Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Lesgeven is een mooi maar veeleisend beroep. Om te kunnen leren van je eigen ervaringen en je eigen manier van lesgeven, moet je er af en toe over nadenken. Nu doen leraars dat wel dagelijks, maar vaak ontbreekt hen de tijd om dat echt grondig te doen. Hoe coach ik mijn klas? wil langer stilstaan bij de vraag wat goed lesgeven nu eigenlijk inhoudt. Dit boek biedt daarvoor heel wat informatie en inspiratie, en helpt je daarnaast ook meteen verder met concrete tips en handige lijstjes. Deze herziene editie verkent ook nieuwe topics als talentontwikkeling, het puberbrein, opbrengstgericht werken etc. Het is een onmisbaar boek voor beginnende en ervaren leerkrachten uit zowel het basis- als secundair/voortgezet onderwijs.
Didactiek. --- klassenmanagement --- Teacher education. Teacher's profession --- lesgeven --- Didactics --- Didactiek --- Klassenmanagement --- Education --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- Teachers --- Methodology --- Klasmanagement --- Communicatie --- Probleemgedrag --- Conflicten --- 454.22 --- 474.22 --- onderwijs --- coaching --- Onderwijsstijlen --- PXL-Education 2014 --- onderwijskunde --- talentontwikkeling --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- voortgezet onderwijs --- Coaching --- Coachend lesgeven
Choose an application
Lesgeven is een mooi, maar veeleisend beroep. Om te kunnen leren van je eigen ervaringen en je eigen manier van lesgeven, moet je er af en toe over nadenken. Nu doen we dat wel dagelijks, maar eigenlijk hebben we er niet veel tijd voor. We bereiden voor wat we nog moeten voorbereiden, en zoeken vaak naar snelle, praktische oplossingen. Het is goed om af en toe wat langer stil te staan bij de vraag wat goed lesgeven nu eigenlijk inhoudt. Dit uiterst praktische en bruikbare basisboek biedt daarvoor heel wat informatie en inspiratie, maar ook veel concrete tips en lijstjes die je kunnen helpen. Het is geschreven vanuit de praktijk en beantwoordt vragen als: Wat is effectief onderwijzen? Hoe bevorder je de ontwikkeling van leerlingen? Hoe kun je beter luisteren naar je leerlingen? Hoe geef je positieve feedback? Hoe houd je een groep bij de les? Hoe ga je om met verschillen? En hoe ga je om met probleemgedrag en conflicten?
Didactiek. --- Management. --- klassenmanagement --- Teacher education. Teacher's profession --- lesgeven --- Didactics --- Didactiek --- Klassenmanagement --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 454 --- 454.2 --- 454.22 --- Communicatie --- Conflicten --- Conflicthantering --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Klasmanagement --- Lesgeven --- 474 --- Agressief gedrag --- Belonen --- Coachen --- Competentie --- Cyberpesten --- Didactische werkvormen --- Effectieve instructie --- Feedback --- Geweld --- JOHARI-venster --- Klas --- Leerkrachten --- Luisteren --- Onderwijs --- Ouders --- Probleemgedrag --- Schultz von Thun --- Slechtnieuwsgesprek --- Straffen --- Verschillen --- Vragen stellen --- Zelfstandig werken --- 454.21 --- Communicatie in de klas --- Onderwijs : conflicten --- Probleemgedrag : school --- 071662.jpg --- Didactiek; algemeen --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijsstijlen --- Didactiek basisonderwijs; algemeen --- (zie ook: teleonderwijs) --- #PBIB:+SLO 220.93 --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Management --- departement Lerarenopleiding 10 --- onderwijs --- didactiek --- probleemgedrag --- opvoedingsondersteuning --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Uiterst praktische en bruikbare basisgids voor klassenmanagement. Geschreven vanuit de praktijk: de auteur is 25 jaar actief als lerarenopleider. Hij volgt de evoluties in de onderwijswereld al jaren op de voet, en heeft een heldere en realistische kijk op wat goed klassenmanagement kan zijn. Wat is effectief onderwijzen? Hoe bevorder je de ontwikkeling van leerlingen? Hoe kun je beter luisteren naar je leerlingen? Hoe geef je positieve feedback? hoe verbeter je de communicatie met ouders? Hoe houd je een groep bij de les? Hoe ga je om met verschillen? Hoe pak je conflicten aan? Hoe ga je om met probleemgedrag? Hoe belonen en straffen? Geschikt voor alle leerkrachten: van het basisonderwijs tot het secundair onderwijs.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Om in staat te zijn om te filiosoferen met kinderen en/of jongeren, of om het vak filosofie te kunnen geven, moet de leerkracht over de nodige voorkennis beschikken. Dit boek wil daar een hulpmiddel bij zijn. Het richt zich tot de (toekomstige) leerkrachten en leert hen de vaardigheden voor het filosoferen aan.
Decroos, Johan. --- Niet-confessionele zedenleer --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of philosophy --- filosoferen met kinderen --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- SO (secundair onderwijs) --- #SBIB:1H10 --- #SBIB:37H0 --- didactiek --- filosoferen --- filosofie --- 476.8 --- 478.9 --- Didactische werkvormen --- Filosoferen met kinderen --- Filosofie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Secundair onderwijs --- 456.8 --- 458.9 --- Analytische filosofie --- Basisonderwijs --- Debat --- Didactiek --- Discussie --- Filosoferen --- Filosoferen-klas --- Kringgesprek --- Levensbeschouwing --- Socrates --- 100 )* FILOSOFIE --- 110 --- filosofie (ler) --- filosofie: kinderen --- 485.99 --- Filosoferen met jongeren --- Filosoferen met kinderen; ba.o. --- Filosofie ; kinderen --- 694 --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Pedagogie --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Vormingsgebieden --- Overige bijzondere onderwerpen --- Esthetica en filosofie --- toegepaste filosofie --- PXL-Education 2014 --- didactiek van de filosofie --- basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Denken --- Jeugd --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Jongere
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|