Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Zoals elke onderwijsvernieuwing veronderstelt begeleid zelfstandig leren tal van kantelingen bij alle betrokkenen: leerkrachten, leerkrachtenteams, directies, begeleiders en leerlingen. Daarbij staat vaak de mentale kanteling voorop: de betrokkenen moeten ervan overtuigd geraken dat de vernieuwing wenselijk en noodzakelijk is. Dit is een zeer belangrijke klip die we moeten nemen. Maar er is meer nodig. Naast de mentale kanteling is er een kanteling in de klaspraktijk en in de school als organisatie nodig. Leerkrachten moeten ervaring kunnen opdoen en zich verder professionaliseren op het vlak van cursusmateriaalontwikkeling, activerende werkvormen, alternatieve evaluatievormen, relevante inzet van ICT, enz. Begeleid zelfstandig leren stelt tegelijk de school als organisatie voor grote uitdagingen: roosterdoorbrekend werken, leerkrachten flexibel inzetten, de infrastructuur afstemmen op de noden, enz.
Studiebegeleiding --- Studievaardigheden --- Secundair onderwijs. --- Leeromgeving. --- Lerarenopleiding. --- Studievaardigheden. --- begeleidingsmethodieken --- studiemethode-begeleiding --- Didactic strategies --- zelfstudie --- Primary education --- begeleid zelfstandig leren --- onderwijsvernieuwing --- studievaardigheden --- zelfstandig leren --- 454.23 --- leerlingenbegeleiding --- 454.21 --- 484 --- Begeleid zelfstandig leren --- Leeromgeving --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- leeromgeving --- studiewijzers --- 454.2 --- Leerlingbegeleiding --- Zelfstandig leren --- 371.385 --- Begeleiding --- Studiewijzers --- studentenbegeleiding --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische werkvormen --- Didactische principes --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën --- Studiemethoden --- Studie- en beroepsoriëntering --- Zelfstudie --- Studiemethode
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|