TY - BOOK ID - 5702050 TI - Samenwerkend leren : praktijkboek. AU - Ebbens, Sebo. AU - Ettekoven, Simon. PY - 2005 SN - 9789001307493 PB - Groningen Wolters-Noordhoff DB - UniCat KW - 454.2 KW - Begeleiding(Coaching) KW - Coöperatief leren (Samenwerkend leren) KW - Evaluatie KW - Groepswerk (Werken in groepen) KW - Hoger onderwijs KW - Klasmanagement KW - Lager onderwijs KW - Onderwijsleergesprek (Leergesprek) KW - Onderwijsstrategieën KW - Secundair onderwijs KW - Sociale vaardigheden KW - 474.21 ) * DIDACTISCHE WERKVORMEN - O.N. KW - groepsprocessen KW - samenwerkend leren KW - samenwerkingsstructuren KW - sociale vaardigheden KW - Samenwerkend leren KW - Teacher education. Teacher's profession KW - HO (hoger onderwijs) KW - Didactic strategies KW - pedagogiek KW - samenwerking KW - didactiek KW - Coöperatief leren KW - departement Lerarenopleiding 10 KW - didactische werkvormen KW - actief leren KW - onderwijsstrategie KW - 474.21 ) * DIDACTISCHE WERKVORMEN - O.N UR - https://www.unicat.be/uniCat?func=search&query=sysid:5702050 AB - In dit praktijkboek komt de onderwijspraktijk van samenwerked leren aan bod door de verscheidenheid aan samenwerkingsstructuren toe te lichten en van vele voorbeelden te voorzien. Ook worden de succesfacturen besproken, net als de klassenorganisatie rond samenwerkend leren. Dezelfde geldt voor de opbouw van sociale vaardigheden bij leerlinge, groepsprocessen, hoe docenten samenwerking tussen leerlingen kunnen begeleiden en hoe docenten samenwerkend leren kunnen beoordelen. Aparte aandacht is er voor de klas als groep. De veronderstelling is dat leerlingen aanzienlijk effectiever leren als zij zich als groep ervaren dan wanneer zij zich als een verzameling individueen zien. (Bron: covertekst) ER -