Narrow your search

Library

ULiège (6)

ULB (4)

UCLouvain (3)

UGent (2)

KBR (1)

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UAntwerpen (1)

More...

Resource type

book (6)


Language

English (4)

French (2)


Year
From To Submit

2017 (6)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Transparency, public relations, and the mass media : combating the hidden influences in news coverage worldwide
Authors: ---
ISBN: 9780415884242 9780203545461 9781351743952 9781135935535 Year: 2017 Publisher: New York : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Pour une lecture linguistique et critique des médias : empathie, éthique, point(s) de vue
Author:
ISBN: 9782359351941 235935194X Year: 2017 Publisher: Limoges : Lambert-Lucas,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Une étude critique des médias dans laquelle l'auteur tente de rendre compte de la subjectivité et de l'objectivité de leurs discours. Il évoque leurs stratégies de communication, leurs manières d'entrer en contact avec les sources et les acteurs des événements, de mesurer la relativité des opinions, des faits et des savoirs. Il propose ensuite une analyse de la dimension éthique de leurs discours. ©Electre 2017 Cet ouvrage propose une lecture linguistique « engagée mais non enragée » (Hannah Arendt) des médias, à la lumière des idéaux démocratiques qu’ils devraient servir. Il s’appuie sur l’analyse des points de vue, afin de rendre compte de la subjectivité des discours, y compris lorsqu’ils semblent le plus objectifs. Il analyse leur confrontation dans un cadre polyphonique, dialogique et empathique, afin de dégager les stratégies par lesquelles les médias entrent (ou non) en dialogue avec les sources et les acteurs des évènements, mesurent la relativité des opinions, des faits et des savoirs, aident à penser la complexité et le bien commun, sans verser dans le relativisme. Il revient sur la dimension éthique des discours des médias, au-delà du respect de la déontologie. Enfin, il propose une étude renouvelée des postures des journalistes ainsi que des phénomènes de prise en charge et de responsabilité énonciatives.De nombreuses études de cas – interviews, enquêtes, reportages, portraits, hyperstructures – analysent les mécanismes et effets du rewriting des dépêches d’agence, du fact-checking, de l’implicite, du persiflage, des caricatures, des phénomènes d’invisibilité et de naturalisation. Elles renouvellent les problématiques touchant aux relations entre médias et critique des médias, à la place des émotions dans les représentations, aux nouvelles formes de citation, de montage et à leur fonction de preuve.


Book
Consciousness and the limits of objectivity : the case for subjective physicalism
Author:
ISBN: 9780198776611 Year: 2017 Publisher: Oxford : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The objectivity of judicial decisions : a comparative analysis of nine jurisdictions
Author:
ISBN: 9783631675908 9783631702116 9783631702123 9783631702130 Year: 2017 Publisher: Frankfurt am Main ; New York : Peter Lang,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book discusses how judges qualify their activities as objective. The data for this project was retrieved from a large sample of cases using Langacker’s methodology. The sample included over a thousand decisions from Brazil, Hungary, Italy, Lithuania, Slovakia, Slovenia, Spain, Romania and the UK. The decisions considered allegations of judicial bias, unfairness, and injustice. Pre-judices are shared cognitive methods that legal practitioners perceive as necessary. The results of the study directly confirm Pierre Legrand’s claims of pre-judices in legal discourse, and as corollary, Jules L. Coleman and Brian Leiter’s idea of modest objectivity in law.


Book
Journalistic Authority : Legitimating News in the Digital Era
Author:
ISBN: 9780231174459 9780231174442 9780231543095 0231174446 0231174454 0231543093 Year: 2017 Publisher: New York, NY : Columbia University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

When we encounter a news story, why do we accept its version of events? A complicated set of cultural, structural, and technological relationships inform this interaction, and Journalistic Authority provides a relational theory for explaining how journalists attain authority. The book argues that authority is not a thing to be possessed or lost, but a quality of the connections between those laying claim to being an authority and those who assent to it. Matt Carlson examines the practices journalists use to legitimate their work: professional orientation, development of specific news forms, and the personal narratives they circulate to support a privileged social place. He then considers journalists' relationships with the audiences, sources, technologies, and critics that shape journalistic authority in the contemporary media environment. Carlson argues that journalistic authority is always the product of complex and variable relationships. By creating a schema to account for this complexity, he presents a new model for critiquing journalism while advocating for the norms and practices we want to be authoritative.

Listing 1 - 6 of 6
Sort by