Narrow your search

Library

AP (2)

Arteveldehogeschool (2)

DocAtlas (2)

KDG (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

EhB (1)

Hogeschool Gent (1)

More...

Resource type

book (2)

digital (1)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2015 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Multi
De pedagogisch sensitieve leraar : werken aan brede opbrengsten
Author:
ISBN: 9789046904442 904690444X 9789046964804 Year: 2015 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Studieboek waarin de pedagogisch sensitieve leraar centraal staat én de verbinding gemaakt wordt naar brede opbrengsten. Thema's zijn onder andere: Goed leraarschap, OGW en HGW, Een op groei gerichte mindset, Een positief pedagogisch klimaat, Feedback geven en (Leren) Omdenken. Ieder thema 'voelt' als een goedgevulde schatkist, vol met theorie (in theoriebox), veel praktijkvoorbeelden en een groot aantal tools (met te downloaden formulieren en formats), die meteen morgen gebruikt kunnen worden. Op basis van recente wetenschappelijke inzichten, in toegankelijke taal, met uitgebreide literatuurlijst en register. Tussen alle informatieve stukken door zijn 'Ga eens na'-kaders (reflectieblokjes) gestrooid, waarbij een aantal concrete vragen de lezer aan het denken zet over eigen rol en eigen handelen. Rijke uitgave voor (pabo)studenten, beginnende én ervaren leraren – voor individueel gebruik en op teamniveau. Uitgave waarin de bijdrage van een goed pedagogisch klimaat bij het behalen van brede leeropbrengsten, onderbouwd en op waarde geschat wordt. Dat is pas echt onderwijs 'genieten'!


Book
Leerlingparticipatie : participerend onderwijs 2
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789491916151 9789491916168 9789491916038 9789077343168 Year: 2015 Publisher: Averbode Cego Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de reeks Cego Practicum verscheen eerder al de trilogie i.v.m. Motiverend Onderwijs met titels rond differentiatie, breed evalueren en talenten. Nu staat het Participatief Onderwijs in de kijker met een publicatie rond praten of omgaan met kinderen, een publicatie rond leerlingparticipatie en een publicatie rond projectwerk. Participerend Onderwijs deel 1 staat stil bij de basishouding van de leerkracht. Het kind nodigt de leerkracht uit : “Zie mij, hoor mij, voel mij…” Zie naar kinderen met al hun mogelijkheden, luister naar kinderen met al hun talen en expressievormen, wees gevoelig voor de belevingen van kinderen met al hun emoties.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by