Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Warm/koud is kant-en-klaar lesmateriaal taalvaardigheid voor nieuwkomers uit het secundair onderwijs die gaan overschakelen van de onthaalklas naar het regulier onderwijs. Warm/koud is dus in eerste instantie bedoeld voor leerlingen uit de laatste fase van de onthaalklas, maar kan mits de nodige aanpassingen ook gebruikt worden in de B-stroom van de eerste graad secundair onderwijs. De leerlingen worden geconfronteerd met opdrachten die weerspiegelen wat ze effectief zullen moeten kunnen in het vervolgonderwijs. Daarbij gaat het dus niet zozeer om elementgerichte taken zoals invuloefeningen of dictees, maar wel om informatie uit teksten (mondelinge uitleg, handboeken, ...) halen en vergelijken, informatie communiceren, complexe instructies begrijpen, aangeven waar ze het moeilijk mee hebben... Ook de inhouden sluiten aan bij vakinhouden van uiteenlopende vakken van het vervolgonderwijs, zoals: wetenschappen, gezondheidseducatie, informatica... In het project kunnen de leerlingen kiezen tussen twee clusters: 'Tijdschrift' en 'Expeditie'. Bij beide wordt in een twintigtal samenhangende taken naar een concreet eindproduct toegewerkt. Er is een thematische opbouw en samenhang van de activiteiten en voor elke activiteit werd differentiatie uitgewerkt, soms op aparte hulpbladen.
Choose an application
Warm/koud is kant-en-klaar lesmateriaal taalvaardigheid voor nieuwkomers uit het secundair onderwijs die gaan overschakelen van de onthaalklas naar het regulier onderwijs. Warm/koud is dus in eerste instantie bedoeld voor leerlingen uit de laatste fase van de onthaalklas, maar kan mits de nodige aanpassingen ook gebruikt worden in de B-stroom van de eerste graad secundair onderwijs. De leerlingen worden geconfronteerd met opdrachten die weerspiegelen wat ze effectief zullen moeten kunnen in het vervolgonderwijs. Daarbij gaat het dus niet zozeer om elementgerichte taken zoals invuloefeningen of dictees, maar wel om informatie uit teksten (mondelinge uitleg, handboeken, ...) halen en vergelijken, informatie communiceren, complexe instructies begrijpen, aangeven waar ze het moeilijk mee hebben... Ook de inhouden sluiten aan bij vakinhouden van uiteenlopende vakken van het vervolgonderwijs, zoals: wetenschappen, gezondheidseducatie, informatica... In het project kunnen de leerlingen kiezen tussen twee clusters: 'Tijdschrift' en 'Expeditie'. Bij beide wordt in een twintigtal samenhangende taken naar een concreet eindproduct toegewerkt. Er is een thematische opbouw en samenhang van de activiteiten en voor elke activiteit werd differentiatie uitgewerkt, soms op aparte hulpbladen.
Choose an application
Joker is een bronnenboek met activiteiten die tonen hoe een anderstalige nieuwkomer, die Nederlands-onkundig is, toch van in het begin in de gewone klas kan worden opgevangen en er Nederlands kan leren. De hele klas werkt in principe aan dezelfde taak, maar voor de gewone leerlingen worden daarbij inhoudelijke of sociale doelstellingen nagestreefd, terwijl voor de anderstalige nieuwkomers talige doelstellingen voorop staan die hen steeds beter in staat stellen om mee te draaien in de klas. De meeste taken kunnen gemakkelijk ingepast worden in lessen taal, rekenen, wereldoriëntatie en plastische en lichamelijke opvoeding. Het materiaal is ook geschikt voor analfabete leerlingen.
Choose an application
Joker is een bronnenboek met activiteiten die tonen hoe een anderstalige nieuwkomer, die Nederlands-onkundig is, toch van in het begin in de gewone klas kan worden opgevangen en er Nederlands kan leren. De hele klas werkt in principe aan dezelfde taak, maar voor de gewone leerlingen worden daarbij inhoudelijke of sociale doelstellingen nagestreefd, terwijl voor de anderstalige nieuwkomers talige doelstellingen voorop staan die hen steeds beter in staat stellen om mee te draaien in de klas. De meeste taken kunnen gemakkelijk ingepast worden in lessen taal, rekenen, wereldoriëntatie en plastische en lichamelijke opvoeding. Het materiaal is ook geschikt voor analfabete leerlingen.
Choose an application
Didactiek van het Nederlands. --- Lager onderwijs. --- NT2 (Nederlands tweede taal). --- lager onderwijs. --- nieuwkomers. --- taalvaardigheid.
Choose an application
Klaar? Af! is een bundel met lessuggesties voor de eerste opvang van anderstalige nieuwkomers in een onthaalklas in het secundair onderwijs. Het materiaal gaat uit van een taakgerichte aanpak en heeft oog voor differentiatie.
Choose an application
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- nieuwkomers --- taalvaardigheid --- lager onderwijs
Choose an application
De map bevat kopieerbladen en een beeldwoordenboek.
NT2 ; basisonderwijs --- #PBIB:+111.24 --- Nederlands --- Nederlands voor anderstaligen --- anderstaligen --- basisonderwijs --- onthaalklas --- Anderstalige nieuwkomers --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Taalvaardigheid --- 475.21 --- Handboek/cursus --- 474.6 --- anderstaligen: basisonderwijs --- #BSCH: vak: Nederlands --- 475.2 --- 803.3 --- Nederlands voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Nt2 --- Spreken ; basisonderwijs --- Taalvaardigheid ; allochtone leerlingen --- Taalverwerving ; allochtone leerlingen --- Taalverwerving --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Schoolbooks - Didactic material --- Intercultureel onderwijs --- Nederlands als tweede taal --- Allochtonen --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- NT2 --- Allochtoon --- Anderstalige nieuwkomer --- Autochtoon --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
#PBIB:+111.25 --- * 838.5 --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- didactiek --- secundair onderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Secundair onderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- NT2 --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- Secundair onderwijs --- OKAN
Choose an application
#PBIB:+111.24 --- Nederlands --- #BSCH: vak: Nederlands --- Nederlands voor anderstaligen --- anderstaligen --- basisonderwijs --- onthaalklas --- Anderstalige nieuwkomers --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Taalvaardigheid --- audiocassette --- 450.9 --- 475.2 --- Intercultureel onderwijs ; materialen --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Taalonderwijs ; basisonderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Overige onderwerpen --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Allochtonen --- Anderstaligen --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Goochelen --- Handboek --- Knutselen --- Kringspelen --- Onthaalklas --- Proefjes --- Rekenen --- Tekenen --- Verhalen --- Nederlands voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Nt2 --- Spreken ; basisonderwijs --- Taalvaardigheid ; allochtone leerlingen --- Taalverwerving ; allochtone leerlingen --- Taalverwerving --- NT2 ; basisonderwijs
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|