Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Child development --- Socialization --- 430.4 --- 430.4 ) Opvoeding & onderwijs - Verzamelwerken --- Child socialization --- Children --- Enculturation --- Social education --- Education --- Sociology --- Child study --- Development, Child --- Developmental biology --- Development --- Educational psychology
Choose an application
430.4 --- kinderdagverblijven --- kinderopvang --- opvoedingsondersteuning --- voorlichting algemeen --- Verzamelde opstellen --- Ontwikkelingspsychologie --- Speciale problemen.
Choose an application
opvoeding --- zedelijke opvoeding --- onderwijs --- 430.4 --- vorming --- Onderwijs --- Opvoeding --- 37 --- 37.03 --- 371 --- opvoeding, onderwijs, vorming - verzamelde opstellen --- Cultuurtheorie: algemeen (cultuurfilosofie, intellectuelen) --- #GGSB: Onderwijs --- #GGSB: Pedagogie --- Pedagogie
Choose an application
Hoe lang mag een kind televisie kijken? Is zakgeld noodzakelijk? Samen op vakantie, hoe blijft het voor iedereen leuk? Hoe reageer je op een slecht rapport? De poes is dood, zorg ik best snel voor een nieuwe? Hoe vertel ik mijn kind dat ik kanker heb?Het zijn vragen die iedere ouder bezighouden. Opvoeden is geen last, het is veeleer een omgaan van ouders met hun kinderen waar iedereen veel plezier aan kan beleven. En wat men graag doet, wil men ook goed doen. Logisch toch dat ouders daarbij tips, adviezen, ondersteuning en complimentjes kunnen gebruiken. De praktijk - als kinderpsychiater praat ze met ouders voortdurend over opvoedsituaties - heeft Lieve Swinnen geleerd dat mensen uit je verhaal vaak één advies vasthouden. In dit boek staan 365 tips die de opvoeding voor ouders aanzienlijk kunnen vergemakkelijken ... want opvoeden doe je elke dag!
253:37 --- 430.4 --- 433 --- Opvoedkunde --- Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- Verzamelde opstellen --- Opvoeding in de praktijk --- opvoeding --- 253:37 Pastoraal voor jeugd en opvoeding --- 37
Choose an application
Als er binnen het domein van opvoeding, onderwijs en vorming één tendens is die niet kan worden ontkend, dan is het wel dat het pedagogische denken en handelen de laatste jaren steeds meer aan een proces van toenemende technologisering onderhevig is geworden. Hiermee wordt bedoeld dat het antwoord op pedagogische vragen en dagdagelijkse probleemsituaties tegenwoordig niet alleen op voorhand vast lijkt te liggen, maar ook dat het steeds meer zogenaamde experts zijn die aanspraak maken op het correcte en effectieve antwoord op deze problemen. Ondanks het persistente karakter van deze evolutie hebben zowel wijsgerig als historisch pedagogen zich steeds ingezet om er een kritisch weerwoord tegen te vinden. Eén van die weerwoorden, namelijk ‘het publieke’, werd het centrale thema van de Landelijke Pedagogendag 2009. Uit de verschillende in deze bundel opgenomen bijdragen blijkt enerzijds duidelijk dat de notie van ‘het publieke’ een krachtdadig instrument is om de reductie van het pedagogisch denken en handelen tot een verzameling van eenvoudig toe te passen technieken in vraag te stellen. Anderzijds tonen de verschillende bijdragen ook dat we niet kunnen spreken over hét publieke, maar dat er eerder sprake is van een continuüm van perspectieven waarbij het publieke nu eens gelijkgesteld wordt aan de publieke ruimte waarbinnen jongeren voorbereid moeten worden op het leven in de samenleving en dan weer verduidelijkt wordt als die ruimte waarbinnen bepaalde maatschappelijke structuren en denkpatronen bevraagd en ontmoetingen met het andere mogelijk worden. Als er binnen het domein van opvoeding, onderwijs en vorming één tendens is die niet kan worden ontkend, dan is het wel dat het pedagogische denken en handelen de laatste jaren steeds meer aan een proces van toenemende technologisering onderhevig is geworden. Hiermee wordt bedoeld dat het antwoord op pedagogische vragen en dagdagelijkse probleemsituaties tegenwoordig niet alleen op voorhand vast lijkt te liggen, maar ook dat het steeds meer zogenaamde experts zijn die aanspraak maken op het correcte en effectieve antwoord op deze problemen. Ondanks het persistente karakter van deze evolutie hebben zowel wijsgerig als historisch pedagogen zich steeds ingezet om er een kritisch weerwoord tegen te vinden. Eén van die weerwoorden, namelijk 'het publieke', werd het centrale thema van de Landelijke Pedagogendag 2009.
Educational sciences --- pedagogiek --- Education --- Philosophy --- Academic collection --- burgerschap --- onderwijs --- opvoeding --- 430.4 --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Opvoeden tot burgerzin --- Pedagogiek --- lichamelijke opvoeding --- 432 --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- 111764.jpg --- Onderwijsvisie --- 691 --- Verzamelde opstellen --- Theoretische opvoedkunde --- Pedagogie en didactiek --- Conferences - Meetings
Choose an application
stadscultuur --- Sociology of education --- maatschappij --- opvoeding --- Maatschappij --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Société --- Academic collection --- tekstuitgave --- steden --- pedagogiek --- migrantenbeleid (x) --- verstedelijking --- migranten --- 430.4 --- Multiculturele samenleving en opvoeding --- Pedagogie --- Verstedelijking --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Historische en vergelijkende pedagogiek.
Choose an application
oed hebben de psychosociale gevolgen en de omgevingsfactoren op de therapietrouwheid bij jongeren tussen 12 en 18 jaar met diabetes type 1? Wat kunnen wij als hulpverlener doen om deze therapietrouwheid te bevorderen.Methode:Wij hebben ervoor gekozen om een literatuurstudie te doen aangevuld met een kwalitatief onderzoek bij jongerenmet diabetes type . Op die manier willen we nagaan hoe jongeren de begeleiding van hun omgeving en hulpverleners ervaren. Dit kwalitatief onderzoek is opgebouwd aan de hand van enquêtevorming. Met de resultaten van deze enquêtes in combinatie met de reeds gedane literatuurstudie hebben wij ervoor gekozen deze informatie te verwerken tot een brochure gericht naar de algemene verpleegkundigen.Resultaat: Uit de literatuurstudie blijkt dat jongeren die gediagnosticeerd zijn met deze aandoening gevoeliger zijn voor het ontwikkelen van mentale problemen. De meest voorkomende hierbij zijn stress, angst, eetstoornissen en depressie. De mate waarin deze kunnen voorkomen is afhankelijk van de copingsstrategie van de jongeren. De enquêtes tonen aan dat jongeren bij de diagnosestelling vooral emoties tonen van verdriet, angst en boosheid. Wanneer tijdens de verdere begeleding van de jongeren hier niet verder op wordt ingegaan kan dit leiden tot het ontwikkelen van mentale problemen.Conclusie:Vanuit de literatuurstudie en de resultaten van de enquêtes kan geconcludeerd worden dat bepaalde jongeren ontevreden zijn over de psychosociale begeleiding. Bij de enquêtes wordt er vermeld dat de mentale druk vaak heel zwaar is en hier onvoldoende aandacht wordt aan besteed en kunnen de psychosociale gevolgen van diabetes type 1 de therapietrouwheid beïnvloeden? Er kan vastgesteld worden dat dit zeker wel het geval is.
Verpleegkunde --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen. --- cultuurfilosofie --- Educational sciences --- Philosophy and psychology of culture --- theoretische pedagogiek --- pedagogiek --- 430.4 --- Hoofdzonden --- Normen --- Opvoeding --- Waarden --- Filosofische pedagogie --- Handboeken en inleidingen.
Choose an application
433.1 --- hechting --- opvoeding --- opvoedingsstijlen --- 430.4 --- hechting (psychologie) --- opvoedingsproblemen --- pedagogiek --- 433 --- Hechting --- Kinderen --- Relatie ouder - kind --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 159.922 --- Hechtingsstoornissen --- Opvoeding --- hechting (Bowlby (theorie van), gehechtheid, holding-theorie) --- kinderpsychologie --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- pedagogiek (opvoedkunde) --- Ouder-kindrelatie --- Verzamelde opstellen --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoedingsstijlen --- (zie ook: psychologie)
Choose an application
433.1 --- opvoeding --- opvoedingsstijlen --- ouderschap --- relatie ouder-kind --- 430.4 --- discipline --- grenzen stellen --- opvoedingsondersteuning --- pedagogiek --- verwennen --- 433 --- Gedrag --- Opvoedingsstijlen --- Regels --- Relatie ouder - kind --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Tucht --- 37.013 --- Opvoeding --- Opvoedingsondersteuning --- Ouders --- kinderpsychologie --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- pedagogiek (opvoedkunde) --- Gedragsstoornissen --- Ouder-kindrelatie --- Verzamelde opstellen --- Opvoeding in de praktijk --- (zie ook: psychologie)
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|