Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Leerlingvolgsysteem basisonderwijs --- Taalvaardigheid basisonderwijs --- Leerlingvolgsysteem ; basisonderwijs --- Taalvaardigheid ; basisonderwijs --- 371.67 --- 373.3 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Didactic evaluation --- kleuteronderwijs --- Kindergarten --- taalvaardigheid --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Taalvaardigheid ; kleuteronderwijs --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Taaltest --- #KVHB:Taalvaardigheid --- #KVHB:Test; kleuteronderwijs --- #KVHB:Test; taalniveau --- #KVHB:Testotheek TP --- 471.41 --- Nederlands --- didactiek --- taalontwikkeling --- Kleuteronderwijs --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Observatie --- Taalachterstand --- Taalvaardigheid --- Beoordelingsschaal --- Handboek/cursus --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- Taalvaardigheid ; allochtone leerlingen --- Taalvaardigheid ; evaluatietechnieken --- kleuterschool: taal --- kleuterschool: taalvaardigheid --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Taalopvoeding --- Observeren --- Sociaal leren --- Didactic evaluation. --- Kindergarten. --- NT2 (Nederlands tweede taal). --- kleuteronderwijs. --- taalvaardigheid.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Er worden twee mogelijke functies van de invoering van centrale taaltoetsen onderzocht. Beide hebben te maken met de link tussen taalkenmerken van de leerlingen en onderwijssucces: 1. De scholen zetten toetsen in om taalachterstand te screenen en te diagnosticeren om een betere ondersteuning aan taalzwakke leerlingen te bieden. 2. De inzet van centrale taaltoetsen wordt door de overheid gelinkt aan de financiering van scholen. Het rapport bestaat uit de volgende onderdelen: In deel 1 wordt de link tussen taalkenmerken en onderwijsachterstand verkend. In deel 2 worden de voor- en nadelen van centrale taaltoetsen voor het schooltaalbeleid besproken. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen diagnose en screening, en tussen de inzet van taaltoetsen op leerling- en schoolniveau. In deel 3 worden de voor- en nadelen van de rol van centrale taaltoetsen voor financiering van scholen besproken. In deel 5 worden de bevindingen vertaald naar concrete beleidsscenario's. De bijlagen bevatten een uitgebreide beschrijving van bestaande taaltoetsen voor kleuter-, lager en secundair onderwijs in Vlaanderen en Nederland.
Didactics of Dutch --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Choose an application
Choose an application
De TASAN gaat na of een anderstalige nieuwkomer voldoende taalvaardig is om de lessen in de eerste graad secundair onderwijs te volgen en op welke vlakken hij nog ondersteuning nodig heeft. De TASAN meet luister-, lees- en schrijfvaardigheid. Spreekvaardigheid is niet opgenomen om praktische redenen. De nadruk ligt vooral op de taalvaardigheid die de leerlingen nodig hebben om te functioneren op school.
Didactics of secundary education --- Didactic evaluation --- Didactics of Dutch --- #KVHB:Test; secundair onderwijs --- #KVHB:Testotheek TP --- #KVHB:Test; taalniveau --- #PBIB:+111.25 --- Evaluatie --- Nederlands --- #KVHB:Taaltest --- #KVHB:Taalvaardigheid --- #KVHB:Anderstaligen --- taalvaardigheid --- taalvaardigheidstoetsen --- onthaalklas --- secundair onderwijs --- anderstaligen --- 485.15 --- Nederlands als tweede taal --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Secundair onderwijs --- Didactic evaluation. --- Didactics of Dutch. --- Didactics of secundary education.
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|