Narrow your search

Library

UCLL (8)

Hogeschool Gent (5)

UGent (3)

Odisee (1)

UAntwerpen (1)


Resource type

book (13)


Language

Dutch (13)


Year
From To Submit

2007 (1)

2004 (1)

2003 (1)

2000 (1)

1999 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Studeerbaar-plus : de praktijk van méér-dan studeerbaar onderwijs.
Author:
ISBN: 905723002X Year: 1996 Publisher: Culemborg : HvU press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Toetsen en beoordelen
Author:
ISBN: 9057230119 Year: 1997 Publisher: Culemborg HvU Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat bedoelen en beogen we met toetsen en beoordelen, welke toetsvormen zijn er en wat is hun waarde, hoe spoor je toetsvragen op en hoe formuleer je ze correct, hoe ontwikkel je toetsen voor lastig meetbare studieprestaties, op welke wijze stel je de grens voldoende/onvoldoende vast? Ook is er aandacht voor: een stappenplan om een toetsplan te maken, de mogelijkheden van de pc bij het toetsen en beoordelen, de noodzaak van een studievorderingsbeleid. (Bron: www.bdfadvies.nl)

Keywords

024925.jpg --- Toetsen --- Beoordelen


Book
Leerplan en leerplanontwikkeling
Author:
ISBN: 9057230070 Year: 1996 Publisher: Culemborg HvU Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze tekst wordt aandacht geschonken aan het leerplan als document én aan het complexe proces van leerplanontwikkeling: het maken en verbeteren van een leerplan. In het leerplan als document worden dertien elementen onderscheiden, die elk worden beschreven en in samenhang met elkaar worden gebracht. (Bron: www.bdfadvies.nl)


Book
Didactisch vademecum.
Author:
ISBN: 9072456815 Year: 1994 Publisher: Culemborg Phaedon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'In vogelvlucht' brengt deze DOZ-klassieker de diverse aspecten van het onderwijs geven in kaart en verbindt ze met elkaar: de begrippen 'leren' en 'onderwijzen', leerdoelen selecteren en formuleren, een leerroute ontwerpen, studietaken schrijven, didactische werkvormen en onderwijsleermiddelen kiezen, toetsen en beoordelen, onderwijs evalueren, een studiehandleiding schrijven. Tot slot een hoofdstuk troubleshooting: tien veel voorkomende problemen in de dagelijkse onderwijspraktijk en hun mogelijke oplossingen. Rode draad en consequente invalshoek in dit gehele boek is: wat moet een lerende doen om de gestelde doelen te bereiken en welke docentactiviteiten zijn daarvoor nodig? (Bron: www.dozboeken.nl)

Keywords


Book
Kwaliteit, de docent een zorg.
Author:
ISBN: 9072456270 Year: 1995 Publisher: Culemborg HvU Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Studiebegeleiding.
Author:
Year: 1994 Publisher: Phaedon,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Didactisch vademecum
Author:
ISBN: 9057230259 Year: 2000 Publisher: Utrecht HvU Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Gids voor projectonderwijs
Author:
ISBN: 9057230348 Year: 1999 Publisher: Utrecht HvU Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit DOZ-boek wil de weg wijzen naar projectonderwijs. Het is een praktische hulp bij het nadenken over deze oude onderwijsvorm in-een-nieuw-jasje en het biedt vele handreikingen om projectonderwijs te ontwikkelen en in te voeren. ook is er volop aandacht voor de begeleiding van projectgroepen en voor het toetsen en beoordelen. (Bron: covertekst)

Keywords


Book
Studiebegeleiding
Author:
Year: 2004 Publisher: Utrecht DOZ

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit DOZ-boek bevat hoofdstukken over: achtergronden en doelstellingen van studiebegeleiding, ervaringen ermee, mogelijke vormen en inhouden; ontwerpen en invoeren van een systeem van studiebegleiding; taakstelling van de studiebegeleider; voeren van individuele gesprekken en groepsgesprekken met studenten; vaardigheden die een studiebegeleider nodig heeft om de begeleiding te kunnen uitvoeren. (Bron: covertekst)

Keywords


Book
Didactisch vademecum
Author:
ISBN: 9077223029 Year: 2003 Publisher: Utrecht DOZ

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'In vogelvlucht' brengt deze DOZ-klassieker de diverse aspecten van het onderwijs geven in kaart en verbindt ze met elkaar: de begrippen 'leren' en 'onderwijzen', leerdoelen selecteren en formuleren, een leerroute ontwerpen, studietaken schrijven, didactische werkvormen en onderwijsleermiddelen kiezen, toetsen en beoordelen, onderwijs evalueren, een studiehandleiding schrijven. Tot slot een hoofdstuk troubleshooting: tien veel voorkomende problemen in de dagelijkse onderwijspraktijk en hun mogelijke oplossingen. Rode draad en consequente invalshoek in dit gehele boek is: wat moet een lerende doen om de gestelde doelen te bereiken en welke docen­tac­tiviteiten zijn daarvoor nodig? (Bron: www.dozboeken.nl)

Keywords

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by