Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
The impact of intellectual property rights on the rights of local communities, consumers and the environment has become a major source of controversy. This is especially so after the TRIPS agreement in the WTO facilitated the worldwide patenting of life forms and biological materials, which has given rise to public concerns over the environment, food security, farmers' livelihoods and the rights of indigenous peoples over their knowledge and resources. At the heart of the debate is the increasing misappropriation of traditional knowledge by corporations that are now patenting human genes, plants and other biological materials, many of which exist in nature or have been used for generations by farmers and indigenous peoples. In this book, Martin Khor examines the 'biopiracy' phenomenon, its links to the TRIPS agreement, and the effects on biodiversity, community rights, sustainable development and technology transfer. In particular, he deals with these questions: * What are the implications of TRIPS for respecting traditional knowledge and the rights of local communities? * What tensions exist between the approaches and provisions of TRIPS and the Convention on Biological Diversity? * Should life forms be granted the status of intellectual property, and to what extent has TRIPS made patentability of biological materials mandatory? * Will TRIPS endanger the transfer of technologies required by developing countries for their sustainable development? * What are the options for resolving these problems and what is the way forward for each issue? This book provides a useful summary and analysis of the key aspects in this complex and controversial subject, and just as importantly, it describes the processes and debates now taking place in the WTO and other fora, and gives suggestions on how to move ahead on the variuos issues.
Intellectual property (International law) --- Biodiversity --- Sustainable development --- Biological diversification --- Biological diversity --- Biotic diversity --- Diversification, Biological --- Diversity, Biological --- Development, Sustainable --- Ecologically sustainable development --- Economic development, Sustainable --- Economic sustainability --- ESD (Ecologically sustainable development) --- Smart growth --- Sustainable economic development --- Environmental aspects --- Biology --- Biocomplexity --- Ecological heterogeneity --- Numbers of species --- Economic development --- International law --- Développement durable --- Droit international --- Propriété intellectuelle --- Organisation mondiale du commerce --- Développement durable --- Propriété intellectuelle --- Biodiversite --- Trips agreement
Choose an application
Globalization. --- International economic relations. --- Globalization --- International economic relations --- #SBIB:33H072 --- #SBIB:39A4 --- Economic policy, Foreign --- Economic relations, Foreign --- Economics, International --- Foreign economic policy --- Foreign economic relations --- Interdependence of nations --- International economic policy --- International economics --- New international economic order --- Economic policy --- International relations --- Economic sanctions --- Global cities --- Globalisation --- Internationalization --- Anti-globalization movement --- Wereldmarkten --- Toegepaste antropologie --- Developing countries --- Foreign economic relations.
Choose an application
Over werkplekleren in het algemeen en over de factoren die werkplekleren beïnvloeden is veel bekend, maar de kennis hierover wordt vaak gefragmenteerd verspreid. In dit werk worden niet alleen recente inzichten bijeengebracht, maar het boek biedt ook handreikingen voor het opzetten, uitvoeren en evalueren van projecten werkplekleren. Centraal staan de opgedane inzichten in de activiteiten die worden uitgevoerd op het terrein van werkplekleren. Eerst wordt ingegaan op de achtergrond van werkplekleren: opvattingen, visies en configuraties. Vervolgens komen het ontwerp en de ontwikkeling van werkplekleren aan de orde. Daarna is er aandacht voor vormen van publieke private samenwerking bij het opzetten en uitvoeren van werkplekleren, en voor de ervaringen bij het opzetten en uitvoeren van samenwerkings projecten tussen kennisinstellingen en arbeidsorganisaties. Tot slot biedt het boek inzicht in de veranderende rollen en taken van docenten, mentoren en werkbegeleiders die bij werkplekleren betrokken zijn.In dit boek worden de hiervoor genoemde onderwerpen op een overzichtelijke manier gepresenteerd. Daarbij wordt onder andere gebruikgemaakt van de ervaringen en inzichten die de afgelopen jaren zijn opgedaan, respectievelijk verworven bij het opzetten en uitvoeren van projecten op het gebied van werkplekleren bij de Hogeschool Rotterdam
didactische werkvormen --- Didactics --- didactiek --- werkplekleren --- Werkplekleren --- Beroepsopleidingen --- Beroepssecundair onderwijs --- Didactiek --- Hoger onderwijs --- Duaal onderwijs --- Stages --- Onderwijs --- Hoger beroepsonderwijs --- Leren --- Reflectie --- Zelfsturing --- 472.7 --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Formation du personnel Opleiding van het personeel --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Beroepsopleiding --- Stage --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Taalonderwijs --- Reflectie (onderdeel leerproces)
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|