Narrow your search
Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
SION - School In Ontwikkeling
Author:

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Zelfevaluatie? "Denkt aleer gij doende zijt, en doende denkt dan nog" : vragen en valkuilen
Author:

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
SION : School in Ontwikkeling : een globaal analyse-instrument basisonderwijs en autonome kleuterschool
Authors: ---
ISBN: 9030115769 9030115742 Year: 2002 Publisher: Deurne Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zelfevaluatie binnen scholen is 'in'. Een school die zichzelf respecteert, wil haar eigen beleid bepalen. En een van de middelen daarvoor is nagaan waar zij als organisatie en als leergemeenschap staat. Maar autonoom schoolbeleid eindigt noch begint met zelfevaluatie. Na de evaluatie volgt een diagnose ; daarna komt de actie. Zelevaluatie hoort bijgevolg thuis in een proces van schoolontwikkeling. SION is een instrument dat ontwikkeld en beproefd werd vanuit dergelijk ontwikkelings- en verbeteringsperspectief. Het werd ontworpen en uitgetest door stafleden van de Algemene Pedagogische Begeleidingsdienst van het Katholiek Onderwijs. Ze kregen daarbij de medewerking van de pedagogische begeleiders en directeurs van basisscholen en autonome kleuterscholen. De ervaringsgegevens die hieruit voortvloeiden, boden de gelegenheid om het instrument te verfijnen en bij te sturen.


Dissertation
Anticipatie in volleybal : onderzoek naar de snelheid en de nauwkeurigheid van de predictie van een balbaan
Authors: --- ---
Year: 1980 Publisher: s. n. Leuven s.n.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Voet@2010 : nieuwe vakoverschrijdende eindtermen voor het secundair onderwijs
Authors: --- --- ---
Year: 2009 Publisher: Brussel Vlaamse Overheid

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Beleidsvoerend vermogen van scholen ondersteunen
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789030192329 9789030192732 Year: 2007 Publisher: Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Scholen worden opgeroepen om meer en meer hun eigen beleid in handen te nemen. Maar daarvoor moeten ze ook de mogelijkheden krijgen. Niet alleen financieel maar ook wat hun capaciteiten betreft. Ze moeten een beleidsvoerend vermogen ontwikkelen. Gelukkig staan scholen net alleen voor deze opgave. De pedagogische begeleiding bijvoorbeeld, stelt zich tot doel om scholen hierbij te helpen.


Book
20 jaar PBDKO : Tussen herinnering en perspectief

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Voet @ 2010 : nieuwe vakoverschrijdende eindtermen voor het secundair onderwijs
Authors: --- --- --- --- --- et al.
Year: 2009 Publisher: Brussel Ministerie van Onderwijs en Vorming

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op 1 september 2010 worden de nieuwe, geactualiseerde vakoverschrijdende eindtermen (VOET) voor het secundair onderwijs van kracht. Eindtermen beschrijven wat leerlingen moeten kennen en kunnen en welke houdingen van hen worden verwacht. In deze publicatie vindt u naast de vakoverschrijdende eindtermen, de nodige informatie over het wat, hoe en waarom. (Bron: www.ond.vlaanderen.be)

Keywords


Book
VOET@2010 : Nieuwe Vakoverschrijdende eindtermen in het secundair onderwijs
Authors: --- --- --- ---
Year: 2010 Publisher: Brussel : Vlaamse Overheid Departement Onderwijs en Vorming,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 9 of 9
Sort by