Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Wat bedoelen en beogen we met toetsen en beoordelen, welke toetsvormen zijn er en wat is hun waarde, hoe spoor je toetsvragen op en hoe formuleer je ze correct, hoe ontwikkel je toetsen voor lastig meetbare studieprestaties, op welke wijze stel je de grens voldoende/onvoldoende vast? Ook is er aandacht voor: een stappenplan om een toetsplan te maken, de mogelijkheden van de pc bij het toetsen en beoordelen, de noodzaak van een studievorderingsbeleid. (Bron: www.bdfadvies.nl)
024925.jpg --- Toetsen --- Beoordelen
Choose an application
In deze tekst wordt aandacht geschonken aan het leerplan als document én aan het complexe proces van leerplanontwikkeling: het maken en verbeteren van een leerplan. In het leerplan als document worden dertien elementen onderscheiden, die elk worden beschreven en in samenhang met elkaar worden gebracht. (Bron: www.bdfadvies.nl)
Choose an application
'In vogelvlucht' brengt deze DOZ-klassieker de diverse aspecten van het onderwijs geven in kaart en verbindt ze met elkaar: de begrippen 'leren' en 'onderwijzen', leerdoelen selecteren en formuleren, een leerroute ontwerpen, studietaken schrijven, didactische werkvormen en onderwijsleermiddelen kiezen, toetsen en beoordelen, onderwijs evalueren, een studiehandleiding schrijven. Tot slot een hoofdstuk troubleshooting: tien veel voorkomende problemen in de dagelijkse onderwijspraktijk en hun mogelijke oplossingen. Rode draad en consequente invalshoek in dit gehele boek is: wat moet een lerende doen om de gestelde doelen te bereiken en welke docentactiviteiten zijn daarvoor nodig? (Bron: www.dozboeken.nl)
Choose an application
didactiek --- HOBU --- leerkrachten --- kwaliteit --- schoolbeleid --- Integrale kwaliteitszorg --- Onderwijs, evaluatie --- 371.3 --- 378 --- 371.22 --- 658.5 --- 371.2
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Dit DOZ-boek wil de weg wijzen naar projectonderwijs. Het is een praktische hulp bij het nadenken over deze oude onderwijsvorm in-een-nieuw-jasje en het biedt vele handreikingen om projectonderwijs te ontwikkelen en in te voeren. ook is er volop aandacht voor de begeleiding van projectgroepen en voor het toetsen en beoordelen. (Bron: covertekst)
Choose an application
Dit DOZ-boek bevat hoofdstukken over: achtergronden en doelstellingen van studiebegeleiding, ervaringen ermee, mogelijke vormen en inhouden; ontwerpen en invoeren van een systeem van studiebegleiding; taakstelling van de studiebegeleider; voeren van individuele gesprekken en groepsgesprekken met studenten; vaardigheden die een studiebegeleider nodig heeft om de begeleiding te kunnen uitvoeren. (Bron: covertekst)
Choose an application
'In vogelvlucht' brengt deze DOZ-klassieker de diverse aspecten van het onderwijs geven in kaart en verbindt ze met elkaar: de begrippen 'leren' en 'onderwijzen', leerdoelen selecteren en formuleren, een leerroute ontwerpen, studietaken schrijven, didactische werkvormen en onderwijsleermiddelen kiezen, toetsen en beoordelen, onderwijs evalueren, een studiehandleiding schrijven. Tot slot een hoofdstuk troubleshooting: tien veel voorkomende problemen in de dagelijkse onderwijspraktijk en hun mogelijke oplossingen. Rode draad en consequente invalshoek in dit gehele boek is: wat moet een lerende doen om de gestelde doelen te bereiken en welke docentactiviteiten zijn daarvoor nodig? (Bron: www.dozboeken.nl)
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|