Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Age group sociology --- Sociology of health --- Sociology of social care
Choose an application
Wie schrijft die blijft, en wie wil bijblijven die leest. Managers, leidinggevenden, stafmedewerkers, projectmedewerkers en mandatarissen worden dan ook overspoeld met vakliteratuur voor de thema's waarvoor zij verantwoordelijkheid dragen. De weg vinden in dit enorme aanbod is een tijdrovende opdracht. En wat honderden hits oplevert, is niet noodzakelijk het meest geschikte boek voor een welbepaalde werkcontext. Een aantal vakspecialisten maakte daarom een selectie van relevante en actuele publicaties en websites voor leidinggevenden en kwaliteitscoördinatoren. Het resultaat is een handige gids, opgebouwd in drie hoofdthema's:- managen en leidinggeven,- organisatieontwikkeling en verandermanagement,- werken en lerenEen korte inleiding en/of samenvatting geeft een beeld van de essentie van het boek of het artikel. De samenvattingen werden alfabetisch ondergebracht bij een subthema. Zoeken naar een concreet onderwerp kan via het hoofd- of subthema of via een trefwoord in de trefwoordenlijst.Inhoud:Deel 1: Managen en leidinggeven1.1 Strategie en planning1.2 Resultaatgerichtheid en resultaatgericht werken: sturing en beïnvloeding1.3 Effectief leidinggeven: effectief leiderschap1.4 Samenwerken en communicatie1.5 Personeelsbeleid (HRM) en opleidingsbeleid (HRD)Deel 2: Organisatieontwikkeling en verandermanagement2.1 Cultuur en cultuurbeïnvloeding 2.2 Kwaliteitsmanagement en -verbetering: kwaliteit van dienstverlening, methoden en instrumenten voor kwaliteitszorg2.3 Begeleiden van veranderingsprocessenDeel 3: Werken en leren3.1 Lerende organisatie3.2 Werken, leren en verbeteren: VTO-beleid3.3 Methoden en werkvormen m.b.t. leren en verbeterenTrefwoordenregister
Kwaliteitszorg --- Bibliografieën. --- 660 Welzijn --- Veranderingsmanagement --- organisatieontwikkeling --- 65.012.3 --- vakliteratuur --- Management --- Leidinggeven --- Organisatieontwikkeling --- Literatuuroverzicht --- Leiderschap
Choose an application
Kwaliteitszorg en -management blijven actueel in de organisaties van de lokale besturen en hebben betrekking op een organisatiefilosofie en -visie met als doel het verbeteren en optimaliseren van organisatieprocessen en de sturing door het management. Goed kwaliteitsmanagement stelt een organisatie in staat om steeds beter aan de verwachtingen van klanten te voldoen en efficiënter en effectiever te werken.Ook de deelnemers aan het leernetwerk voor kwaliteitszorg van de VVSG discussiëren vaker over dit thema: 'Welke interventies en welk interventieplan zijn er nodig om het proces van ontwikkelen, invoeren en systematisch opvolgen van het kwaliteitsmanagementsysteem binnen mijn organisatie efficiënt en effectief te realiseren op middellange termijn?' en 'Zijn kwaliteit en kwaliteitsmanagement anno 2014 verankerd in de organisaties van de lokale besturen?'Deze vraagstellingen hebben geleid tot de ontwikkeling van deze pocket. Aan de hand van een werkkader werden acht bouwstenen voor een interventieplan geselecteerd en verder uitgewerkt. Het betreft de volgende werkdocumenten:(1) Aandacht voor betekenisgeving van het veranderingsproces (2) Eigenaarschap (3) Aandacht voor verandermoeheid(4) Voorbeeldgedrag van leidinggevenden (5) Aandacht voor positieve feedback en open dialoog (6) Heldere afbakening van taken en verantwoordelijkheden tussen lijn- versus stafmedewerkers(7) Concrete doelstellingen formuleren en focussen(8) Alternatieve benaderingswijzen hanteren.In deze pocket vinden managers, leidinggevenden, kwaliteitscoördinatoren, stafmedewerkers, projectcoördinatoren en -medewerkers inzichten voor het in balans houden van het communicatieve versus het systeem arrangement binnen trajecten van organisatiebeheersing en organisatieontwikkeling
Lokaal beleid --- Overheid --- Kwaliteitszorg --- Management --- Organisatieontwikkeling
Choose an application
Wie schrijft die blijft, en wie wil bijblijven die leest. Managers, leidinggevenden, stafmedewerkers, projectmedewerkers en mandatarissen worden dan ook overspoeld met vakliteratuur voor de themas waarvoor zij verantwoordelijkheid dragen. De weg vinden in dit enorme aanbod is een tijdrovende opdracht. En wat honderden hits oplevert, is niet noodzakelijk het meest geschikte boek voor een welbepaalde werkcontext. Een aantal vakspecialisten maakte daarom een selectie van relevante en actuele publicaties en websites voor leidinggevenden en kwaliteitscoördinatoren. Het resultaat is een handige gids, opgebouwd in drie hoofdthemas:- managen en leidinggeven,- organisatieontwikkeling en verandermanagement,- werken en lerenEen korte inleiding en/of samenvatting geeft een beeld van de essentie van het boek of het artikel. De samenvattingen werden alfabetisch ondergebracht bij een subthema. Zoeken naar een concreet onderwerp kan via het hoofd- of subthema of via een trefwoord in de trefwoordenlijst.Inhoud:Deel 1: Managen en leidinggeven1.1 Strategie en planning1.2 Resultaatgerichtheid en resultaatgericht werken: sturing en beïnvloeding1.3 Effectief leidinggeven: effectief leiderschap1.4 Samenwerken en communicatie1.5 Personeelsbeleid (HRM) en opleidingsbeleid (HRD)Deel 2: Organisatieontwikkeling en verandermanagement2.1 Cultuur en cultuurbeïnvloeding 2.2 Kwaliteitsmanagement en -verbetering: kwaliteit van dienstverlening, methoden en instrumenten voor kwaliteitszorg2.3 Begeleiden van veranderingsprocessenDeel 3: Werken en leren3.1 Lerende organisatie3.2 Werken, leren en verbeteren: VTO-beleid3.3 Methoden en werkvormen m.b.t. leren en verbeterenTrefwoordenregister
Kwaliteitszorg --- Bibliografieën. --- Non-profitorganisaties --- Sociale welzijnszorg --- Beleid --- Integrale kwaliteitszorg --- Management --- Leidinggeven --- Organisatieontwikkeling --- Veranderingsmanagement --- Lerende organisaties --- Literatuuroverzicht --- Non-profitorganisatie --- Leiderschap --- Analyse --- Evaluatie --- Lerende organisatie
Choose an application
Choose an application
Non-profitorganisatie --- Sociale welzijnszorg --- Kwaliteitszorg --- Beleid --- Integrale kwaliteitszorg --- Management --- Leiderschap --- Organisatieontwikkeling --- Veranderingsmanagement --- Lerende organisatie
Choose an application
Choose an application
Kwaliteitszorg en -management blijven actueel in de organisaties van de lokale besturen en hebben betrekking op een organisatiefilosofie en -visie met als doel het verbeteren en optimaliseren van organisatieprocessen en de sturing door het management. Goed kwaliteitsmanagement stelt een organisatie in staat om steeds beter aan de verwachtingen van klanten te voldoen en efficiënter en effectiever te werken.Ook de deelnemers aan het leernetwerk voor kwaliteitszorg van de VVSG discussiëren vaker over dit thema: 'Welke interventies en welk interventieplan zijn er nodig om het proces van ontwikkelen, invoeren en systematisch opvolgen van het kwaliteitsmanagementsysteem binnen mijn organisatie efficiënt en effectief te realiseren op middellange termijn?' en 'Zijn kwaliteit en kwaliteitsmanagement anno 2014 verankerd in de organisaties van de lokale besturen?'Deze vraagstellingen hebben geleid tot de ontwikkeling van deze pocket. Aan de hand van een werkkader werden acht bouwstenen voor een interventieplan geselecteerd en verder uitgewerkt. Het betreft de volgende werkdocumenten:(1) Aandacht voor betekenisgeving van het veranderingsproces (2) Eigenaarschap (3) Aandacht voor verandermoeheid(4) Voorbeeldgedrag van leidinggevenden (5) Aandacht voor positieve feedback en open dialoog (6) Heldere afbakening van taken en verantwoordelijkheden tussen lijn- versus stafmedewerkers(7) Concrete doelstellingen formuleren en focussen(8) Alternatieve benaderingswijzen hanteren.In deze pocket vinden managers, leidinggevenden, kwaliteitscoördinatoren, stafmedewerkers, projectcoördinatoren en -medewerkers inzichten voor het in balans houden van het communicatieve versus het systeem arrangement binnen trajecten van organisatiebeheersing en organisatieontwikkeling
Lokaal beleid --- Overheid --- Kwaliteitszorg --- Management --- Organisatieontwikkeling
Choose an application
Wie schrijft die blijft, en wie wil bijblijven die leest. Managers, leidinggevenden, stafmedewerkers, projectmedewerkers en mandatarissen worden dan ook overspoeld met vakliteratuur voor de thema’s waarvoor zij verantwoordelijkheid dragen. De weg vinden in dit enorme aanbod is een tijdrovende opdracht. En wat honderden hits oplevert, is niet noodzakelijk het meest geschikte boek voor een welbepaalde werkcontext. Een aantal vakspecialisten maakte daarom een selectie van relevante en actuele publicaties en websites voor leidinggevenden en kwaliteitscoördinatoren. Het resultaat is deze handige gids
organisatiemanagement --- literatuurstudie --- Organization theory --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- welzijnsinstellingen --- veranderingsmanagement --- #SBIB:35H511 --- #SBIB:316.8H30 --- management --- leidinggeven --- literatuur --- 098 Bedrijfskunde --- C6 --- vakliteratuur --- leiding geven --- Management --- organisatieontwikkeling --- Veranderingsmanagement --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 65.012.3 --- Kwaliteitszorg --- bibliografieën --- bibliografieën. --- Bibliografieën.
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|