Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Als er - mede door 'Passend onderwijs' - meer leerlingen met andere onderwijsbehoeften in de klas komen en de diversiteit toeneemt, kun je niet vast blijven houden aan klassikale instructie. Laat dan de diversiteit doorgroeien en kies voor een klas waarin meerdere leerjaren in één klas worden begeleid door twee leerkrachten, co-teachers. In dit boek wordt ingegaan op de mogelijkheden, de voorwaarden, de kansen en de uitdagingen van de leeftijdsheterogene klas.
Graadklassen --- Didactische principes --- Onderwijsstijlen --- 474.22 --- Geïntegreerde onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- Diversiteit --- Team-teaching --- (zie ook: Weer Samen Naar School) --- School management --- onderwijsmethoden --- onderwijsorganisatie --- inclusief onderwijs --- intercultureel onderwijs
Choose an application
Lesgeven is een mooi maar veeleisend beroep. Om te kunnen leren van je eigen ervaringen en je eigen manier van lesgeven, moet je er af en toe over nadenken. Nu doen leraars dat wel dagelijks, maar vaak ontbreekt hen de tijd om dat echt grondig te doen. Hoe coach ik mijn klas? wil langer stilstaan bij de vraag wat goed lesgeven nu eigenlijk inhoudt. Dit boek biedt daarvoor heel wat informatie en inspiratie, en helpt je daarnaast ook meteen verder met concrete tips en handige lijstjes. Deze herziene editie verkent ook nieuwe topics als talentontwikkeling, het puberbrein, opbrengstgericht werken etc. Het is een onmisbaar boek voor beginnende en ervaren leerkrachten uit zowel het basis- als secundair/voortgezet onderwijs.
Didactiek. --- klassenmanagement --- Teacher education. Teacher's profession --- lesgeven --- Didactics --- Didactiek --- Klassenmanagement --- Education --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- Teachers --- Methodology --- Klasmanagement --- Communicatie --- Probleemgedrag --- Conflicten --- 454.22 --- 474.22 --- onderwijs --- coaching --- Onderwijsstijlen --- PXL-Education 2014 --- onderwijskunde --- talentontwikkeling --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- voortgezet onderwijs --- Coaching --- Coachend lesgeven
Choose an application
Onderwijspsychologische adviezen ten behoeve van leraren in het basisonderwijs. Een goede relatie met de ouders vergt soms heel wat stuurmanskunst van de leerkracht. De geactualiseerde uitgave Hoe ga je om met kinderen op school en met hun ouders? is een betrouwbaar kompas dat de leerkracht de juiste richting aangeeft voor een succesvolle en positieve relatie met ouders en kinderen. Aan de orde komen de volgende (deel)competenties en vaardigheden: zicht op zelfbeeld, communicatievaardigheden, effectief belonen en straffen, reflectie en goed omgaan met ouders. Deze uitgave biedt student en professional in de praktijk geteste en direct toepasbare adviezen, voorbeelden en tips. Compleet met oefeningen om van en met elkaar te leren. Perfect ter voorbereiding op de praktijk en zeer geschikt als naslagwerk.
Educational sciences --- intermenselijke relaties --- communicatie --- Basisonderwijs --- Relatie leraar - ouder --- Welbevinden --- Communicatieve vaardigheden --- Zelfbeeld --- Beloningen --- Straffen --- Reflectie --- Relatie ouder - school --- ouderbetrokkenheid --- 458.1 --- leerlingenbegeleiding --- ouders --- 474.22 --- Cognitieve opvoeding --- Communicatievaardigheden --- Competenties --- Conflicten --- Gedrag --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Luisteren --- Relatie leraar-leerling --- Oudercontact --- schoolmanagement, directieraden, klassenraden, ouderavonden, oudercommissies, ouderparticipatie, schoolparlementen en schoolraden --- Onderwijsstijlen --- Beloning --- Straf --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs --- Patiënt
Choose an application
Onderwijspsychologische adviezen ten behoeve van leraren in het basisonderwijs. Een goede relatie met de ouders vergt soms heel wat stuurmanskunst van de leerkracht. De geactualiseerde uitgave Hoe ga je om met kinderen op school en met hun ouders? is een betrouwbaar kompas dat de leerkracht de juiste richting aangeeft voor een succesvolle en positieve relatie met ouders en kinderen. Aan de orde komen de volgende (deel)competenties en vaardigheden: zicht op zelfbeeld, communicatievaardigheden, effectief belonen en straffen, reflectie en goed omgaan met ouders. Deze uitgave biedt student en professional in de praktijk geteste en direct toepasbare adviezen, voorbeelden en tips. Compleet met oefeningen om van en met elkaar te leren. Perfect ter voorbereiding op de praktijk en zeer geschikt als naslagwerk.
Educational sciences --- intermenselijke relaties --- communicatie --- Basisonderwijs --- Relatie leraar - ouder --- Welbevinden --- Communicatieve vaardigheden --- Zelfbeeld --- Beloning --- Straf --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Communicatie ; onderwijs --- Relatie ouder - school --- ouderbetrokkenheid --- 458.1 --- leerlingenbegeleiding --- ouders --- 474.22 --- Cognitieve opvoeding --- Communicatievaardigheden --- Competenties --- Conflicten --- Gedrag --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Luisteren --- Relatie leraar-leerling --- Oudercontact --- schoolmanagement, directieraden, klassenraden, ouderavonden, oudercommissies, ouderparticipatie, schoolparlementen en schoolraden --- Onderwijsstijlen
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|