Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Schrijven in stappen biedt een gedetailleerde beschrijving van de stappen die gezet kunnen worden om een goed literatuurverslag te maken. Uitgaande van de drie schrijfrondes - voorbereiden, schrijven en herschrijven - geeft de auteur aan hoe studenten van een onderwerp tot een complete tekst kunnen komen. Daarbij worden van elke stap alle uit te voeren activiteiten beschreven. Met behulp van de per ronde opgenomen checklist kan de schrijver eenvoudig het resultaat van zijn eigen stappen controleren.Voor deze vierde druk is dankbaar gebruikgemaakt van adviezen van docenten van de verschillende faculteiten, scholen en opleidingen waar studenten werken met het boek. Zo wordt eerder stilgestaan bij het (online) zoeken naar literatuur en uitgebreider ingegaan op het vinden, beoordelen en vastleggen van verschillende soorten (digitale) bronnen. De gebruikte verwijsstijl is die van de American Psychological Association (APA).DoelgroepDit boek is met name interessant voor studenten aan bestuurskundige, bedrijfskundige of sociaal-wetenschappelijk geörienteerde opleidingen. Daarnaast is het ook geschikt voor iedereen die zich beroepshalve bezighoudt met verslaglegging.Bron : http://www.boomlemma.nl
rapporteren --- scriptie --- Rapporteren --- Scripties --- Literatuurstudie --- APA --- Geschreven taal --- Tekstschrijven --- Communicatieve vaardigheden --- Scriptie --- Literatuuronderzoek
Choose an application
This book is intended for art courses where there is a writing component. This text guides art students through the writing process. Students are shown how to analyze pictures (drawings, paintings, photographs), sculptures and architecture. The text includes: coverage of essential writing assignments including formal analysis, comparison, research paper, review of an exhibition, essay examination; clear step-by-step writing instructions guiding students though the research and writing processes; sample essays, with analytic comments by the author, demonstrating the virtues of effective writing.
Art criticism --- kunst --- kunstkritiek --- 001.8 --- 7.01 --- onderzoek in de kunsten --- papers --- scripties --- kunsttheorie --- methodologie --- Art --- Arts --- Criticism --- Authorship --- Analysis, interpretation, appreciation --- art history --- writing [processes]
Choose an application
Ce guide de rédaction dun travail universitaire a pour ambition de présenter quelques outils et clés qui doivent permettre à létudiant de mener à terme une recherche scientifique portant sur une oeuvre littéraire dans le domaine du français. Il met laccent sur la redaction dun mémoire de bachelier ou dun mémoire de Master, mais la méthodologie et les outils sont également utiles pour la redaction dun commentaire de texte moins vaste.
College teaching --- Enseignement universitaire--Méthodes --- Universitair onderwijs--Methoden --- Universitaire onderwijsmethoden --- Universiteiten--Onderwijs--Methoden --- Universiteiten--Onderwijsmethoden --- University teaching --- Universités--Enseignement--Méthodes --- Franse letterkunde --- Franse taal --- research --- methodologie --- literatuuronderzoek --- academische teksten --- scripties --- methodologie. --- literatuuronderzoek. --- academische teksten. --- scripties. --- French language --- Study and teaching --- Methodology
Choose an application
In dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD BiblionIn dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD Biblion - Jos Derksen
Mindmaps. --- Studeren. --- Studievaardigheden. --- Leren leren. --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- Teaching --- leren leren --- leren --- Leren --- Studievaardigheden --- mindmapping --- 450.8 --- Mindmapping --- Leren leren --- #KVHB:Mindmappen --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leerprocessen --- 474.21 --- mindmappen --- Leerstrategieën --- studievaardigheden --- 371.3 --- leerstrategieën --- Apprentissage Leerproces --- Heuristique Heuristiek --- Méthodes Methoden --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Intellect --- Thought and thinking --- Mental work --- Methodology --- Cognitive maps (Psychology) --- PXL-Central Office 2015 --- PXL-Education 2015 --- methodiek --- studeren --- Studiemethoden --- Visuele communicatie --- Beeldcommunicatie --- Infografiek --- Studiemethode --- Mindmap
Choose an application
'Onderzoeksvaardigheden. Voor onderwijs, zorg en welzijn' biedt een praktische inleiding in het ontwerp, de uitvoering en de interpretatie van kwantitatief en kwalitatief praktijkgericht onderzoek. Aan de hand van tal van voorbeelden wordt het hele onderzoeksproces doorlopen van probleemstelling en onderzoeksontwerp, over dataverzameling en -analyse tot rapportage.Bron : http://www.deboeck.be
Onderzoeksvaardigheden. --- rapporteren --- presenteren --- statistisch onderzoek --- steekproeven --- enquêtes --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- Methods in social research (general) --- kwalitatief onderzoek --- Onderzoeksvaardigheden ; hoger onderwijs --- Scripties --- Leerlingbegeleiding --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- onderzoek --- sociaal onderzoek --- onderzoeksvaardigheden --- Research (onderzoek) --- 300.6 --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- 450.49 --- 003 --- 001.81 --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Methodologie --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Sociology --- Study and teaching --- Handbooks, manuals, etc. --- Research --- Methodology --- Education --- PXL-Healthcare 2015 --- wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksvaardigheden --- Vaardigheden --- Onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Praktijkonderzoek --- Kwantitatief onderzoek --- Kwalitatief onderzoek --- Onderzoeksvaardigheid --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|