Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Studieboek waarin de pedagogisch sensitieve leraar centraal staat én de verbinding gemaakt wordt naar brede opbrengsten. Thema's zijn onder andere: Goed leraarschap, OGW en HGW, Een op groei gerichte mindset, Een positief pedagogisch klimaat, Feedback geven en (Leren) Omdenken. Ieder thema 'voelt' als een goedgevulde schatkist, vol met theorie (in theoriebox), veel praktijkvoorbeelden en een groot aantal tools (met te downloaden formulieren en formats), die meteen morgen gebruikt kunnen worden. Op basis van recente wetenschappelijke inzichten, in toegankelijke taal, met uitgebreide literatuurlijst en register. Tussen alle informatieve stukken door zijn 'Ga eens na'-kaders (reflectieblokjes) gestrooid, waarbij een aantal concrete vragen de lezer aan het denken zet over eigen rol en eigen handelen. Rijke uitgave voor (pabo)studenten, beginnende én ervaren leraren – voor individueel gebruik en op teamniveau. Uitgave waarin de bijdrage van een goed pedagogisch klimaat bij het behalen van brede leeropbrengsten, onderbouwd en op waarde geschat wordt. Dat is pas echt onderwijs 'genieten'!
Kwaliteitszorg ; onderwijs. --- basisonderwijs --- leraren --- lerarenopleiding --- Leraren ; professionalisering --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Leraren --- Feedback --- Handelingsgericht werken --- Opbrengstgericht werken --- Onderzoekend leren --- Pedagogisch klimaat --- handelingsgericht werken --- opbrengstgericht werken --- 474.22 --- leeropbrengsten --- 454.2 --- Leeropbrengsten --- zelfreflectie --- professionalisering --- Evaluatie ; onderwijs --- Pedagogie --- Pedagogiek --- Onderwijspraktijk --- Onderwijsstijlen --- Pedagogisch project --- Onderwijsstijl
Choose an application
In de reeks Cego Practicum verscheen eerder al de trilogie i.v.m. Motiverend Onderwijs met titels rond differentiatie, breed evalueren en talenten. Nu staat het Participatief Onderwijs in de kijker met een publicatie rond praten of omgaan met kinderen, een publicatie rond leerlingparticipatie en een publicatie rond projectwerk. Participerend Onderwijs deel 1 staat stil bij de basishouding van de leerkracht. Het kind nodigt de leerkracht uit : “Zie mij, hoor mij, voel mij…” Zie naar kinderen met al hun mogelijkheden, luister naar kinderen met al hun talen en expressievormen, wees gevoelig voor de belevingen van kinderen met al hun emoties.
leerlingenparticipatie --- School management --- Educational psychology --- interactieprocessen --- interactief onderwijs --- werkelijkheidsonderricht --- projectonderwijs --- Didactics --- Ervaringsgericht onderwijs --- Opvoeden --- Relatie leraar - leerling --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- participerend onderwijs --- ervaringsgericht werken --- 474.21 --- relatie --- 474.23 --- Projectwerking --- Differentiatie --- Klasklimaat --- Participatie --- Basisonderwijs --- Wereldoriëntatie --- Projectwerk --- Didactische principes --- leerlingparticipatie --- onderwijsstijlen --- Leerlingparticipatie --- Onderwijsstijlen --- 474.22 --- Leerlingenparticipatie ; onderwijs --- basisonderwijs --- onderwijsleerprocessen --- onderwijsstrategie --- PXL-Education 2017 --- Relatie ouderen - kind --- Betrokkenheid --- Leefwereld --- Projectonderwijs --- Onderwijsbeleid --- Inspraak --- Democratische opvoeding --- Leren leren --- Rechten van het kind --- Onderwijsstijl --- Leerlingenparticipatie --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kleuter --- Kinderrechten --- Nederland --- Kust
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|