Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- Basisonderwijs
Choose an application
Zelfevaluatie --- Kwaliteitszorg --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Buitengewoon onderwijs
Choose an application
Zelfevaluatie binnen scholen is 'in'. Een school die zichzelf respecteert, wil haar eigen beleid bepalen. En een van de middelen daarvoor is nagaan waar zij als organisatie en als leergemeenschap staat. Maar autonoom schoolbeleid eindigt noch begint met zelfevaluatie. Na de evaluatie volgt een diagnose ; daarna komt de actie. Zelevaluatie hoort bijgevolg thuis in een proces van schoolontwikkeling. SION is een instrument dat ontwikkeld en beproefd werd vanuit dergelijk ontwikkelings- en verbeteringsperspectief. Het werd ontworpen en uitgetest door stafleden van de Algemene Pedagogische Begeleidingsdienst van het Katholiek Onderwijs. Ze kregen daarbij de medewerking van de pedagogische begeleiders en directeurs van basisscholen en autonome kleuterscholen. De ervaringsgegevens die hieruit voortvloeiden, boden de gelegenheid om het instrument te verfijnen en bij te sturen.
zelfevaluatie --- Primary education --- schoolbeleid --- Kindergarten --- School management --- ontwikkelingsbeleid --- Belgium --- #KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Lager onderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- SION --- autonome kleuterscholen --- basisonderwijs --- kwaliteitszorg --- school in ontwikkeling --- schooldiagnose --- 451.2 --- Kleuteronderwijs --- Kwaliteitszorg --- Lager onderwijs --- Scholen --- Zelfevaluatie --- 474.4 --- Schooldiagnose --- Schooldoorlichting --- 474.9 --- Basisonderwijs: zelfevaluatie --- Kleuterschool: kwaliteitszorg --- Lagere school: kwaliteitszorg --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Evaluatie --- Schoolontwikkeling --- Basisonderwijs --- School (instelling) --- School in Ontwikkeling
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Scholen worden opgeroepen om meer en meer hun eigen beleid in handen te nemen. Maar daarvoor moeten ze ook de mogelijkheden krijgen. Niet alleen financieel maar ook wat hun capaciteiten betreft. Ze moeten een beleidsvoerend vermogen ontwikkelen. Gelukkig staan scholen net alleen voor deze opgave. De pedagogische begeleiding bijvoorbeeld, stelt zich tot doel om scholen hierbij te helpen.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijsbeleid. --- onderwijsbeleid --- School management --- schoolbeleid --- beleidsvoering --- Flanders --- Education --- Experimental methods --- Educational innovations --- Belgium --- 458.1 --- Begeleiding(Coaching) --- Beleid --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Kleuteronderwijs --- Kwaliteitszorg --- Lager onderwijs --- Leidinggeven --- Onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsorganisatie --- Schoolleiders (schooldirecties) --- Schoolmanagement --- Secundair onderwijs --- Zelfevaluatie --- deeltitel --- 451.2 --- Evaluatie (Beoordeling) --- Schoolbeleid --- Schoolleiders --- schoolmanagement --- Pedagogische begeleidingsdienst --- bedrijfsorganisatie (bedrijfseconomie) --- gelijkekansenbeleid --- leerkrachtenbegeleiding --- onderwijs --- personeelsbeleid --- 082613.jpg --- Onderwijsmanagement --- #gsdbP --- Gelijkheid van kansen in het onderwijs --- Organisatie - Management --- Politiek, wetgeving en organisatie --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Management --- Personeelsmanagement --- Analyse --- Evaluatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Choose an application
Op 1 september 2010 worden de nieuwe, geactualiseerde vakoverschrijdende eindtermen (VOET) voor het secundair onderwijs van kracht. Eindtermen beschrijven wat leerlingen moeten kennen en kunnen en welke houdingen van hen worden verwacht. In deze publicatie vindt u naast de vakoverschrijdende eindtermen, de nodige informatie over het wat, hoe en waarom. (Bron: www.ond.vlaanderen.be)
Choose an application
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|