Narrow your search
Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Volgsysteem Lager Onderwijs: taalvaardigheid
Authors: ---
Year: 2001 Publisher: Deurne Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
VLOT : Volgsysteem Lager Onderwijs 6 : Taalvaardigheid
Authors: --- ---
ISBN: 9030109165 9030109130 9030167734 9030109149 9030109157 9030109173 Year: 2001 Publisher: Wolters Plantyn


Book
VLOT : Volgsysteem Lager Onderwijs 3 : Taalvaardigheid
Authors: --- ---
ISBN: 1130104915 Year: 2002 Publisher: Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
VLOT : Volgsysteem Lager Onderwijs 2 : Taalvaardigheid
Authors: --- ---
ISBN: 1130104907 Year: 2002 Publisher: Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
VLOT : Volgsysteem Lager Onderwijs 4 : Taalvaardigheid
Authors: --- ---
ISBN: 1130104923 Year: 2002 Publisher: Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Studie naar de wenselijkheid en haalbaarheid van de invoering van centrale taaltoetsen in Vlaanderen in functie van gelijke onderwijskansen
Authors: --- ---
Year: 2006 Publisher: Leuven Centrum voor Taal en Onderwijs KUL

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Er worden twee mogelijke functies van de invoering van centrale taaltoetsen onderzocht. Beide hebben te maken met de link tussen taalkenmerken van de leerlingen en onderwijssucces: 1. De scholen zetten toetsen in om taalachterstand te screenen en te diagnosticeren om een betere ondersteuning aan taalzwakke leerlingen te bieden. 2. De inzet van centrale taaltoetsen wordt door de overheid gelinkt aan de financiering van scholen. Het rapport bestaat uit de volgende onderdelen: In deel 1 wordt de link tussen taalkenmerken en onderwijsachterstand verkend. In deel 2 worden de voor- en nadelen van centrale taaltoetsen voor het schooltaalbeleid besproken. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen diagnose en screening, en tussen de inzet van taaltoetsen op leerling- en schoolniveau. In deel 3 worden de voor- en nadelen van de rol van centrale taaltoetsen voor financiering van scholen besproken. In deel 5 worden de bevindingen vertaald naar concrete beleidsscenario's. De bijlagen bevatten een uitgebreide beschrijving van bestaande taaltoetsen voor kleuter-, lager en secundair onderwijs in Vlaanderen en Nederland.


Book
VLOT 4 : volgsysteem lager onderwijs : taalvaardigheid.
Authors: --- ---
ISBN: 9030124326 Year: 2006 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
De rol van taalaanbod in vroege tweede-taalverwerving : het lexicon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Tasan : taalvaardigheidstoets aanvang secundair onderwijs : anderstalige nieuwkomers
Authors: --- --- ---
ISBN: 9075511329 9789075511321 Year: 2003 Publisher: Leuven Steunpunt NT2

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De TASAN gaat na of een anderstalige nieuwkomer voldoende taalvaardig is om de lessen in de eerste graad secundair onderwijs te volgen en op welke vlakken hij nog ondersteuning nodig heeft. De TASAN meet luister-, lees- en schrijfvaardigheid. Spreekvaardigheid is niet opgenomen om praktische redenen. De nadruk ligt vooral op de taalvaardigheid die de leerlingen nodig hebben om te functioneren op school.

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by