Listing 1 - 10 of 62 << page
of 7
>>
Sort by

Book
Wat werkt op school : research in actie : meta-analyse van 35 jaar onderwijsresearch direct toepasbaar in beleid en praktijk : beter leerproces, hogere resultaten
Author:
ISBN: 9789074233705 Year: 2007 Publisher: Vlissingen Bazalt


Book
Wijs met woorden. : een zesstappenaanpak voor het aanleren van schooltaal.
Author:
ISBN: 9789461180537 Year: 2011 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De reflectieve leraar : bouwen aan excellentie
Author:
ISBN: 9789461181954 9461181957 9789461181725 Year: 2013 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Reflectieve Leraar bevat een grote hoeveelheid breed bruikbare kennis waarbij theorieën en research over reflectie en ontwikkeling van professionals gekoppeld worden aan effectieve manieren van lesgeven. Voor iedere leraar die wil dat leerlingen zo goed mogelijk leren, biedt dit boek steun en inspiratie. Onderwijzen is een vaardigheid. En zoals geldt voor elke vaardigheid: oefening baart kunst. Dit boek behandelt hoe leraren steeds beter kunnen worden door het stellen van persoonlijke doelen, gerichte oefening en feedback, en met observaties en discussies over het lesgeven. Daarbij wordt uitgegaan van Marzano’s model voor goed onderwijs. Het stimuleren van leraren om te werken aan hun professionaliteit is het belangrijkste wat we kunnen doen om de onderwijspraktijk te verbeteren.


Book
Wat werkt op school : research in actie : meta-analyse van 35 jaar onderwijsresearch direct toepasbaar in beleid en praktijk : beter leerproces, hogere resultaten
Author:
ISBN: 9789461180117 946118011X Year: 2010 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel van de verschillen in de ontwikkeling en leerprestaties van kinderen hebben te maken met de leerlingen zelf: hun leven thuis, hun al opgedane kennis, hun motivatie. Het goede nieuws is dat er heel wat is dat scholen en leraren kunnen doen om de ontwikkeling en de prestaties van hun leerlingen te verbeteren; als ze de richting volgen die in dit boek wordt aangegeven.Vanuit de resultaten van 35 jaar onderwijsresearch beschrijft auteur Robert J. Marzano de factoren die de leerresultaten van leerlingen positief beïnvloeden. Door gebruik te maken van de manieren om de school in kaart te brengen en van de actiestappen die in het boek zijn opgenomen kan men aan de slag: de sterke en zwakke kanten van een school identificeren, prioriteit geven aan bepaalde onderwijsverbeteringen en een helder verbeteringplan maken en uitvoeren. In elk hoofdstuk wordt een research-based antwoord gegeven op vragen als: -welke didactische methodieken werken echt? -Waarom is het verzamelen van gegevens zo'n belangrijke component van schoolontwikkeling? -Hoe belangrijk zijn collegialiteit en professionaliteit? -Ontdek hoe iedere school op een hoger resultaatniveau kan functioneren

The art and science of teaching
Author:
ISBN: 1281239054 9786611239053 1416606564 1416606580 9781416606567 9781416606581 9781281239051 1416606572 9781416606574 9781416605713 1416605711 9781416606574 6611239057 1416614974 Year: 2007 Publisher: Alexandria, Va. Association for Supervision and Curriculum Development

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The popular author of Classroom Instruction That Works discusses 10 questions that can help teachers sharpen their craft and do what really works for the particular students in their classroom.

Building background knowledge for academic achievement
Author:
ISBN: 9786610933198 1280933194 1416602828 1416600558 9781416600558 9781416602828 9780871209726 0871209721 9781416600565 1416600566 6610933197 9781280933196 1416615806 Year: 2004 Publisher: Alexandria, VA Association for Supervision and Curriculum Development

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Explains why insufficient background knowledge is a chronic cause of low achievement, and describes how a carefully structured combination of two approaches--sustained silent reading and instruction in subject-specific vocabulary--can help rescue low achievers and boost the academic performance of all students.

What works in schools
Author:
ISBN: 1280932872 9786610932870 1416601341 0871209357 0871209705 9780871209702 0871207176 9780871207173 9781416601340 9781280932878 Year: 2003 Publisher: Alexandria, Va. Association for Supervision and Curriculum Development

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Provides information for schools and teachers on how to improve student achievement. Discusses which instructional strategies really work; why data is a critical component to school improvement; how important collegiality and professional development are; and what types of parental and community involvement make a difference.

Transforming Classroom Grading
Author:
ISBN: 0871203839 Year: 2000 Publisher: [S.l.] : ASCD pub,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Teaching Basic, Advanced, and Academic Vocabulary : A Comprehensive Framework for Elementary Instruction (Carefully Curated Clusters of Tiered Vocabulary for K-5 Language and Literacy Development)
Author:
ISBN: 1943360332 1943360340 Year: 2020 Publisher: Marzano Research Lab

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Wat werkt op school : research in actie : meta-analyse van 35 jaar onderwijsresearch direct toepasbaar in beleid en praktijk : beter leerproces, hogere resultaten
Author:
Year: 2009 Publisher: [s.l.] Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 62 << page
of 7
>>
Sort by