Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Groeiende taal door wetenschap, K-5: strategieën die werken Bevorderen van levenslang leren van leerkrachten ingebed in effectieve onderwijspraktijken en de wetenschapsnormen Wetenschap is een natuurlijke motivator en een academische motor voor het gebruik van taal, maar het is de leraar die de sleutel is tot het bevorderen van de aangeboren nieuwsgierigheid in elke leerling. Growing Language Through Science biedt een model voor contextualisering van taal en het bevorderen van academisch succes voor alle studenten, met name Engels lerenden in de K-5 wetenschap klas, door middel van een zeer effectieve aanpak die onderzoek-gebaseerde wetenschappelijke lessen integreert met taalrijke hand-on ervaringen. Je zult merken dat - een schat aan educatieve hulpmiddelen om studenten te ondersteunen en te betrekken, met links naar de Next Generation Science Standards (NGSS) - presentatie- en beoordelingsstrategieën die tegemoetkomen aan de uiteenlopende behoeften van studenten, terwijl ze worden aangemoedigd om communicatieve taal te gebruiken, te spreken, te luisteren, te lezen en te schrijven - kant-en-klare sjablonen en illustraties om de tekstuele discussie te verrijken - in het veld geteste onderwijsstrategieën die zijn ingekaderd in de 5E's die worden gebruikt in eentalige en tweetalige klaslokalen - reflectie oefeningen die leraar educatieve besluitvorming te verbeteren. Gebruik deze tijdige bron om de wetenschap en taalvaardigheden van studenten tegelijkertijd op te bouwen, terwijl ze tegelijkertijd de vreugde in het leren kunnen vinden. Foster life-long teacher learning embedded in effective teaching practices and the science standards Science is a natural motivator and an academic engine for utilizing language, but it is the teacher who is the key to fostering the innate curiosity in each learner. Growing Language Through Science offers a model for contextualizing language and promoting academic success for all students, particularly English learners in the K-5 science classroom, through a highly effective approach that integrates inquiry-based science lessons with language rich hand-on experiences. You’ll find - A wealth of instructional tools to support and engage students, with links to the Next Generation Science Standards (NGSS) - Presentation and assessment strategies that accommodate students’ diverse needs, while encouraging them to use communicative language, speaking, listening, reading, and writing - Ready-to-use templates and illustrations to enrich the textual discussion - Field-tested teaching strategies framed in the 5Es used in monolingual and bilingual classrooms - Reflection exercises that enhance teacher instructional decision making. Use this timely resource to build students’ science and language skills simultaneously – while helping them find the joy in learning.
School management --- English language --- wetenschappelijk taalgebruik --- talenonderwijs --- onderwijsvernieuwing --- Engels --- onderwijsorganisatie --- onderwijspraktijk --- didactische werkvormen --- onderwijsstrategieën --- sociolinguïstiek --- exacte wetenschappen
Choose an application
De wereld verandert razendsnel. Moet ons onderwijs dan ook niet veranderen? Leren onze kinderen op school nog wel de cruciale dingen die ze nodig hebben in de maatschappij van de 21ste eeuw? Ons onderwijs is voortreffelijk, maar het werkt niet even goed voor alle leerlingen. Hoe kan ons onderwijs ervoor zorgen dat alle leerlingen zich volwaardig ontwikkelen en zich goed voelen op school? Wat is de rol van de leerkracht? En wat is de rol van ouders? En moeten we nu massaal computers en tablets in onze klassen invoeren? Dit boek biedt een antwoord op de grote vragen over het onderwijs van de 21ste eeuw.
Primary education --- Secondary education --- Onderwijsvernieuwing --- Leraar --- Onderwijsfilosofie --- 21e eeuw --- Education --- Twenty-first century --- 21st century --- Onderwijsvisie. --- Onderwijsstrategieën. --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie).
Choose an application
Een groepsbijeenkomst in goede banen leiden gaat niet vanzelf. Iedereen die weleens voor een groep staat - als trainer, workshopleider of voorzitter van een vergadering- weet dat. Je wilt natuurlijk dat alle deelnemers actief en in harmonie bijdragen aan een gezamenlijk resultaat. Maar de werkelijkheid is vaak weerbarstig. Wat doe je als een deelnemer veel te vaak het woord neemt waardoor de rest stilvalt, Als deelnemers het nut van de bijeenkomst hardop in twijfel trekken? Of als de sfeer omslaat wanneer een vraag plots leidt tot een emotionele discussie?
vergadertechnieken --- groepsdiscussies --- 305.2 --- gesprekstechnieken --- Psychologie van groepen --- 454.2 --- pedagogisch handelen --- leren leren --- Schoolprestaties --- Onderwijsstrategieën --- groepsdynamica --- 361.13 --- mondelinge communicatie --- Didactic strategies --- School management
Choose an application
Beknopte versie van het gelijknamige studieboek voor studenten en (aankomende) leraren.
454.2 --- Evidence based --- Lesgeven --- Lesvoorbereiding --- Klasklimaat --- Leerstrategieën --- feedback --- Onderwijsstrategieën --- Competenties --- Lerarenopleiding --- Didactische werkvormen --- Didactiek --- lesgeven --- onderwijzen --- Didactics --- didactiek --- 750 Onderwijspersoneel
Choose an application
Effectief leren, basisboek bespreekt uitgebreid de instructiestrategieën ’directe instructie’ en ’samenwerkend leren’ en geeft talloze tips en werkvormen om hier in de klas vorm aan te geven. Deze twee strategieën zijn niet zomaar gekozen. Het veelomvattende onderzoek van de onderwijskundige John Hattie laat zien dat dit nog altijd de meest effectieve onderwijsstrategieën zijn. Daarnaast besteedt het boek veel aandacht aan goed vragen stellen, meervoudige intelligentie, en, niet in de laatste plaats, de ontwikkeling van een goed leerklimaat. Veel van de voorbeelden en tips zijn direct afkomstig uit de praktijk, uit de vele honderden lessen die de auteurs jaarlijks in scholen zien. Elk hoofdstuk sluit af met een uitgebreide rondgang door wat de literatuur over het betreffende onderwerp te zeggen heeft. De inhoud van dit boek is daarmee stevig geworteld in een combinatie van theorie en praktijk. Deze vierde editie van Effectief leren, basisboek is ingrijpend herzien. In deze editie is er nadrukkelijk aandacht voor het werk van John Hattie. Het gebruik van nieuwe media is geïntegreerd in de voorbeelden en onderbouwingen, maar alleen daar waar het leren bevordert. Er is extra aandacht besteed aan hoe om te gaan met huiswerk in de klas en in relatie daarmee aan het relatief nieuwe begrip flipping the classroom. In het hoofdstuk Klimaat is de paragraaf met het begrip ’basisbehoeften’ naar voren gehaald en daarmee tot een sleutelbegrip geworden voor het leerklimaat in de klas. Bij de bespreking van het begrip ’leren’ is uitdrukkelijk gebruikgemaakt van de recente studie van Douglas Hofstadter e.a. (2013).
454.2 --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Directe instructie --- Hoger onderwijs --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Lager onderwijs --- Leren --- Meervoudige intelligentie --- Onderwijsleergesprek (Leergesprek) --- Onderwijsstrategieën --- Secundair onderwijs --- Onderwijs ; studeren. --- Coöperatief leren
Choose an application
Rode draad door het boek vormt het uitgangspunt dat het de taak is van een leerkracht keuzes te maken en een eigen stijl te ontwikkelen. In deze tweede editie is meer aandacht voor de pedagogische kant van onderwijzen. Verder is het hoofdstuk over leren uitgebreid met informatie over het cognitivisme en komt in het hoofdstuk over de leerkracht de maatschappelijke positie van de docent aan de orde. Het hoofdstuk over het sturen van leren is vervangen door een breder hoofdstuk over onderwijzen, waarin specifieke aandacht wordt besteed aan verschillende onderwijstypen en de consequenties daarvan voor het werk van de leraar. Deze consequenties zijn ook verwerkt in het praktijkdeel. Aan het praktijkdeel is tevens het hoofdstuk 'Storing' toegevoegd dat ingaat op zaken als klassenmanagement en orde houden.
Teaching --- didactiek --- leren --- Didactiek --- Leraren --- Lesgeven --- Zelfwerkzaamheid --- Leerlingen --- Leerprocessen --- Instructie --- 454.2 --- Beginsituatie --- Competenties --- Leertheorieën --- Leren --- Onderwijsstijlen --- Professionalisering --- Schoolmanagement --- Zelfstandig leren --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijskunde --- Leraar --- Directie
Choose an application
Teaching is one of the most important jobs in the world and often one of the hardest. Excellent teachers continually strive to learn and improve their craft, and no matter how good a teacher is, there's always room for improvement. Teach like a Champion became a global bestseller because it offered concrete, engaging, easy-to-implement techniques teachers could use to keep their students engaged, focused, and learning.
Onderwijsstrategie --- Lesgeven --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstijl --- Klasmanagement --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsstrategieën --- Relatie leraar-leerling --- 474.21 --- Relatie leraar - leerling --- 454.2 --- onderwijsstijlen --- klasmanagement --- leraarschap --- onderwijsstrategieën --- relatie leraar-leerling --- Didactische principes --- Contains audio-visual material --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- didactiek --- didactische werkvormen --- lesgeven --- Effective teaching. --- Academic achievement. --- College preparation programs.
Choose an application
Onderzoek toont aan dat leerstrategieën een krachtig middel zijn om aan dat ideaal vorm te geven. Leerstrategieën zijn concrete manieren van leren: hiermee leren kinderen hoe ze moeten en kunnen leren. Zo leren ze met de strategie ‘Jezelf kennen’ welke taken bij hen passen en welke vaardigheden ze juist vaker moeten oefenen. Om zichzelf voor een taak te motiveren kunnen ze de strategie ‘Het nut zien’ inzetten.Pieternel Dijkstra behandelt per hoofdstuk een leerstrategie en geeft praktische tips waarmee je leerlingen kunt helpen zich deze eigen te maken en te gebruiken. Zo help je al je leerlingen het beste uit zichzelf te halen.
Studievaardigheden. --- Leren leren. --- Didactic strategies --- leerstrategieën --- leren leren --- Leren leren --- Leerstrategieën --- Metacognitie --- Leren --- cognitieve vaardigheden --- Motivatie --- Studievaardigheden --- 474.21 --- #PBIB:+110.10 --- 454.2 --- onderwijsstrategieën --- didactische werkvormen --- didactiek --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijsstrategie --- KHCA
Choose an application
Multiculturele opvoeding --- Diversiteit --- Culturele diversiteit --- Sociology of minorities --- Sociology of education --- School management --- personen met een beperking --- gender --- opvoeding --- multiculturele samenleving --- hoogbegaafdheid --- culturele diversiteit --- meertaligheid --- onderwijsstrategieën --- United States --- United States of America
Choose an application
In "wat echt werkt" wordt een uitgebreide selectie van 27 strategieën besproken, die bewezen effectief zijn, en in de praktijk direct kunnen worden toegepast. Deze uitgave is daarmee een bron van onschatbare waarde voor onderwijsprofessionals die ervan verzekerd willen zijn dat hun werkwijzen en strategieën bijdragen aan beter onderwijs en beter leren voor alle leerlingen. Van elk van deze strategieën wordt een beschrijving gegeven, worden de theoretische basis en achterliggende gedachten besproken, praktijkvoorbeelden gegeven, het wetenschappelijk onderzoek ernaar wordt toegelicht, en bovendien worden waar nodig nadelen en valkuilen vermeld. Tot slot volgen er een algehele conclusie en tips voor verder lezen.
onderwijsstrategieën --- didactische principes --- didactiek --- 454.2 --- Onderwijsstrategieën --- Klasmanagement --- Ouderparticipatie --- Coöperatief leren --- Peer tutoring --- Directe instructie --- Inclusief onderwijs --- Onderwijs --- Finland --- Didactiek --- Onderwijskunde --- klassenmanagement --- geïntegreerd onderwijs --- 450.4 --- Didactische principes --- 454.23 --- #KVHB:Onderwijs --- #KVHB:Inclusief onderwijs --- #PBIB:+110.10 --- klasmanagement --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Leraren --- Professionalisering. --- Didactic strategies --- evidence-based methodiek --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Leraren ; professionalisering --- Onderwijsvernieuwing ; Nederland --- PXL-Education 2016 --- onderwijsstrategie --- Didactische werkvormen --- inclusief onderwijs --- Onderwijsstrategie --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|