Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Kleuteronderwijs --- Didactiek. --- sociale ontwikkeling --- kleuters --- kleuteronderwijs --- Kindergarten --- ervaringsleren --- Affective and dynamic functions --- emotionele ontwikkeling --- #PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2003 --- #PEDA *P 4.06 --- Academic collection --- emotionele opvoeding --- sociaal-emotionele problemen --- sociale opvoeding --- 467 --- 471.44 --- didactiek --- kinderen --- orthopedagogiek --- psychosociale problemen --- sociaal-emotionele opvoeding --- 471.4 --- Emotionele problemen(Kinderen met emotionele problemen) --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Kleuters --- Onderwijs --- Opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale problemen(kinderen met sociale problemen) --- Zorgverbreding --- emotionele problemen --- ervaringsgericht onderwijs --- pedagogiek --- sociale problemen --- verhalen --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- Kinderen met gevoelsproblemen --- Kinderen met psychosociale problemen --- 471.5 --- Sociaal-emotionele problemen --- kleuterschool: emotionele opvoeding --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- didactiek kleuteronderwijs - sociale en emotionele opvoeding --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Didactiek; algemeen --- Sociale en emotionele opvoeding --- Sociale opvoeding --- Sociale problemen --- Ervaringsgericht onderwijs --- Sociale problematiek --- Lager onderwijs
Choose an application
Dit boek wil een concreet hulpmiddel zijn bij het signaleren, diagnostiseren en begeleiden van sociaal-emotionele problemen bij kleuters. De theoretische basis ervan is breed, maar stoelt in de eerste plaats op inzichten vanuit de humanistische psychologie. De in dit boek geboden strategie is bedoeld voor kleuterleidsters. Het boek is opgebouwd volgens de stappen in deze strategie: het verzamelen van gegevens, het verwerken van gegevens en het doen van interventies. Bij deze stappen (fasen genoemd) is een serie instrumenten en formulieren ontwikkeld. Na het doorlopen van de drie stappen begint het proces opnieuw, doordat de eerste cyclus nieuwe vragen opriep die om een reactie vragen. De verschillende stappen en onderdelen daarvan worden gedetailleerd besproken, op basis van een uitgewerkt voorbeeld en vele korte situatiebeschrijvingen van gedragingen. Een centrale rol speelt daarin een screeningsinstrument, 'roos' genaamd, in de vorm van een in segmenten en binnencirkels verdeelde cirkel. De diverse symptomen krijgen een codering, waartoe een uitgebreid coderingssysteem wordt gepresenteerd. Het boek wordt afgesloten met een reeks begeleidingssuggesties en -voorbeelden.
Academic collection --- #KVHB:Emotionele stoornissen --- #KVHB:Kleuteronderwijs --- #KVHB:Kleuters --- #KVHB:Orthopedagogie --- emotionele opvoeding --- kleuteronderwijs --- sociaal-emotionele problemen --- sociale opvoeding --- 467 --- 471.4 --- 471.44 --- Emotionele problemen(Kinderen met emotionele problemen) --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Kleuteronderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale problemen(kinderen met sociale problemen) --- Zorgverbreding --- emotionele problemen --- kleuters --- pedagogiek --- sociale problemen --- Ervaringsreconstructie --- Intervenieren --- Inventariseren --- Screeningsinstrument --- Synthetiseren --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Didactiek algemeen --- Sociale en emotionele opvoeding --- didactiek --- didactiek. --- Didactiek. --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Socio-educatieve problemen --- Psychosociale en emotionele problemen --- Sociale opvoeding --- Didactiek; algemeen --- ervaringsgericht onderwijs --- socio-educatieve problemen --- 474.9 --- Handboek/cursus --- Kinderen met gevoelsproblemen --- Kinderen met psychosociale problemen --- 471.5 --- Kleuters --- Sociaal-emotionele problemen --- kleuterschool: sociaal-emotionele opvoeding --- leermoeilijkheden --- didactiek kleuteronderwijs --- #SBIB:316.334.1O440 --- #SBIB:316.334.1O340 --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Didactics of Kindergarten --- ervaringsleren --- socio-emotionele opvoeding --- Historische en vergelijkende pedagogiek.
Choose an application
Choose an application
Met Een doos vol gevoelens kunt u kinderen van 4 tot 7 jaar op een speelse manier beter leren omgaan met de vier basisgevoelens (blij, boos, bang, verdrietig). Het beheersen van deze basisgevoelens geeft jonge kinderen een eerste houvast tot een rijk emotioneel leven.Bron: http://www.averbode.be/fr/zorgaanbod_vl/zorgaanbod_vl-Sociaal-emotionele-vorming/De-4-basisgevoelens/De-4-basisgevoelens-Een-doos-vol-gevoelens.html
#KVHB:Test; sociaal-emotionele ontwikkeling --- #KVHB:Test; sociale vaardigheden --- speelleervormen --- Gevoelensdoos: handleiding --- Gevoelensdoos: kleuters --- Kleuters: gevoelens --- Didactiek; algemeen --- #KVHB:Testotheek TP --- axenroos --- gevoelens --- sociaal-emotionele opvoeding --- 471.4 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- kleuteronderwijs --- 433 --- 471.44 --- Bang zijn --- Blij zijn --- Boos zijn --- Emoties(Gevoelens) --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Spelen met opdrachtmateriaal --- Verdriet --- emoties --- pedagogiek --- Axenroos --- Emoties (Gevoelens) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Emotionele ontwikkeling --- Gevoelens: kleuters --- Ontwikkelingsmateriaal --- didactiek kleuteronderwijs --- Opvoeding in de praktijk --- Sociale en emotionele opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- emotionele opvoeding --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Affective and dynamic functions --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Psychische functies --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Didactiek van het lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Emoties --- Basisonderwijs --- Ervaringsgericht basisonderwijs --- Lager onderwijs --- socio-emotionele ontwikkeling --- Ervaringsgericht onderwijs --- Emotie --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs
Choose an application
Choose an application
Speelleerset om kleuters (maar eventueel ook peuters, leerlingen in de eerste graad van het basisonderwijs en mentaal gehandicapten) beter te leren omgaan met hun gevoelens en met elkaar. De handleiding bevat suggesties om met het materiaal uit de doos aan de slag te gaan. Deze doos is bedoeld om kinderen en dan vooral kleuters te leren praten over gevoelens. In 'Een doos vol gevoelens' zijn vier basisgevoelens' aan de orde: blij bang, boos en verdrietig. De doos bevat verschillende soorten materialen om rond deze gevoelens te werken: vier grote platen met de gevoelsfiguren, kleine plaatjes met de gevoelsfiguren, veertig situatieplaatjes, vier gevoelshuisjes, vingerpopjes, maskers, een draaischijf en kopieerbladen. De doos is ook goed bruikbaar buiten het onderwijs: in ziekenhuizen, kindertherapie, kinderdagverblijven...
Choose an application
Als leerkrachten in de praktijk geconfronteerd worden met kleuters die sociaal-emotionele problemen hebben, dan voelen ze zich vaak machteloos. Deze publicatie bewijst dat de kleuterklascontext enorme mogelijkheden biedt om gerichte interventies te doen. Onder een negental rubrieken worden praktijkillustraties gegeven van inteventies die de leerkracht kan uitvoeren: positieve aandacht en steun geven, werken met verhalen, structuur bieden, samenwerken met ouders, werken met motorische ontlading en impulsbeheersing, bevorderen van sociaal inzicht en sociale vaardigheden, expressie- en verwerkingsmogelijkheden creëren, informatie geven en samenwerken met gespecialiseerde diensten.
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|