Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
463.4 --- Mondelinge taalvaardigheid --- Communicatie --- Taalonderwijs --- Taalverwerving --- Buitengewoon onderwijs --- Spraak- en taalgebrekkigen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Spraakproblemen --- Taalproblemen --- Orthodidactiek --- Spraak- en taalgebrekkigen. --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs). --- Spraakprobleem --- Taalprobleem
Choose an application
Het vroegere vormingsvak lichamelijke opvoeding heeft zich in vijftig jaar tijd ontwikkeld tot een basisvak dat leerlingen voorbereidt op een zelfgekozen en zelfstandige deelname aan de wereld van sport en bewegen. Het begrip 'bewegingscultuur' doet zijn intrede. Dit boek behandelt een aantal basisthema's in dit actuele 'bewegingsonderwijs en sport op school'. Wat zijn de uitgangspunten en algemene doelstellingen, in welke context geef je onderwijs, waar krijg je als docent mee te maken, waar moet je aan denken bij de voorbereiding, uitvoering en evaluatie van het onderwijs? Voor deze herziene uitgave van Onderwijs in bewegen zijn auteurs aangetrokken uit de wereld van de wetenschap, de onderwijsverzorging, de vakorganisatie en de lerarenopleidingen. (Bron: covertekst)
Bewegingsopvoeding --- Bewegingsonderwijs --- 477.8 --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- 796 --- Lichamelijke opvoeding --- Zorgverbreding --- Vakconcept --- 113771.jpg --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- 456.78 --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- sport --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Onderwijs --- Sport --- Didactiek --- Motoriek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
Dit boek is een herziening van de veertiende druk van Inleiding in de orthodidactiek, zorgverbreding en remedial teaching. De inhoud is geheel geactualiseerd. Door bundeling van krachten en specialismen is een boek tot stand gekomen dat de stand van zaken van het zorgverbredend primair onderwijs op een overzichtelijke en toegankelijke wijze weergeeft voor pabo-studenten, cursisten van de opleiding speciale onderwijszorg, remedial teachers, interne begeleiders en leraren primair onderwijs. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met verwerkings- en verdiepingsmogelijkheden plus een overzicht en korte beschrijving van relevante websites. De auteurs besteden onder meer aandacht aan: ontwikkelingen in het denken over zorg, noodzakelijke kwaliteiten van leraren primair onderwijs,scholen voor speciaal onderwijs en de speciale scholen voor basisonderwijs,belangrijkste recente wetten voor het primair onderwijsᄋ onderscheid tussen leerproblemen en leerstoornissen,pedagogisch klimaat,werken met handelingsplannen,remedial teaching,interne begeleiding Veel concrete voorbeelden, casusgevallen, tabellen, schema's en cartoons maken het boek tot een gemakkelijk toegankelijk studieboek op het gebied van zorgverbreding, orthodidactiek, remedial teaching en interne begeleiding. Dit boek is een herziening van de veertiende druk van Inleiding in de orthodidactiek, zorgverbreding en remedial teaching. De inhoud is geheel geactualiseerd. Door bundeling van krachten en specialismen is een boek tot stand gekomen dat de stand van zaken van het zorgverbredend primair onderwijs op een overzichtelijke en toegankelijke wijze weergeeft voor pabo-studenten, cursisten van de opleiding speciale onderwijszorg, remedial teachers, interne begeleiders en leraren primair onderwijs. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met verwerkings- en verdiepingsmogelijkheden plus een overzicht en korte beschrijving van relevante websites. De auteurs besteden onder meer aandacht aan: ontwikkelingen in het denken over zorg, noodzakelijke kwaliteiten van leraren primair, onderwijs, scholen voor speciaal onderwijs en de speciale scholen voor Primair onderwijs, belangrijkste recente wetten voor het primair onderwijs, onderscheid tussen leerproblemen en leerstoornissen, pedagogisch klimaat, werken met handelingsplannen, remedial teaching, interne begeleiding. (Bron: www.thiememeulenhoff.nl)
Orthopedagogics --- zorgverbreding --- orthodidactiek --- Orthodidactiek --- Zorgverbreding --- Remediërend onderwijs --- Handelingsplannen --- Adaptief onderwijs --- 460.2 --- Buitengewoon onderwijs --- Interne begeleiding --- Opvoeding --- Orthopedagogiek --- Orthotheken --- Pedagogisch klimaat --- Remedial teaching --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 092549.jpg --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Handelingsplan --- Handelingsgericht werken
Choose an application
#KVHB:Communicatie; mentaal gehandicapten --- communicatie --- mensen met een mentale beperking --- 305.8 --- 462 --- Buitengewoon onderwijs --- Communicatie --- Emoties (Gevoelens) --- Kinderen --- Mentaal gehandicapten --- Taalontwikkeling --- Communicatie ; algemeen --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs)
Choose an application
Orthopedagogics --- dyscalculie --- leerstoornissen --- Didactics of mathematics --- Rekenstoornissen --- 464 --- 475.4 --- Aanvankelijk rekenen --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Rekenproblemen --- Voorbereidend rekenen --- Wiskunde --- Wiskundige initiatie --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- (zie ook: Dyscalculie) --- Dyscalculier ; kinderen --- Rekenstoornis
Choose an application
Binnen het onderwijs wordt in sterke mate de noodzaak gevoeld van een betere opvang van kinderen met leesproblemen. In dit boek worden theorie en praktijk rond het kind dat moeilijkheden heeft met het leren lezen in samenhang beschreven. De auteurs verwerken de theorieën en inzichten van de laatste jaren, met name wat betreft de voorboden, het ontstaan en de achtergronden van dyslexie, en de theorie over begrijpend en technisch lezen. Het boek bevat verscheidene hulpmiddelen, zoals leeskaarten, oefeningen, toetsen, behandelingsplanformulieren en observatielijsten
464 --- 475.1 --- Aanvankelijk lezen --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Leesproblemen --- Lezen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Leesstoornissen ; diagnostiek --- Kinderen met leerproblemen --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Orthopedagogics --- leesproblemen
Choose an application
'Jeugd in School en Wereld' is een maandblad voor het basisonderwijs en speciaal basisonderwijs. Het heeft een brede inhoud en wil praktisch in gebruik zijn. Vakinhoudelijk gaat het van taal en rekenen tot wereldoriëntatie en expressie. Vakoverschrijdend vindt u er van het nieuwe leren tot didactiek en sociaal-emotionele ontwikkeling. Verder een maandelijkse praktijkbijdrage met kopieerbare werkbladen en handige lessuggeties. **Je kan dit tijdschrift ook op onze tablets lezen via de link "Schooltas".**
lager onderwijs --- Educational sciences --- speciaal onderwijs --- lerarenopleiding --- #BA01279 --- #PEDA:TSCAT --- onderwijs --- kleuteronderwijs --- tijdschriften lerarenopleiding --- 470 --- Buitengewoon onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijs --- Basisonderwijs --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- onderwijs: basisonderwijs --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Periodicals --- Pedagogiek --- E-journals --- Primary education --- Secondary education --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap
Choose an application
Het onderwijs aan kinderen met speciale onderwijsbehoeften evolueert al enige tijd naar een meer inclusief stelsel. De overheid kiest meer en meer voor een beleid waarbij scholen uit het gewoon onderwijs gaandeweg meer middelen en kansen krijgen om competenties te ontwikkelen voor de opvang en begeleiding van kinderen met problemen, stoornissen of beperkingen bij het leren. Anderzijds blijft de overheid een netwerk van gespecialiseerde scholen erkennen en subsidiëren als alternatieve onderwijsvorm en als centrum van waaruit ondersteuning kan geboden worden voor het gewone onderwijs
Buitengewoon onderwijs ; Vlaanderen. --- Orthopedagogics --- buitengewoon onderwijs --- #KVHB:Buitengewoon onderwijs --- #KVHB:Orthopedagogie --- GON --- Vlaanderen --- inclusief onderwijs --- 464 --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- zorgverbreding --- 460.8 --- Inclusief onderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Handelingsplannen --- Financiering --- Zorgverbreding --- 090831.jpg --- Buitengewoon basisonderwijs ; Vlaanderen --- kinderen met leerproblemen --- Buitengewoon onderwijs ; algemeen --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Gehandicapte kinderen --- Onderwijs --- Zorgbeleid --- Schoolmanagement --- Onderwijsbeleid --- Kind met een handicap --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
De professionalisering van de interne begeleider staat volop in de belangstelling. Het Praktijkboek interne begeleiding biedt bouwstenen aan bij het opzetten en uitbouwen van de interne begeleiding in de basisschool. De intern begeleider is primus inter pares op het terrein van de leerlingenzorg: alle leerkrachten zijn deskundig op dit terrein, maar de intern begeleider onderscheidt zich door extra vakkennis, inzicht en vaardigheden. De IB-er is inspirator en ondersteuner van het schoolteam in een gezamenlijk streven naar onderwijs-op-maat voor alle leerlingen. Aan de orde komen: de positie van de intern begeleider; vaardigheden en competenties; visie en zorgbeleid van de school; structuur van het systeem van interne begeleiding; planmatig werken; communicatie met team, kind en ouders; pedagogisch klimaat; begeleiding van leerkrachten bij concrete vakgebieden. (Bron: covertekst)
#PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2003 --- basisonderwijs --- interne begeleiding --- 474.23 --- Begeleiding(Coaching) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Basisonderwijs --- Begeleiding (Coaching) --- Gedragsproblemen --- Handelingsplannen --- Interactief onderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlingvolgsystemen --- Pedagogisch klimaat --- Rekenen --- Taalonderwijs --- Weer Samen Naar School --- Werkhoudingsproblemen --- Wiskunde --- Zelfstandig werk --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 024947.jpg --- Leerlingbegeleiding ; basisonderwijs --- Didactische principes --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Interne pedagogische begeleiding --- Pedagogische begeleiding
Choose an application
Geen toegang is een praktijkboek over speltherapie op een Cluster 4-school, een basisschool voor kinderen met ernstige gedragsproblemen. Achter ieder kind op deze school zit een verhaal. Het verhaal van een gedragsstoornis die aanvankelijk niet werd begrepen, of van een verleden van verwaarlozing en mishandeling. In de meeste gevallen gaat het om kinderen die door alles wat ze hebben meegemaakt gekwetst zijn, negatief over zichzelf denken en vol wantrouwen in de wereld staan. Speltherapie is een unieke manier om deze kinderen te bereiken en hen te helpen weer vertrouwen in zichzelf en anderen te krijgen. Al spelend stapt de therapeut samen met het kind in diens fantasiewereld en krijgt op die manier toegang tot zijn gevoelens en gedachten. Dit boek biedt de kans om mee te kijken bij een aantal van deze processen.
Gedragsstoornissen --- Speltherapie. --- Basisonderwijs. --- spelen --- orthodidactiek --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- speltherapie --- speciaal onderwijs --- 607.56 --- persoonlijkheidsontwikkeling --- 467 --- Buitengewoon onderwijs --- Gedragsproblemen --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Speltherapie --- 615.854 --- Emoties --- Spelen --- Zelfvertrouwen --- Spel- en culturele therapie --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Ergotherapie --- Spel
Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|