijk.Het bespreken van medische kansen en risico's is een praktisch hulpmiddel voor iedereen die als zorgverlener gesprekken voert met patiënten.


Book
Woorden kunnen je brein veranderen : handleiding voor compassievolle communicatie
Authors: ---
ISBN: 9789059960039 Year: 2012 Publisher: Baarn Tielt Ten Have Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Helder, kort, rustig, vriendelijk en oprecht: dit zijn kenmerken van compassievolle communicatie, een methode om beter te leren communiceren met collega's, bazen, klanten, kinderen, geliefden en anderen. Op basis van uitgebreid hersenonderzoek en psychologisch onderzoek ontwikkelden de auteurs 12 praktische communicatietechnieken. Daarmee kun je vertrouwen winnen, conflicten oplossen en meer intimiteit creëren. Bovendien: als je die technieken regelmatig toepast, functioneert je brein aanzienlijk beter


Multi
Communicatiebox voor school en ouders : voor ondersteuning van normaal begaafde kinderen en jongeren met autisme : gesprekskaarten : beoordelingswoorden
Author:
ISBN: 9789077671733 Year: 2012 Publisher: Huizen Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met de Communicatiebox voor school en ouders leer je hoe je communicatieproblemen bij kinderen en jongeren met autisme kunt herkennen en hiervoor - op basis van een handig communicatieprofiel - slimme interventies en hulpmiddelen kunt inzetten om de communicatie kwalitatief te verbeteren en te ondersteunen. Denk hierbij aan hulpmiddelen als Sociale (Strip)Verhalen, hulp- en steunkaarten, emotieschalen, suggesties bij woordvindingsproblematiek, oplossingsgerichte vaardigheden en prikkelreducerende hulpmiddelen.Met de doeltreffende aanpak uit de Communicatiebox kun je kinderen en jongeren met autisme in de klas én thuis persoonsgericht ondersteunen. De Communicatiebox is bedoeld voor het vo en mbo, maar kan ook al worden ingezet vanaf groep 7.(https://www.uitgeverijpica.nl/titels/onderwijs/begeleiding-ondersteuning/communicatiebox-voor-school-en-ouders-pica)Hier vind je ook de downloads.


Book
Stil : de kracht van introvert zijn in een wereld die niet ophoudt met kletsen
Authors: ---
ISBN: 9789029578387 9789029589550 Year: 2012 Publisher: Amsterdam De Arbeiderspers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Minstens een derde van de mensen die we kennen is introvert. Dat zijn diegenen die de voorkeur geven aan luisteren boven praten; die nieuwe dingen uitvinden en creëren maar liever niet hun eigen ideeën pitchen. Introverte mensen hebben het moeilijk in een concurrentiemaatschappij waarin extraversie als de norm beschouwd wordt. Stil behelst een vurig pleidooi vóór introversie, gebaseerd op grondig onderzoek en uit het leven gegrepen verhalen van echte mensen onder wie de auteur zelf. Susan Cain laat zien hoe introverten in onze maatschappij stelselmatig onderschat worden en toont haarscherp de voordelen aan van stil zijn in een wereld vol lawaai.


Book
Een leraar voor een lege klas? : handelingsoriëntaties voor educatieve interactie en communicatie
Authors: ---
ISBN: 9789038218960 Year: 2012 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Communicatie hangt samen met de persoonlijkheid, de professionele identiteit van de professional en de institutionele context waarbinnen gewerkt wordt. Voor leraren en opvoeders is dat niet anders. Meer nog, communicatie is het vehikel waarlangs kennis en ervaring worden overgedragen. Hierin spelen taal en beelden een cruciale rol. In de complexe realiteit van het lesgeven en opvoeden gebeurt die communicatie vanuit verschillende actoren en vanuit verschillende perspectieven. Een leraar voor een lege klas? Wil handelingsoriëntaties formuleren vanuit die vele perspectieven die in de les- en opvoedingspraktijk voortdurend interfereren. Zo komen achtereenvolgens de lesgever/opvoeder als pedagoog, toegepast linguïst, psycholoog, manager, visueel ontwerper en last but not least als lesgever/opvoeder aan bod.


Book
Feedback : commentaar geven en ontvangen
Author:
ISBN: 9789058711878 Year: 2012 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het doel van de auteur is het verbeteren van het contact tussen mensen op de werkvloer door inzicht te verschaffen over de werking van feedback, onder andere door vragen (en antwoorden) en door het geven van oefeningen. Na het laten invullen en beoordelen van een checklist (voor zelfonderzoek) stelt de auteur dat het geven en ontvangen van commentaar alles te maken heeft met waarnemen, interpreteren en communiceren. Daarbij onderscheidt ze een zakelijk, een expressief, een relationeel en een appellerend aspect aan communicatie. Voor het beter leren hanteren van de emoties die kunnen optreden bij het gebruik van feedback, maakt ze gebruik van het ABC-model van de RET (rationele effectiviteitstraining) en de kernkwadranten (van ir. D.D. Ofman). Deze uitgave is bedoeld als vervanging van 'Luister! en huiver' (1993) en 'Feedback : commentaar geven en ontvangen' (1996). De auteur geeft globale tips voor het gebruik van feedback tijdens lastige zakelijke gesprekken, zoals functioneringsgesprek, beoordelingsgesprek, en het omgaan met klachten (van klanten) en weerstand en kritiek (van medewerkers en meerderen). (Bron : Biblion)


Book
Ik ben trots op je ! : oplossingsgericht communiceren voor ouders en professionals
Author:
ISBN: 9789077671726 Year: 2012 Publisher: Huizen Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

M. DahmenIn dit boek zet Ben Furman uiteen welke vaardigheden ouders en andere opvoeders nodig hebben om oplossingsgericht met kinderen te communiceren. Zijn methode is gebaseerd op de principes van Kids Skills. In vijf hoofdstukken worden vijf verschillende aspecten aangepakt: complimenteren en aanmoedigen; kinderen laten luisteren met behulp van de vijf-vinger-geheugen-regel; het versterken van samenwerking tussen volwassenen; omgaan met problemen en moeilijkheden; reageren op ongepast of onacceptabel gedrag van het kind. Aan het begin van elk hoofdstuk wordt een inleiding gegeven. Voor in het boek inhoudsopgave; achter in het boek is een samenvatting te vinden, alsmede een literatuuroverzicht en materiaaloverzicht. Kleurrijke lay-out met veel tekstkaders en enkele tekeningen.© NBD Biblion

Listing 1 - 7 of 7
Sort by