Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Elke taaldocent krijgt ermee te maken: die momenten in de les dat de aandacht van de groep inzakt, ondanks alle goede voorbereidingen. Dan is het tijd om de boel even wakker te schudden!Taalprikkels biedt een handige verzameling van 60 prikkelende taalactiviteiten die kunnen worden ingezet om de groep snel op te frissen. De activiteiten duren 5 tot 15 minuten, zijn methodeonafhankelijk. Ze vergen geen of zeer weinig voorbereiding. Elke twee pagina's bevat een activiteit: een omschrijving in één zin, gevolgd door welke voorbereiding je moet doen, een stapsgewijze beschrijving met een illustratie en een of meer tips. Met symbolen wordt aangegeven welke vaardigheid je oefent, vanaf welk ERK-niveau in de doeltaal de activiteit mogelijk is, bij welk groepsgrootte deze past en of hij geschikt is als kennismakingsspel. De lijst voor in het boek maakt het gemakkelijk om een passende activiteit uit te zoeken.Taalprikkels is een kant-en-klare voorraad aan korte lesactiviteiten voor elke taaldocent, ongeacht voor welke taal, in welk type onderwijs en/of in welk leerjaar hij lesgeeft.
Taalonderwijs. --- Spelen. --- Didactics of Dutch --- remediërend onderwijs --- taalspelletjes --- taalvaardigheid --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Nederlandse taal ; didactiek --- Nederlands --- didactiek --- NT2 --- 81'276.1 --- Nederlands voor anderstaligen --- taalvaardigheden --- Tussendoortjes --- Concentratie (Aandacht) --- Taalspelletjes --- 456.2 --- 456.1 --- taalspellen --- Taalspellen --- Taalvaardigheid --- Didactiek --- Taal of idioom van specifieke sociale klassen --- Taal en letterkunde; overige talen --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- PXL-Education 2016 --- didactiek van het Nederlands --- Taal --- Taalonderwijs --- Taalspelen --- Taalspel --- Therapie --- Interactief onderwijs --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie
Choose an application
Hoe organiseer je je klas? Hoe behoud je overzicht? Voor veel NT2-docenten is lesgeven aan een heterogene groep met verschillende instroommomenten en uiteenlopende uitstroomdoelen de alledaagse werkelijkheid. Het geven van passend onderwijs aan zo'n klas kan een grote uitdaging zijn. Door te differentiëren kunt u elke cursist of leerling van passend onderwijs voorzien. In dit NT2-Cahier Differentiëren beschrijven auteurs Vita Olijhoek en Anja Valk in tien eenvoudige en praktische stappen hoe u succesvol kunt differentiëren in uw heterogene klas.Dit boek maakt deel uit van de reeks NT2-Cahiers. Deze reeks is een gereedschapskist voor (beginnende) NT2-docenten waarmee zij kunnen zorgen voor een professionelere aanpak van hun alledaagse lespraktijk.https://www.nt2.nl/nl/101-38_NT2-Cahiers/100-349_NT2-Cahier-Differentieren
NT2 --- differentiëren --- Didactic strategies --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- * 838.5 --- Nederlands --- didactiek --- Nederlands als tweede taal --- Nederlands voor anderstaligen --- Didactiek --- Differentiatie
Choose an application
‘Hoe kan ik mijn cursisten motiveren?’ ’Hoe geef ik feedback bij spreken en schrijven?’ Zowel beginnende als ervaren NT2-docenten kampen met deze en andere vragen over de opzet van hun lessen en de omgang met cursisten. De uitgave Praktisch didactisch geeft waardevolle adviezen op het snijvlak van theorie en praktijk. Ze behandelen zowel vragen van didactische aard als zaken die gericht zijn op pedagogisch handelen. Ook gaan de auteurs in op kwesties die te maken hebben met de intake en het monitoren van cursisten. Tenslotte bespreken ze vraagstukken die specifiek op het vakgebied van de NT2-docent liggen en onderwerpen waarbij de NT2-docent zelf centraal staat.
Didactiek. --- Nederlands. --- Tweedetaalverwerving. --- Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- 456.1 --- 838.5 --- Didactiek --- anderstaligen --- * 838.5 --- Nederlands --- didactiek --- NT2 --- Nederlandse taal en letterkunde --- Nederlands voor anderstaligen --- Pedagogiek --- reflectie --- 370.02 --- Nederlands als tweede taal
Choose an application
KlasNL is een verfrissende, nieuwe leergang voor anderstaligen. Dit eerste deel bereidt hen voor op het halen van taalniveau A1. In twaalf lessen worden herkenbare onderwerpen en situaties behandeld, zoals boodschappen doen, kleding kopen en nadenken over je toekomst. KlasNL biedt een brede variatie aan tekstsoorten die cursisten in het dagelijks leven kunnen tegenkomen, zoals e-mails, appjes, telefoongesprekken en inschrijfformulieren. De taalhandelingen zijn steeds het uitgangspunt. Cursisten leren zo hun eigen boodschap naar voren te brengen. Dit doen ze in verschillende en deels activerende werkvormen.De lessen zijn opgebouwd via het ABCD-model. Ook is er veel aandacht voor herhalen en praktijkgericht leren. Dit laatste gebeurt zowel in de les als daarbuiten, in de vorm van opdrachten die cursisten stimuleren het geleerde in het dagelijks leven toe te passen. Hiermee sluit de cursus ook aan bij het nieuwe inburgeringsbeleid.Op de bijbehorende website vinden de cursisten studiewijzers, audio's, woordenschat-, grammatica- en uitspraakoefeningen en de woordenlijsten met vertalingen in het Arabisch, Tigrinya, Engels, Pools, Spaans, Farsi, Turks en Russisch. Docenten kunnen docentenhandleidingen, studiewijzers, kopieerbladen en toetsen aanvragen.De leergang KlasNL bestaat uit een cursusboek en een woordentrainer. In KlasNL- Nederlands leren naar A1 - Woordentrainer staan de woordenschatoefeningen en woordenlijsten waarmee de cursisten kunnen werken aan hun productieve woordenschatkennis. Zo leren zij 1000 van de meest frequente en relevante woorden.Dit boek is geschreven voor anderstaligen die in een rustig tempo Nederlands willen leren. Dit kunnen laagopgeleiden zijn, maar ook middelbaar opgeleide anderstaligen.
Choose an application
In KlasNL Woordentrainer staan de woordenschatoefeningen en woordenlijsten waarmee de cursisten kunnen werken aan hun productieve woordenschatkennis. Zo leren zij 1000 van de meest frequente en relevante woorden.De Woordentrainer: hierin vind je twee soorten woordenlijsten: alfabetische lijsten per les en een lijst waarin de woorden van alle twaalf lessen van KlasNL in alfabetische volgorde zijn opgenomen. Daarnaast vinden de cursisten in de Woordentrainer alle productieve woordenschatoefeningen, die ze zelfstandig buiten de les kunnen maken.
Choose an application
'Schrijven in Nederland' is een basiscursus schrijven 0-A1 voor anderstalige volwassenen. Het praktische boek is ideaal om zelfstandig door te werken óf als onderdeel van een taal- of inburgeringscursus. Al schrijvende oefenen cursisten de basiswoordenschat rond persoonlijke gegevens en familie, wonen, dagelijkse routines, eten, kleding, het weer, gezondheid en werk. De te leren woorden komen tot wel tienmaal terug, tot zij volledig herkend en begrepen worden door de cursisten. Naast het leren van belangrijke woorden wordt er in het boek tevens aandacht geschonken aan grammatica.
Adult education. Lifelong learning --- Stilistics --- Linguistics
Choose an application
Taal en de zaakvakken horen bij elkaar. Aandacht voor taal tijdens de zaakvakken is van belang om de effectiviteit van deze lessen te vergroten. Door woorden te leren en verbanden in teksten te zien, krijgen leerlingen grip op de inhoud van de zaakvakken. Bovendien is er een grote groep leerlingen voor wie de taal in de zaakvaklessen en de methodes een barrière vormt om grip te krijgen op de inhoud. Daarom werken leerkrachten op veel basisscholen aan taalontwikkelend vakonderwijs.Actief met taal in de zaakvakken koppelt op praktische wijze de kerndomeinen Mondelinge taalvaardigheid, Woordenschat, Begrijpend lezen en Stellen uit de Kennisbasis Nederlandse taal aan de zaakvakken. Deze kerndomeinen hebben elk een hoofdstuk met diverse praktische werkvormen: beproefde, laagdrempelige activiteiten die leerkrachten met weinig voorbereiding kunnen inzetten bij bestaande teksten uit de leermethodes voor de zaakvakken. De in totaal 65 werkvormen zorgen ervoor dat zaakvaklessen voor alle leerlingen leuker worden. Daarnaast helpen ze om de gebruikte taal toegankelijk te maken zodat leerlingen zich de inhoud beter eigen kunnen maken. Pictogrammen wijzen de weg naar de bijbehorende vaardigheden en leerfase. Op de website staan invulbare pdf's die handig zijn bij het uitvoeren van enkele werkvormenhttps://shop.coutinho.nl/store_nl/actief-met-taal-in-de-zaakvakken.html
Didactic strategies --- Didactics of Dutch --- Primary education --- taalvaardigheid --- didactische werkvormen --- Taalonderwijs --- Basisonderwijs --- Taalvaardigheid --- Wereldoriëntatie --- Didactiek --- Taalgericht vakonderwijs --- Mondelinge taalvaardigheid --- Woordenschat --- Begrijpend lezen --- Stellen --- Didactische werkvormen --- Lager onderwijs --- Didactische werkvorm --- Interactief onderwijs --- Taal --- Nederlands --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie
Choose an application
Uitspraaktrainer in de les is een docentenboek met oefenmateriaal voor cursisten. Het grootste deel van het boek bestaat uit gedetailleerd uitgewerkte oefeningen voor zowel beginners als gevorderden, van laagopgeleid tot hoogopgeleid. De docent kan deze oefeningen meteen gebruiken in de les, dankzij de kant-en-klare werkbladen en het bijbehorende geluidsmateriaal. Behalve de oefeningen biedt het boek de docent inzicht in het belang van uitspraaktraining, helpt het bij de analyse van uitspraakproblemen en geeft het achtergrondinformatie over de uitspraak van het Nederlands.
Nederlandse uitspraak. --- Nederlandse taal voor anderstaligen. --- Didactics of Dutch --- Nederlands als tweede taal --- Uitspraak --- NT2 --- Nederlands --- Oefening
Choose an application
KlasNL is een methode voor NT2-leerders die van ERK-niveau 0 naar niveau B1 gaan. De methode bestaat uit drie delen. Bij ieder deel is er een woordentrainer om woorden te oefenen. Met dit cursusboek 2 leren halfgevorderde NT2-leerders de taal naar niveau A2. Het boek bevat les 7 tot en met les 12. Cursisten leren bijvoorbeeld praten over hun kwaliteiten, over de natuur en over hun huis. Ze leren ook reclame lezen, naar meningen op de radio luisteren en een presentatie geven met PowerPoint. En ze leren mopperen in het Nederlands. Bij het boek hoort een website met studiewijzers, extra oefeningen, audio en transcripten. Een unieke code in het boek geeft toegang tot het online materiaal.
Choose an application
Taal en de zaakvakken horen bij elkaar. Aandacht voor taal tijdens de zaakvakken is van belang om de effectiviteit van deze lessen te vergroten. Door woorden te leren en verbanden in teksten te zien, krijgen leerlingen grip op de inhoud van de zaakvakken. Bovendien is er een grote groep leerlingen voor wie de taal in de zaakvaklessen en de methodes een barrière vormt om grip te krijgen op de inhoud. Daarom werken leerkrachten op veel basisscholen aan taalontwikkelend vakonderwijs.Actief met taal in de zaakvakken koppelt op praktische wijze de kerndomeinen Mondelinge taalvaardigheid, Woordenschat, Begrijpend lezen en Stellen uit de Kennisbasis Nederlandse taal aan de zaakvakken. Deze kerndomeinen hebben elk een hoofdstuk met diverse praktische werkvormen: beproefde, laagdrempelige activiteiten die leerkrachten met weinig voorbereiding kunnen inzetten bij bestaande teksten uit de leermethodes voor de zaakvakken. De in totaal 65 werkvormen zorgen ervoor dat zaakvaklessen voor alle leerlingen leuker worden. Daarnaast helpen ze om de gebruikte taal toegankelijk te maken zodat leerlingen zich de inhoud beter eigen kunnen maken. Pictogrammen wijzen de weg naar de bijbehorende vaardigheden en leerfase. Op de website staan invulbare pdf's die handig zijn bij het uitvoeren van enkele werkvormenhttps://shop.coutinho.nl/store_nl/actief-met-taal-in-de-zaakvakken.html
Didactic strategies --- Didactics of Dutch --- Primary education --- taalvaardigheid --- didactische werkvormen --- Taalonderwijs --- Basisonderwijs --- Taalvaardigheid --- Wereldoriëntatie --- Didactiek --- Taalgericht vakonderwijs --- Mondelinge taalvaardigheid --- Woordenschat --- Begrijpend lezen --- Stellen --- Didactische werkvorm --- Lager onderwijs --- 475.2 --- Nederlands --- Mondelinge communicatie --- Didactische werkvormen --- 475.25 --- Didactiek : basisonderwijs --- NT2 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- woordenschat --- Vakoverschrijdend werken --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Dutch language - Study and teaching --- Taalonderwijs ; basisonderwijs --- Taalvaardigheid ; basisonderwijs --- Dutch language
Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|