Narrow your search

Library

UCLL (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

VIVES (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2015 (1)

2013 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Haal meer uit je toetsgegevens : Van resultaten naar groepsplan
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789089536457 9089536450 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Boom uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op school heb je te maken met een constante stroom aan gegevens over je leerlingen: toetsresultaten, rapporten uit voorgaande jaren, schoolverslagen, notulen van vergaderingen en gesprekken met kinderen en ouders. Het is een hele opgave om op basis van deze grote hoeveelheid data beslissingen te nemen. Maar als je er op de juiste wijze mee omgaat, vormen ze een rijke bron van informatie. Haal meer uit je toetsgegevens biedt leerkrachten, intern begeleiders en schoolleiders handvatten om deze gegevens systematisch in te zetten om de instructie te verbeteren en het onderwijsaanbod aan te laten sluiten bij de leerbehoeften van leerlingen. Datagestuurd werken: hoe doe je dat? Dit boek sluit aan bij wat er van scholen wordt gevraagd in het kader van passend onderwijs. Optimaal gebruikmaken van alle beschikbare informatie helpt je in kaart te brengen wat iedere leerling aan onderwijs en begeleiding nodig heeft. In drie delen zetten de auteurs stapsgewijs uiteen hoe je kunt beginnen met datagestuurd werken. Deel A begeleidt de leerkracht aan de hand van vragen, situatiebeschrijvingen en voorbeelden bij het vertalen van data naar een groepsplan. Deel B biedt intern begeleiders en schoolleiders praktische trainingen om hun team te ondersteunen bij dit proces. Wie verder wil lezen vindt in deel C uitgebreide toelichtingen op de diverse themas die in het boek aan de orde komen. De serie In de klas Haal meer uit je toetsgegevens hoort bij de serie In de klas . Deze serie bestaat uit een reeks praktische boeken voor docenten, leerkrachten, intern begeleiders en remedial teachers. De boeken zijn geschreven door professionals uit het vakgebied. Zij geven achtergrondinformatie en praktische tips waarmee u direct aan de slag kunt.


Book
Het talent (h)erkend : dialogisch onderwijs als talentherkenning : onderzoeksrapport : anekdotenboek.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789086840946 Year: 2013 Publisher: Utrecht IJzer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 2 of 2
Sort by