Narrow your search
Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Presenteren
Author:
ISBN: 9027428689 Year: 1991 Publisher: Utrecht : Het Spectrum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leraren tellen.
Author:
ISBN: 9071282309 Year: 1992 Publisher: Utrecht : WCC,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Begeleiden, luxe of noodzaak? Leerlingbegeleiding in het voortgezet onderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9027595674 Year: 1980 Publisher: Zeist NIB


Book
Begeleiden, luxe of noodzaak? Leerlingbegeleiding in het voortgezet onderwijs
Authors: ---
Year: 1980 Publisher: Zeist

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Ordeproblemen bij beginnende leraren : een analyse van de ordeproblemen bij beginnende leraren in het voortgezet onderwijs en een studie naar de mogelijkheden om via begeleiding een oplossing voor deze problemen te vinden.
Authors: ---
ISBN: 9090007660 Year: 1984 Publisher: Utrecht WCC


Book
Leraren opleiden met het oog op de praktijk.
Authors: --- ---
ISBN: 9044111051 Year: 2001 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leren van de praktijk en Ieren voor de praktijk met daaraan toegevoegd theorie of theoretische noties waar mogelijk en nuttig. Dat is de uitkomst van de zoektocht naar principes van praktijkgericht opleiden van de auteurs van dit boek. De Ierarenopleiding IVLOS van de Universiteit Utrecht streeft naar een praktijkgerichte opleiding, met een goede integratie van theorie en praktijk, van algemene didactiek en vakdidactiek, van schoolervaringen en instituutsonderwijs en van persoonlijke voorkeuren voor lesgeven en kennis over effectief onderwijzen. Theorie en praktijk veranderen voortdurend. Er is dus geen definitief antwoord op de vraag hoe een praktijkgerichte opleiding er uit moet zien. Vele voorbeelden illustreren de principes van praktijkgericht opleiden. De voorbeelden en principes zijn herkenbaar en bruikbaar voor andere lerarenopleidingen en voor elke ander opleiding die studenten voorbereidt op een beroep waarbij de ervaringen in de (aanstaande) beroepsuitoefening een belangrijke rol spelen.


Book
Leraren opleiden met het oog op de praktijk
Authors: --- ---
ISBN: 9789044111057 Year: 2001 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Time consistency in teacher-class relationships.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789039351550 Year: 2009 Publisher: Utrecht Universiteit Utrecht

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Interpersonal Relationships in Education : An Overview of Contemporary Research
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789460919398 9789460919381 Year: 2012 Publisher: Rotterdam SensePublishers Imprint SensePublishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book brings together recent research on interpersonal relationships in education. Clearly, positive teacher-student relationships strongly contribute to student learning. Problematic relationships on the other hand can be detrimental to student outcomes and development. Productive learning environments are characterized by supportive and warm interactions throughout the class: teacher-student and student-student. Similarly, teacher learning thrives when principals facilitate accommodating and safe school cultures.The contributions to this book are based on presentations at the first International Conference on Interpersonal Relationships in Education: ICIRE 2010 held in Boulder, Colorado, the United States and include among others keynote addresses by Kathryn Wentzel, Walter Doyle and Theo Wubbels. The chapters help explain how constructive learning environment relationships can be developed and sustained. Contributions come from among others educational and social psychology, teacher and school effectiveness research, and communication and language studies, among other fields. They cover relationships of teachers with individual students and among peers, and relationships between teachers and teachers and principals.

Keywords

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by