Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Zoology --- Art --- animal art --- Museum of Art [Lucerne] --- Kunstmuseum Luzern --- dieren --- dieren. --- Kunstmuseum Luzern.
Choose an application
mural paintings [visual works] --- sculpture [visual works] --- earthworks [sculpture] --- installations [visual works] --- parody --- humor --- public art --- site-specific works --- Comte, Claudia
Choose an application
Barrell, Robert ; Bourgeois, Louise ; Busa, Peter ; Cornell, Joseph ; Duchamp, Marcel ; Ernst, Max ; Greene, Balcomb ; Gorky, Arshile ; Hélion, Jean ; Lam, Wifredo ; Matta, Roberto ; Motherwell, Robert ; Nevelson, Louise ; Newman, Barnett ; Pollock, Jackson ; Rahon Paalen, Alice ; Rothko, Mark ; Seligmann, Kurt ; Vieira da Silva, Maria Helena ; Taeuber-Art, Sophie ; Tobey, Mark ; Walker, Bradley ; Wheeler, Steve
Choose an application
Roee Rosen's film Kafka for Kids is set as the pilot episode for a TV series that perversely aims to make Kafka's tale "Metamorphosis" palpable for toddlers. In its title, the film Kafka for Kids implies that the intellectual great of modern literature will finally be presented in a way that is generally understandable. Roee Rosen wants to present Franz Kafka, of all people, with his contorted thought constructions, in a way that is even accessible to kids! But unfortunately, that's not how things turn out: the star writer of the educated middle class is not simplified, but his story becomes much more complex, corresponding to reality, for reality is more complicated than we like to represent using biaxial graphs. Featuring the original script of the movie, readers are invited to dive into a magical story, followed by essays that give a deeper insight in the literary aspects of Roee Rosen's oeuvre. A stowaway on the journey, Rosen playfully and with wonderful self-irony, does not negate the complexity of the present, but takes it to the next level by exploring how all things are interlinked. Rosen neither doubts the complexity of our reality, nor does he oversimplify to a fault.
Choose an application
Drawing --- Painting --- drawings [visual works] --- easel paintings [paintings by form] --- Museum of Art [Lucerne]
Choose an application
Painting --- easel paintings [paintings by form] --- seas --- mountains --- landscapes [representations] --- Turner, Joseph Mallord William --- MAD-faculty 20 --- schilderkunst 18e-19e eeuw --- Turner, William --- Alpen (gebergte) --- berglandschappen --- landschappen --- weersvoorspellingen --- zeegezichten --- 18de eeuw --- 19de eeuw --- Zwitserland --- landschappen. --- berglandschappen. --- zeegezichten. --- Alpen (gebergte). --- weersvoorspellingen. --- Turner, Joseph Mallord William. --- 18de eeuw. --- 19de eeuw. --- Zwitserland. --- mountains [landforms]
Choose an application
L'artiste suisse Josef Herzog (1939-1998) a commencé ses études auprès de Max von Moos à la Kunstgewerbeschule de Lucerne en 1961. En 1970, il rejoint Heiner Kielholz, Max Matter, Markus Müller, Christian Rothacher et Hugo Suter au sein de l'Ateliergemeinschaft Ziegelrain, un collectif d'ateliers d'art à Aarau. Il s'est installé dans sa ville natale de Zoug de 1976 à sa mort. Josef Herzog date le début de son travail sérieux en 1964, année où il a commencé à produire des aquarelles et des dessins à l'encre aux structures cellulaires labyrinthiques. Il est resté fidèle aux techniques du dessin et de l'aquarelle dans toutes ses œuvres ultérieures. Et s'il change continuellement de sujets et d'atmosphère, la ligne reste l'élément caractéristique de ses dessins, une constante variable dans son œuvre. À partir de 1975, ses lignes s'affranchissent de leur fonction de contour pour devenir un moyen d'expression en soi, que ce soit au crayon, au crayon gras, à l'encre ou à l'aquarelle. À l'exception de quelques séries qui comportent occasionnellement un élément plan, Herzog s'est par la suite résolument limité à l'exploration des possibilités du design purement linéaire. Le caractère des lignes diffère considérablement d'une série à l'autre, en fonction du format et du choix du support de dessin, qui prennent tous deux une importance croissante en l'absence totale de motifs identifiables.
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|