Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#KVHA:Spreekvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Presenteren --- Toespraken --- Toespraken.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Interpersonal relations --- Student evaluation of teachers --- Teacher-student relationships --- Teachers --- #PEDA *1.3 --- Faculty (Education) --- Instructors --- School teachers --- Schoolteachers --- School employees --- Pupil-teacher relationships --- Student and teacher --- Student-teacher relationships --- Students and teachers --- Teacher and student --- Teacher-pupil relationships --- Teachers and students --- Student rating of teachers --- Evaluation --- Human relations --- Interpersonal relationships --- Personal relations --- Relations, Interpersonal --- Relationships, Interpersonal --- Social behavior --- Social psychology --- Object relations (Psychoanalysis) --- Attitudes. --- Sociology of education --- Teacher education. Teacher's profession --- Attitudes
Choose an application
Choose an application
School management --- Teacher education. Teacher's profession --- Mathematical analysis --- 450.9 --- 454.9 --- Leraren --- Onderwijskunde --- opleiding --- 454.22 --- Onderwijs --- Orde houden --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Onderwijsstijlen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- #gsdbP --- Theses --- Ordeproblemen: leraren --- Ordeproblemen --- leraren --- voortgezet onderwijs --- voortgezet onderwijs. --- Voortgezet onderwijs.
Choose an application
Leren van de praktijk en Ieren voor de praktijk met daaraan toegevoegd theorie of theoretische noties waar mogelijk en nuttig. Dat is de uitkomst van de zoektocht naar principes van praktijkgericht opleiden van de auteurs van dit boek. De Ierarenopleiding IVLOS van de Universiteit Utrecht streeft naar een praktijkgerichte opleiding, met een goede integratie van theorie en praktijk, van algemene didactiek en vakdidactiek, van schoolervaringen en instituutsonderwijs en van persoonlijke voorkeuren voor lesgeven en kennis over effectief onderwijzen. Theorie en praktijk veranderen voortdurend. Er is dus geen definitief antwoord op de vraag hoe een praktijkgerichte opleiding er uit moet zien. Vele voorbeelden illustreren de principes van praktijkgericht opleiden. De voorbeelden en principes zijn herkenbaar en bruikbaar voor andere lerarenopleidingen en voor elke ander opleiding die studenten voorbereidt op een beroep waarbij de ervaringen in de (aanstaande) beroepsuitoefening een belangrijke rol spelen.
Teachers --- Lerarenopleiding --- Training of --- Algemeen. --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of higher education --- lerarenopleiding --- Netherlands --- #PBIB:2001.4 --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- onderwijs --- 489.4 --- Begeleid zelfstandig leren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Opleiding --- Reflecteren (Terugblikken) --- 481.9 --- Begeleiding --- Curriculumontwikkeling --- Geschiedenis --- Hoger onderwijs --- Natuurwetenschappen --- Normaalschool --- Praktijkstages --- Stage --- Zelfsturing --- 371.388 --- Leraren --- Methodiek --- Praktijkbegeleiding --- 481.7 --- stages --- praktijkbegeleiding --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- lerarenopleiding: didactiek --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek --- Secundair onderwijs; overige landen; algemeen * --- Nederland --- Onderwijspraktijk --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Choose an application
Choose an application
This book brings together recent research on interpersonal relationships in education. Clearly, positive teacher-student relationships strongly contribute to student learning. Problematic relationships on the other hand can be detrimental to student outcomes and development. Productive learning environments are characterized by supportive and warm interactions throughout the class: teacher-student and student-student. Similarly, teacher learning thrives when principals facilitate accommodating and safe school cultures.The contributions to this book are based on presentations at the first International Conference on Interpersonal Relationships in Education: ICIRE 2010 held in Boulder, Colorado, the United States and include among others keynote addresses by Kathryn Wentzel, Walter Doyle and Theo Wubbels. The chapters help explain how constructive learning environment relationships can be developed and sustained. Contributions come from among others educational and social psychology, teacher and school effectiveness research, and communication and language studies, among other fields. They cover relationships of teachers with individual students and among peers, and relationships between teachers and teachers and principals.
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|