Listing 1 - 10 of 268 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
ICT --- Beroepsprofiel --- Rekenen
Choose an application
Microsoft Excel 2019 - La gestion des fichiers - La saisie / modification des données - Les feuilles de calcul - Les calculs - Les outils d'analyse - La présentation des données - La réorganisation des données - L'impression des données - Les graphiques - Les objets graphiques - Tableaux de données et tableaux croisés dynamiques - Travail collaboratif - Fonctions avancées diverses
Choose an application
Is de software van uw bedrijf verouderd ? Zorg er dan voor dat oud denken de introductie van nieuwe software niet in de weg zit. Software vormt de administratieve ruggengraat van uw organisatie. Bijna alle bedrijfsprocessen zijn ervan afhankelijk. Vroeg of laat moeten cruciale legacy-systemen worden vervangen - en dan gaat het vaak mis. De vervanging van legacy-systemen vormt een groot IT-project waarmee medewerkers weinig ervaring hebben. Het draait daarom vaak op een mislukking uit, met budgetoverschrijdingen, gemiste deadlines en ontbrekende functionaliteiten.Ook levert de nieuwe software vaak minder op dan verwacht, omdat bij veel organisaties de manier van werken is vergroeid met de oude software. Veel medewerkers zitten vast in dat 'oude denken' en kunnen of willen geen nieuw systeem met echt nieuwe eigenschappen maken. In dit boek kunt u lezen hoe u als CEO een IT-project succesvol laat verlopen, zodat het eindresultaat alle mogelijkheden biedt die u zoekt. Bron : http://www.managementboek.nl
ICT --- Software --- Administratieve organisatie --- Projectmanagement --- IT --- Veranderingsmanagement
Choose an application
Approximately one billion people globally lack government-recognized identification. As a consequence, they face barriers to accessing critical services and exercising their rights. Robust, inclusive, and responsible foundational identification (ID) systems2 can be transformative for a country's development and for the welfare of its poorest and most vulnerable populations by enabling financial inclusion, the empowerment of women and girls, access to basic services, social safety nets, and political participation. Moreover, at a systemic level, leapfrogging traditional paper-based approaches in favor of digital identification systems can generate significant benefits across the public and private sectors by increasing efficiency and accountability (chiefly through the reduction of fraud, leakages, and waste in public programs) as well as driving innovation in service delivery (through the use of mobile or digital payments, for instance). As governments across the globe are implementing new, digital foundational identification systems or modernizing existing ID programs, there is an urgent need to develop accurate estimations of the associated costs. There are a handful of existing analyses that have attempted to estimate the overall cost of foundational ID systems: for instance, Gelb and Diofasi Metz (2018) estimate that it is likely to cost a low income country roughly 0.6 percent of GDP to build a foundational ID system, or about USD 4-11 investment per registrant for enrolment and credential issuance. The same study cites figures for a few countries suggesting recurrent costs of around 0.06-0.1 percent of gross domestic product (GDP). As the authors point out however, few data points exist and these figures may not apply to different types of systems or to all countries.
Choose an application
Onderwijsinnovatie gaat steeds meer gepaard met ICT. Scholen ervaren deze veranderingsprocessen - het samenspel van de menselijke factor en het materiële aspect van ICT -, vaak als erg complex. Bovendien worden de maatschappelijke verwachtingen rond digitalisering groter, groeit het aanbod aan digitale inhoud exponentieel en gaan de verdere ontwikkelingen van hard- en software in hoog tempo door. De integratie en implementatie van toepasbare technologie veronderstelt een dynamische aanpak die gedragen wordt door de hele schoolorganisatie. Het boek ?ICT op school? schetst de voorwaarden en de bouwstenen om ICT op school op een doelgerichte, systematische en procesmatige manier aan te pakken. Een verhelderend boek voor ICT-coördinatoren, leerkrachten, directeurs en schoolbestuurders.(Bron: https://www.politeia.be/nl/publicaties/75375-ict+op+school)
ICT --- Ict ; computerondersteund onderwijs --- digitale leermiddelen --- PXL-Education 2018 --- onderwijsinnovatie --- digitaal leermateriaal --- Digitale leermiddelen --- Onderwijsvernieuwing --- Schoolontwikkeling --- Veranderingsproces --- ICT ; onderwijs --- 096 Informatica --- 720 Onderwijs --- Onderwijstechnologie --- Onderwijsvernieuwingen --- Onderwijsinnovatie
Choose an application
"Het gebruiken van twee benen zorgt voor een hogere handelingssnelheid en een grotere kans op succes. Om spelers tweebenig te maken, zorgen wij ervoor dat zij ook in situaties worden gezet waarin het natuurlijk is om de bal met het minder sterke been mee te nemen en coachen hen dan positief."Het bovenstaande citaat is een van de gouden regels bij de voetbalclub AZ. Maar geldt deze gouden regel bij het samenwerken op het voetbalveld ook voor professionals en organisaties? Het antwoord leest u in Tweebenig samen werken. Adviseurs, bestuurders, wetenschappers, ambtenaren, managers en een voetbaltrainer delen hun kennis en ervaringen over tweebenig samen werken.Taaie maatschappelijke opgaven vragen om steeds meer samenwerking tussen publieke, maatschappelijke en private partijen. Vaak ontstaat op het grensvlak tussen deze organisaties spanning: belangen, identiteiten, werkwijzen en loyaliteiten botsen. Mensen die op dit grensvlak (samen)werken - de grenswerkers - staan met één been in de binnenwereld van hun eigen organisatie en één been in de buitenwereld en ervaren de spanning vaak het eerst. Deze spanningen maken zowel de interne als externe samenwerking uitdagend.Spanningen zien we vaak als negatief. Ten onrechte. Juist op de grensvlakken wordt het door de verschillen spannend en staat iets waardevols op het spel. Tweebenige voetballers als Cruijff en Van Basten kunnen acties met beide benen inzetten, zijn creatiever in het maken van combinaties en kunnen vanuit meer posities scoren. Ook organisaties en professionals die beide kanten van de spanning kunnen combineren, zijn succesvoller. Zij lossen de spanningen niet op, maar maken de (schijnbare) tegenstellingen hanteerbaar en productief. Het is niet 'het een of het ander', het is en-en. Dit noemen wij 'tweebenig samen werken' en dit vormt de rode draad van dit boek.(bron: https://www.businezz.nl/alle-uitgaven/100-7660_Tweebenig-samen-werken)
Organisatie --- Samenwerking --- Teamwerk --- Organisatieleer --- Netwerk (ict) --- Netwerk (relationeel)
Choose an application
This book presents a succinct and mathematically rigorous treatment of the main pillars of Shannon’s information theory, discussing the fundamental concepts and indispensable results of Shannon’s mathematical theory of communications. It includes five meticulously written core chapters (with accompanying problems), emphasizing the key topics of information measures; lossless and lossy data compression; channel coding; and joint source-channel coding for single-user (point-to-point) communications systems. It also features two appendices covering necessary background material in real analysis and in probability theory and stochastic processes. The book is ideal for a one-semester foundational course on information theory for senior undergraduate and entry-level graduate students in mathematics, statistics, engineering, and computing and information sciences. A comprehensive instructor’s solutions manual is available.
Mathematics --- Information systems --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- informatiesystemen --- wiskunde
Choose an application
We leven niet met media, maar in media. Een leven in media heeft grote gevolgen voor de manier waarop we leren, werken en liefhebben: van de wijze waarop we onze kinderen opvoeden tot hoe de democratie functioneert. In dit boek geeft Mark Deuze een creatief en hoopvol antwoord op de vraag hoe een goed leven in media eruit kan zien.https://www.walburgpers.nl/nl/book/9789462986954/leven-in-media?redirect=aup
Mass communications --- ICT en maatschappij --- Digitale media --- Media --- Informatiemaatschappij --- Informatieverschaffing --- ICT --- Communicatie --- Sociale media --- Mediaconsumptie --- Mediaonderzoek --- Mediawijsheid --- Mediaopvoeding --- Samenleving
Choose an application
Digital identification systems, integrated with civil registration, can play a transformational role across many development areas, such as financial inclusion, expanding access to services and social safety nets, and effective humanitarian response. But while the opportunity is great, so are the risks. One set of risks results from collecting, using, and managing personal data, which creates serious privacy challenges. Risks also include: (1) Incorrect or inaccurate data collection, leading to mistaken identity or unjust treatment; (2) Data collected for one purpose being used for another purpose without the user's consent; and (3) Unauthorized or inappropriate transfer of data between government agencies, governments, and even with third non-governmental parties. The importance of data privacy in building digital ID systems is highlighted in the Principles on Identification developed by the World Bank in 2017. These principles have been signed onto by more than 20 international organizations and development partners as being fundamental to maximizing the benefits of identification systems for sustainable development.
E-Government --- E-Health --- Governance --- ICT applications --- ICT legal and regulatory framework --- Information and communication technologies --- Privacy
Choose an application
While Cambodia has achieved stellar growth and poverty reduction over the last two decades, the next wave of growth is anticipated to come from increasing value-added as well as nurturing new sectors such as the Digital Economy. Over the past two decades, facilitated by preferential trade treatment and strong foreign direct investment inflows, growth and job creation have been taking place in activities with relatively limited value added, such as garment manufacturing, rice cropping, and construction. In recent years, Cambodian authorities have issued several policy documents relevant to digital development. Overall, the objectives and high-level program goals are generally consistent with international good practice, and envisage partnerships between the Government and the private sector at multiple levels. The Rectangular Strategy Phase III 2013-2018 highlights the need to further develop e-Government and encourage the private sector to invest in technology. This was followed in 2014 by the approval of the Cambodia ICT Master Plan 2020 which aims to improve ICT industry and human resources development, internet connectivity, cybersecurity, and government e-services-and in 2016 by the Telecoms and ICT Policy which outlines policy measures and associated targets to expand ICT infrastructure and develop ICT human capacity. In addition, a draft Cambodia e-Government Master Plan 2017-2022 has been drafted, although not yet adopted. The draft outlines programs to provide quality information and digital services, in collaboration with prospective beneficiaries; connect with people on public policies and decisions, in particular through social media; and increase government efficiency by establishing basic foundations for digital government (e.g. cloud, enterprise architecture, intensive staff capacity building) and a government portal on which ministries can host their services. Numerous institutions across Government are tasked with the implementation of these policies and strategies. This policy note responds to a request from the Royal Government of Cambodia for the World Bank to assess the current state of its Digital Economy and identify policies to further develop it.The Policy Note applies the analytical framework presented in the World Bank's World Development Report 2016: Digital Dividends, to identify challenges and suitable policy options, and it is intended to inform the preparation of the upcoming Rectangular Strategy Phase IV (2018-2023).
Digital divide --- E-government --- Governance --- Ict legal and regulatory framework --- Ict policy and strategies --- Information and communication technologies --- Infrastructure --- Legal framework --- Public sector development
Listing 1 - 10 of 268 | << page >> |
Sort by
|