Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Sport, publiek en de media
Author:
ISBN: 9052600465 Year: 2003 Publisher: Amsterdam Aksant


Book
Concurrentie en beschaving : ondernemingen en het commercieel beschavingsproces.
Author:
ISBN: 9053524614 Year: 1999 Publisher: Amsterdam Boom


Book
Sport, publiek en de media
Author:
ISBN: 905260116X Year: 2003 Publisher: Amsterdam : Aksant,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Sport, publiek en media
Author:
ISBN: 9789055892976 Year: 2007 Publisher: Apeldoorn Het Spinhuis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat over de relatie tussen publiek dat via de media van sport kennis neemt en de sportbeoefening zelf. Het gaat ook over de rol van media-organisaties en de journalisten en over wat de enorme aandacht voor sport in de media teweeg heeft gebracht.

Keywords


Book
De sportwereld : een inleiding.
Authors: ---
ISBN: 9789054721307 Year: 2010 Publisher: Nieuwegein Arko sports media.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De sportwereld heeft betrekking op alle individuen en organisaties die wereldwijd bij sport betrokken zijn. Het boek 'De sportwereld - Een inleiding' heeft als doel te laten zien hoe die wereld in elkaar zit en zich ontwikkeld heeft. Een deel gaat over de sport in Nederland, maar dat wordt van meet af aan in internationaal perspectief bezien. Deze aanpak is uniek binnen de internationale sociaalwetenschappelijke literatuur over sport. Sporters en hun wedstrijden worden beschouwd als het zichtbare deel van een reusachtige boom die gevoed wordt door een uitgebreid ondergronds wortelstelsel. Het gaat in dit boek vooral om dit wortelstelsel van organisaties, regels en geldstromen. Uiteraard kan dit stelsel niet los bezien worden van de ontwikkeling van de sportbeoefening zelf. Commercialisering van de sport is alom zichtbaar. Om dit thema te kunnen begrijpen, moeten niet alleen de sporters en hun organisaties bestudeerd worden, maar vooral ook het publiek. Dat is de categorie waar in laatste instantie het geld vandaan komt dat de commercialisering van de sport mogelijk maakt. De betekenis van de hedendaagse gerichtheid van de topsport op het publiek wordt pas goed zichtbaar door te bekijken hoe grote delen van de sport nog steeds getekend zijn door het amateurisme; sport voor het plezier van de sporters zelf.

Keywords


Book
Aftellen naar 1993 : sportbeleid in Europees perspectief
Authors: --- --- ---
Year: 1991 Publisher: Antwerpen Sporta

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Sociology of sport --- Europe


Book
Sportgeschiedenis in Nederland
Authors: --- --- --- --- --- et al.
Year: 1998 Publisher: Amsterdam : Stichting Historisch Platform Stichting de Sportwereld,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

sport --- Nederland.


Book
Aftellen naar 1993 : sportbeleid in Europees perspectief
Authors: --- --- --- ---
Year: 1991 Publisher: Antwerpen Sporta

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by