Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Mensen zijn vaak sneller dan organisaties met het adopteren van digitale technologie. Die technologie stelt ze in staat om meer te weten, sneller te reageren, beter samen te werken en meer en betere ideeën, producten en diensten te bedenken.In dit boek laat Menno Lanting zien hoe bedrijven óók slimmer kunnen worden en hun cultuur en organisatie kunnen verbeteren met behulp van de nieuwste technologie. Met veel praktische tips en voorbeelden van onder meer NASA, Google en Philips laat hij zien wat je kunt doen: van virtuele teams en crowdsourcing tot serious games en feedbacksystemen.Wat kunt u zelf morgen al direct aanpakken? Welke langetermijnstrategie is er nodig? Elke leidinggevende, professional of ondernemer moet zich deze vragen stellen. Lanting geeft antwoord en maakt de toekomst helder en bereikbaar. 'De slimme organisatie' is het sluitstuk van Lantings trilogie over digitalisering, leiderschap en organisatie. Eerder verschenen 'Iedereen CEO' en 'Connect!'. 'Connect' werd door Managementboek uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2011.Bron : http://www.managementboek.nl
Organisatiekunde ; netwerken. --- Organisaties --- Sociale media --- Leidinggeven --- Innovatie --- Technologiemanagement --- AA / International- internationaal --- 658.310 --- 338.043 --- Management strategie beleid change verandering --- Betrekkingen van de arbeiders met de werkgevers: algemeenheden --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica --- Organisatie --- Leiderschap
Choose an application
World history --- anno 1200-1799 --- anno 1800-1999 --- AA / International- internationaal --- 331.100 --- 338.040 --- 338.043 --- Economische geschiedenis: algemeenheden --- Ondernemingen: algemeenheden --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica
Choose an application
Knowledge, Sociology of --- Social epistemology --- Science --- Technological innovations --- Vocational qualifications --- Ability --- Sociologie de la connaissance --- Epistémologie sociale --- Sciences --- Innovations --- Qualifications professionnelles --- Aptitude --- Social aspects --- Aspect social --- AA / International- internationaal --- 650 --- 338.043 --- 203 --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica. --- Sociografie. Algemene beschrijving van de gemeenschappen (Sociologie). --- Epistémologie sociale --- Social aspects. --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica --- Sociografie. Algemene beschrijving van de gemeenschappen (Sociologie)
Choose an application
15 september 2008, kwart voor twee 's ochtends. Het ondenkbare gebeurt: de Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers moet bescherming aanvragen tegen zijn schuldeisers en sleurt in zijn val het hele financiële systeem mee. Ook Europa en de rest van de wereld ontsnappen niet aan een financiële - en later ook economische - crisis.Vijf jaar later maakt Geert Noels, samen met de belangrijkste betrokkenen en experts, de balans op. Is de economie stilaan uit het dal gekropen? Hebben we geleerd uit onze fouten? En wat met de andere gigantische uitdagingen waar de wereld voor staat, zoals de opkomst van de groeilanden, de zoektocht naar duurzame energiebronnen en de opwarming van de aarde?Aan de hand van zes belangrijke schokken legt Geert Noels in Econoshock 2.0 haarfijn uit hoe we er nu voor staan en wat we van de toekomst mogen verwachten. Zijn conclusie: alleen als we duurzaam leren omgaan met onze hulpbronnen, nieuwe technologieën volop aanwenden en authenticiteit en behoud van onze welvaart verkiezen boven schuldgedreven, onhoudbare groei, zijn we in staat om de crisis te overwinnen.bron : http://www.lannoo.be
International finance --- duurzame ontwikkeling --- technologische innovatie --- Business cycles --- economie --- Internationale economie --- Economic history --- 21st century --- Global Financial Crisis (2008-2009) --- 338.043 --- 331.32 --- 331.01 --- 460 Economie --- economische politiek --- ecologie --- situation economique --- economisch beleid --- 330 --- Economische crisis --- Duurzame economie --- Economie : evolutie --- 339 --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica. --- Structuur van de economie. --- Evolutie van de economische cycli. --- economische toestand --- politique economique --- economie algemeen --- PXL-Business 2013 --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica --- Structuur van de economie --- Evolutie van de economische cycli --- Financiële crisis --- Eenheidsmunt --- Economie --- Trends --- Demografie --- Internationalisering --- Informatietechnologie --- Communicatiemiddelen --- Brandstoffen --- Kapitalisme --- Ecologie --- EURO --- Trend --- IT --- Communicatiemiddel --- Brandstof --- Gezondheidszorg --- Druktechniek --- Bouwsector --- Stadsvernieuwing
Choose an application
Hommage aan de iconen van onze welvaartNa een reeks van boeken over innovatieve regio's, netwerken, technologie en Nobelprijswinnaars is het de hoogste tijd om ook een passende hommage te brengen aan de spilfiguur van onze maatschappelijke vooruitgang, aan de ultieme beweger van onze welvaart: de ondernemer. Deze ondernemer, de heroic entrepreneur zoals Joseph Schumpeter hem noemde, verdient niet alleen ons respect maar ook onze onverdeelde aandacht.In zijn nieuwste boek laat Martin Hinoul de lezer kennis maken met entrepreneurs als o.a. Steve Jobs, Lary Page, Robert Swanson, Hermann Hauser, Sir Alec Broers, Lieven Gevaert, Martine Reynaers, Hans Bourlon en Erik De Clercq. Op geheel eigen wijze doet hij verslag van vele persoonlijke ontmoetingen en schetst hij portretten van markante mannen en vrouwen die door hun inzicht en moed, hun kennis van zaken en hun doorzettingsvermogen succesvolle ondernemingen hebben opgebouwd en daarbij een voorbeeldfunctie vervullen voor anderen.Bij de selectie van rolmodellen focust Hinoul op drie innovatieve regio's: Silicon Valley in de Verenigde Staten, de Cambridge Regio in het Verenigd Koninkrijk en onze eigen Vlaanderen. Iedere regio wordt ingeleid door een deskundige met ervaring ter plaatse: voor Silicon Valley is dat Jos Bouckaert die er meer dan 30 jaar woonde en werkte, voor Cambridge zijn dat Alan Barrell en Charles Cotton die beiden hebben meegewerkt aan het unieke Cambridge Phenomenon, en voor onze Vlaamse regio schreef Koenraad Debackere, algemeen beheerder KU Leuven een inleiding. Hinoul toont aan dat succesvol ondernemerschap niet enkel het resultaat is van krachtige persoonlijkheden, maar ook in grote mate afhankelijk is van de regio waarin hij of zij opereert.Met een voorwoord door Vlaams minister-president Kris Peeters.Bron : http://upers.kuleuven.be
Economic growth --- Firms and enterprises --- Créateurs d'entreprise --- Entreprenariat --- Entrepreneuriat --- Entrepreneurs (Economie politique) --- Entrepreneurschap --- Entrepreneurship --- Entreprises [Esprit d' ] --- Esprit d'entreprise --- Esprit entrepreneurial --- Intrapreneuriat --- Intrapreneurship --- Ondernemers (Economische politiek) --- Ondernemerschap --- Academic collection --- 330.34 --- Silicon Valley --- Vlaanderen --- Cambridge Phenomenon --- 65 --- 338.040 --- 338.043 --- 338.32 --- 338.43 --- AA / International- internationaal --- VL / Flanders - Vlaams Gewest - Région Flamande --- economische ontwikkeling --- Management and organization of industry, trade and communication --- Ondernemingen: algemeenheden. --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica. --- Vestigingsplaats en specialisatie van de productie. Ondernemingscentra. --- Regionaal beleid. Industriële ontwikkeling en omschakeling van bepaalde regio's. Nieuwe industrieën. --- Economie --- Management --- 65 Management and organization of industry, trade and communication --- Ondernemingen: algemeenheden --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica --- Vestigingsplaats en specialisatie van de productie. Ondernemingscentra --- Regionaal beleid. Industriële ontwikkeling en omschakeling van bepaalde regio's. Nieuwe industrieën --- 65 Communicatie en transport. Accountancy. Bedrijfskunde. Public relations --- Communicatie en transport. Accountancy. Bedrijfskunde. Public relations
Choose an application
In this book, Nobel Prize-winning economist Edmund Phelps draws on a lifetime of thinking to make a sweeping new argument about what makes nations prosper--and why the sources of that prosperity are under threat today. Why did prosperity explode in some nations between the 1820's and 1960's, creating not just unprecedented material wealth but "flourishing"--meaningful work, self-expression, and personal growth for more people than ever before? Phelps makes the case that the wellspring of this flourishing was modern values such as the desire to create, explore, and meet challenges. These values fueled the grassroots dynamism that was necessary for widespread, indigenous innovation. Most innovation wasn't driven by a few isolated visionaries like Henry Ford and Steve Jobs; rather, it was driven by millions of people empowered to think of, develop, and market innumerable new products and processes, and improvements to existing ones. Mass flourishing--a combination of material well-being and the "good life" in a broader sense--was created by this mass innovation. Yet indigenous innovation and flourishing weakened decades ago. In America, evidence indicates that innovation and job satisfaction have decreased since the late 1960's, while postwar Europe has never recaptured its former dynamism. The reason, Phelps argues, is that the modern values underlying the modern economy are under threat by a resurgence of traditional, corporatist values that put the community and state over the individual. The ultimate fate of modern values is now the most pressing question for the West: will Western nations recommit themselves to modernity, grassroots dynamism, indigenous innovation, and widespread personal fulfillment, or will we go on with a narrowed innovation that limits flourishing to a few? A book of immense practical and intellectual importance, Mass Flourishing is essential reading for anyone who cares about the sources of prosperity and the future of the West.
Economic History --- Economics --- Developed countries --- Economic conditions --- Économie politique --- Développement économique --- Capitalisme --- Histoire --- Effets des innovations technologiques --- Technological innovations --- -Creative ability in business --- Corporate state --- 331.04 --- 331.100 --- 313 --- 338.043 --- AA / International- internationaal --- Self-realization --- -338.9 --- History, Economic --- Corporations (Corporate state) --- Corporatism --- Corporative state --- Corporativism --- State, Corporate --- Political science --- Syndicalism --- Fascism --- Functional representation --- Business creativity --- Business --- Success in business --- Breakthroughs, Technological --- Innovations, Industrial --- Innovations, Technological --- Technical innovations --- Technological breakthroughs --- Technological change --- Creative ability in technology --- Inventions --- Domestication of technology --- Innovation relay centers --- Research, Industrial --- Technology transfer --- Fulfillment (Ethics) --- Self-fulfillment --- Ethics --- Satisfaction --- Success --- Economic aspects --- Langdurige bewegingen. --- Economische geschiedenis: algemeenheden. --- Levenswijze en levensstandaard. Levensminimum. sociale indicatoren (Studiën). --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica. --- Social aspects --- Effets des innovations technologiques. --- Histoire. --- Économie politique. --- Economics. --- Economic history. --- Langdurige bewegingen --- Economische geschiedenis: algemeenheden --- Levenswijze en levensstandaard. Levensminimum. sociale indicatoren (Studiën) --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica --- Economic theory --- Political economy --- Social sciences --- Economic man --- Advanced countries --- Advanced nations --- Developed nations --- Economically advanced countries --- Economically advanced nations --- First World --- Industrial countries --- Industrial nations --- Industrial societies --- Industrialized countries --- Industrialized nations --- Western countries --- Economic development --- Social aspects. --- Developed countries - Economic conditions - 19th century --- Developed countries - Economic conditions - 20th century --- -Economic aspects
Choose an application
"A seminal work by bestselling author Clayton M. Christensen, now with a refreshed package. In the international bestseller The Innovator's Dilemma, Clayton Christensen exposed the Achilles' heel of many companies: by ignoring the disruptive technologies that evolve to displace them, they help initiate their own demise. In The Innovator's Solution, Christensen and Michael Raynor take the idea of disruption one step further--explaining how companies can and should become disruptors themselves. Now with a new look, The Innovator's Solution proves just how timely and relevant these ideas continue to be in today's hyper-accelerated business environment. Christensen (author of the award-winning Harvard Business Review article, "How Will You Measure Your Life?"), and Raynor give usable advice on the business decisions crucial to achieving truly disruptive growth and propose guidelines for developing your own disruptive growth engine. Citing in-depth research and theories tested in hundreds of companies across many industries, The Innovator's Solution is an important addition to any innovation library and an essential read for entrepreneurs and business builders. Published by Harvard Business Review Press. "-- "A seminal work by bestselling author Clayton M. Christensen. In his international bestseller The Innovator's Dilemma, Clayton M. Christensen exposed this crushing paradox behind the failure of many industry leaders: by placing too much focus on pleasing their most profitable customers, these firms actually paved the way for their own demise by ignoring the disruptive technologies that aggressively evolved to displace them. In The Innovator's Solution, Christensen and coauthor Michael E. Raynor help all companies understand how to become disruptors themselves. Clay Christensen (author of the award-winning Harvard Business Review article, "How Will You Measure Your Life?") and Raynor not only reveal that innovation is more predictable than most managers have come to believe, they also provide helpful advice on the business decisions crucial to truly disruptive growth. Citing in-depth research and theories tested in hundreds of companies across many industries, the authors identify the processes that create successful innovation--and they show managers how to tailor their strategies to the changing circumstances of a dynamic world. The Innovator's Solution is an important addition to any innovation library"--
AA / International- internationaal --- 658.0 --- 338.043 --- Organisatie van de ondernemingen. Bedrijfsplan. Algemeenheden. --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica. --- Creative ability in business. --- Industrial management. --- Customer services. --- Success in business. --- Disruptive technologies. --- BUSINESS & ECONOMICS --- Management. --- Strategic Planning. --- Decision-Making & Problem Solving. --- Business policy --- Business & economics --- Decision-making & problem solving. --- Strategic planning. --- Creative ability in business --- Customer services --- Disruptive technologies --- Industrial management --- Success in business --- Business creativity --- Business --- Business failures --- Prediction of occupational success --- Business administration --- Business enterprises --- Business management --- Corporate management --- Corporations --- Industrial administration --- Management, Industrial --- Rationalization of industry --- Scientific management --- Management --- Industrial organization --- Disruptive innovations --- Technological innovations --- Customer service --- Service, Customer --- Service (in industry) --- Services, Customer --- Technical service --- Customer relations --- Technologische vooruitgang. Automatisering. Computers. Werkgelegenheid en informatica --- Organisatie van de ondernemingen. Bedrijfsplan. Algemeenheden --- Créativité dans les affaires --- Gestion d'entreprise --- Service à la clientèle --- Succès dans les affaires --- Technologie de rupture --- BUSINESS & ECONOMICS / Management. --- BUSINESS & ECONOMICS / Strategic Planning. --- BUSINESS & ECONOMICS / Decision-Making & Problem Solving. --- Créativité dans les affaires --- Service à la clientèle --- Succès dans les affaires
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|