Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
65.01 --- #PBIB:2003.1 --- Volwassenenonderwijs 373.7 --- 484 --- competenties --- kennisontwikkeling --- leerprocessen --- leren --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Didactiek --- Leren --- Organisaties --- Ondernemingen --- Onderwijs --- Kennisontwikkeling --- Organisatie --- Onderneming --- Overheidsbeleid --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Er zijn van die leertrajecten - die blijven u bij. Ze zijn van veel invloed op uw persoonlijke ontwikkeling, uw vakmanschap, de samenwerking in uw team of de prestaties van de organisatie waar u werkt. Het zijn leertrajecten die grote impact hebben op uw werk, op uw loopbaan en soms zelfs op uw leven. Dat kan zijn als manager in een leiderschapstraject, als student tijdens een stage of als professional in een leergang of development center.Wat maakt dergelijke leertrajecten zo succesvol? Zijn er gouden regels voor het ontwerpen ervan? Valt het te leren: ontwerpen van leren dat werkt? De samenstellers van dit boek denken van wel. Door goed te kijken naar wat werkt. En door de kunst af te kijken bij ervaren ontwerpers.Dat is precies wat er is gedaan: in de keuken kijken bij ervaren ontwerpers, die werken met een scala aan leervragen in organisaties. Dat levert niet alleen heel mooie beschrijvingen op van leertrajecten, maar ook spannende beelden van 'the making of'. We zien dat ontwerpen iets anders is dan het simpel volgen van een recept. Het is onvermoeibaar en met toewijding zoeken naar wat werkt in déze situatie, samen met déze personen, in déze organisatie, op dít moment. Het is experimenteren, gaandeweg bijstellen, bekende principes toepassen, nieuwe principes ontdekken, oude voorkeuren loslaten, reflecteren. Het ontwerpproces als leerproces.Hoe verschillend ook, succesvolle leertrajecten blijken ten minste drie belangrijke overeenkomsten te hebben:-Degenen voor wie een traject bestemd is doen actief mee in het ontwerpproces. Het ontwerpproces is onderdeel van het leerproces; vaak ís het ontwerpproces het leerproces.-Het mobiliseren en benutten van ambities, toekomstdromen en sterke punten is een veel kansrijker start van leertrajecten dan uitgaan vanuit tekorten, beperkingen of knelpunten. -De werkplek is de krachtigste leeromgeving. Werken en leren vallen steeds meer samen.Bron: https://www.managementboek.nl/boek/9789491552007/het-ontwerpboek-mariel-rondeel
Didactics --- Personnel management --- kennismanagement --- didactiek --- HRM (human resource management) --- levenslang leren --- leertrajecten --- vakmanschap --- AA / International- internationaal --- 658.300 --- 658.334 --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking. --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal. --- ontwerpen --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit success --- 454 --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- leren --- onderwijs --- Leertrajecten --- Onderwijsstrategieën --- Werkvormen --- Lerende organisaties --- Innovatie --- Training --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal --- Leertraject --- Onderwijsstrategie --- Werkvorm --- Lerende organisatie
Choose an application
#Leertrajecten ontwerpen 'Opleidingskunde' gaat over het vakmanschap dat nodig is om leren in organisaties op gang te brengen. Bewezen methodieken uit eerdere versies zijn nog steeds terug te vinden, maar nu ingebed in een nieuw raamwerk en aangevuld met recente aanpakken en voorbeelden. In deze grondig vernieuwde editie komen de jarenlange ervaring van de auteurs en wetenschappelijke inzichten samen. De ontwerpkant van het vak Opleidingskunde biedt een kader voor het beantwoorden van leervragen. De lezer vindt handvatten om de systematische kant van het vak te leren beheersen. Hoe analyseer ik een opleidingsvraag? Hoe ontwerp ik leerinterventies die daarbij passen? Hoe kan ik deze op een gestructureerde manier aanbieden, uitvoeren en evalueren? De advieskant van het vak De auteurs laten zien dat de opleidingskundig ontwerper ook een gespecialiseerde adviseur is die: werken en leren met elkaar kan verbinden; daarin een nauwe samenwerking met belanghebbenden kan realiseren; constructieve werkrelaties kan opbouwen met opdrachtgevers, leidinggevenden en medewerkers; werkt aan een gedeelde visie op leren en opleiden en het leren in organisaties op een hoger plan kan brengen. Dit boek biedt voor deze essentiële adviesbekwaamheden tal van aanknopingspunten en voorbeelden. Dit boek is bestemd voor iedereen die vorm geeft aan leertrajecten om mensen te ondersteunen bij het leren en ontwikkelen in de context van hun werk. Op zodanige wijze, dat het leren aansluit bij de nieuwsgierigheid en gedrevenheid van individuen én bijdraagt aan de ontwikkeling van organisaties. Onze vakgenoten voelen zichzelf (net als de auteurs) ontwerper, maar ze kunnen zich ook adviseur, HRD-professional, onderwijskundige, opleider, docent, trainer of facilitator noemen. Het boek is geschreven voor collega's die hun eerste stappen zetten in het vak van leren, ontwerpen en adviseren. Maar de inhoud kan ook interessant zijn voor mensen die al langer in het vak werken, willen reflecteren op hun eigen visie en werkwijze en zichzelf willen uitdagen om nieuwe wegen te vinden. Op een onopvallende manier zijn de teksten voor de liefhebber rijk voorzien van bronnen en verwijzingen voor verdere verdieping.
Choose an application
Talentontwikkeling --- Leren --- Veranderingsmanagement --- Lerende organisatie --- Leiderschap --- Carrièremanagement
Choose an application
Talentontwikkeling --- Leren --- Veranderingsmanagement --- Lerende organisatie --- Leiderschap --- Carrièremanagement --- Coaching --- Waarderend onderzoek
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|