Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
De serie Kinderen en hun manieren van leren is ontwikkeld om leraren te ondersteunen bij het aanbod van diverse manieren van leren. De insteek is vooral praktisch met veel voorbeelden uit de praktijk, checklists en modellen. In dit deel staat motivatie van leerlingen en de aanpak van motivatieproblemen centraal. Na een theoretische inleiding wordt uitgelegd wat een leraar in de klas kan doen om zijn leerlingen te motiveren. In het laatste hoofdstuk wordt leren motiveren behandeld. Leren motiveren is een onderdeel van leren leren, m.a.w. als (levenslange) leerling leren hoe je het leren zo goed mogelijk aanpakt en hoe je jezelf kan motiveren.
lager onderwijs --- zorgverbreding --- motivatie --- Primary education --- Affective and dynamic functions --- #PBIB:+105.92 --- leren leren --- zelfvertrouwen --- 450.8 --- Concentratie (Aandacht) --- Klasmanagement --- Leren leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Zelfvertrouwen --- Motivatie ; onderwijs --- Onderwijs :Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Motivatie/Schoolmoeheid --- Methodiek van het studeren --- Lager onderwijs --- Motivatie --- Motivatieproblemen --- Klassenmanagement --- Onderwijsstijlen --- Pedagogisch klimaat --- Motivatieprobleem --- Onderwijsstijl
Choose an application
Naast de noodzakelijke achtergrondinformatie over faalangst wordt uitgebreid omschreven hoe er in de praktijk met faalangstige kinderen kan worden omgegaan. Hiervoor zijn ook praktische observatielijsten opgenomen. Dit boek wordt afgesloten met een groot aantal lessen voor onder-, midden- en bovenbouw aan de basisschool. Met behulp van deze lessen kan elke leerkracht in zijn klas concreet aan de slag met het signaleren, voorkomen en begeleiden van faalangst.
faalangst --- lager onderwijs --- Didactics of social education --- Personality development --- Didactics of primary education --- basisscholen --- 454.23 --- basisonderwijs --- didactiek --- kinderen --- sociaal-emotionele opvoeding --- 455.3 --- Faalangst --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 478.9 --- Angst --- Basisonderwijs --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale opvoeding --- 415.3 --- 433.4 ) Sociaal - emotionele vorming --- basisonderwijs (ler) --- emoties --- faalangst (ler) --- kleuteronderwijs --- 478.8 --- Faalangst ; onderwijs --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Overige vormingsgebieden --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het lager onderwijs --- Emoties --- Emotie
Choose an application
Choose an application
Kindermishandeling --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Seksueel misbruik
Choose an application
Dit boek vormt voor een ieder die in het basisonderwijs werkt, een praktische handeleiding voor het omgaan met kindermishandeling. Het steunt elke beroepskracht in het basisonderwijs om alles te doen wat in zijn macht ligt om een mishandeld kind te helpen.
kinderen: geweld --- Didactics of social education --- kleuteronderwijs --- Social problems --- kindermishandeling --- Didactics of primary education --- 323.4 --- Jeugdbescherming --- Kindermishandeling --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Seksuele kindermishandeling --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- 364.6 )* KINDERMISHANDELING --- jeugdbescherming --- kindermishandeling (gez) --- sociale opvoeding --- sociale vaardigheden --- 179.2 --- Risico's --- School --- Signalen --- 478.8 --- Overige vormingsgebieden --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- lesvoorbeelden
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|